PART 17
Wiser by Blair BW
Si Jared dari pagi smpi mlm x berenti2 ni message sa. Kenapa bah ni lelaki ni.. Klu ada si Sara depan sa pndi sa takut. Entah knapa..
B: Hoi ko tdk bosan kah ni hah.. awal pagi msg smpi malam..
J: Because ko tiada reply so sa message saja lah.
B: What an idiot.
J: Ya jgn lupa yg ko janji sama sa..
B: Buli kah ko for 1 day. Just ONE DAY do not mention about it.
J: Hehehe. Miss you Blair. What are you writing?Ok Blair. Jgn lagi reply ni manusia nda pndai faham.
Ada 2 weeks lagi tu sem break. Sa befikir2 mana mau pigi lepas ni. Ngam2 kami tgk tu Jalan-jalan Cari Makan di TV3 bah. Mcm sedap dia makan tu Penang char kuey teow. Adeii mcm terliur trus sa..
B: Amy.. ko pernah pg Penang?
Amy: Tidak.. kenapa?
B: Mari kita pigi.. hihi
Amy: Gila ko ni B. Tiada duit sdh ni mau bjalan2..
B: Ee ko kasi kawan sa ja bah. Kita budget trip juga.. bukan ada train kah tu pg sana?
Amy: Ee sa nda berani..
B: Ooh kalau si Sara bawa kita ikut strangers ko ok saja kan..
Amy: Hihi.. Sa nda brani B.. lgpun sa ada mau guna duit ni nanti.Hmm kecewa sa.. bah yala. Sa pg dapur cari apa2 ja sa buli masak. Msk maggie curry goreng ja. Time sa duduk di meja makan tu si Sara join sa sana..
Sara: Wangi juga ni.. lapar sa.
B: Mau share?
Sara: Nda lah. Hehe.. B.. ada sa mau tnya bah.
B: Emm napa?
Sara: Ko rasa si Jared suka sa kah?Mcm mau tersedak sa ni.
B: Why dont u ask him? Mana lah sa tau..
Sara: sa hint2 dia juga bah. Tapi mmg kah klu lelaki tu dorg nda paham?
B: Seriously Sara. Sa pun nda tau.. salah org ni ko tanya. I never had any successful relationship. Haha..Dia diam ni. Dtg lagi tu rasa bersalah sa..
B: Sara.. maybe you just tell him how you feel about him. Manatau dlm diam dia pun suka ko juga..
Apa ko buat ni Blair..
Sara: Ko rasa? Hihi..
Tiba2 phone dia berbunyi.. dia senyum2 ni. Sa pun sambung makan..
Sara: Hi Jared.. (suara manja2).. where are u? Bila kita mau kluar ni. Hehehe..
Nda lama si Sara diam..
Sara: Oh. Ada.. jap. Nah Blair (dia pass phone sama sa)Sa nda mau bah tu jawab lagipun apa sa mau cakap over the phone yg si Sara pun tgk sa mcm lain2 sdh.
B: hello..
J: Pick up your phone pumpkin.
B: Oh.. ya ya..ada si Sara sini. Dia ok juga.. (sambil sa silik2 si Sara)
J: What are u trying to do? Pick up your phone. I dont mind telling her that we kissed.Sial pnya jantan!
B: Oh ok. Nah Sara. Si Jared mau cakap..
Mcm terpinga2 si Sara ni trus dia bwa phone dia msuk bilik. Sa pg cuci piring sa trus masuk bilik.
Kitai btl si Jared oh..
Phone sa berbunyi. Sa takut klu si Sara tiba2 masuk bilik sa. Trus sa kunci bilik sa.
B: You jerk!! Ko ugut sa oh kan.. not fair!!
J: Jgn marah bah. Hehe. Sorry..
B: Apa ko mau??
J: How about Saturday?
B: What about Saturday?
J: U choose the place..Haiyaa.. apa sa mau buat ni. Sa nda mau kluar sama si Jared lg.
B: Jared. Bulih ka. Dont put me in this difficult situation..
J: It's just a date Blair..
B: I feel guilty enough when Sara asked whether u like her or not this morning. She likes you J. Why dont u give her a chance?
J: Why dont we give ourselves a chance?