PART 13
Wiser by Blair BW
Sampai ja d KLIA, ambik luggage trus sa pg luar. Aunty & cousin sa Nancy ada sdh tunggu2 sa d luar. Lama x jumpa dorg sbb drg ni mmg tggl di KL sudah. Kadang2 ja plg KK.
Aunt: Hi B.. hows your flight?
Blair: It was alrightKami naik kreta trus aunty sa bawa makan di Sunway. Lepas mkn tu kmi pg sana TESCO beli barang2. Actually sa mau trus pg hostel bah tu spya senang mau pg register next day tp aunty sa insist sa ikut plg rmh dorg dlu then baru dia bawa sa pg register. Bah sa ok2 ja lah wlupun sa rasa sa menyusahkan aunty sa ni.
Smpi rmh aunty sa terpegun skjap. Mmg yg housing yg elite ni smpi mau msuk tu kawasan pun secured btl.
Tu malam kmi crita2 lah d ruang tamu. Tu laki aunty sa actually org semenanjung tp slang dia bckp mcm urg sabah sdh. Rancak lah kmi bcrita. Drg ni laki bini mmg keja yg professional background and cousin sa tu pun bru hbis study dr Edinburgh. Sa rsa mcm diri sa ni kecik btl klu kasi banding sma dorg ni.. aishhh. Blum lg sa register pun sdh kna tnya apa plan sa nanti after graduate? Haha.. aduii..
Byk btl aunty sa kasi beli brg yg mcm sa mau pindah masuk rmh baru & sengsara juga kami 3 org angkat2 tu brg masuk hostel ah. Haha.. Sdh selesai register, aunty sa sedih sdh mau kasi tgl sa sna. Aihh ni aunty 2x5 ja mcm mummy sa and dia blg every weekend dia ambik sa bwa plg d rmh sbb dorg sunyi sana. Bah yala sa blg..
Sa pnya roomate tu blum lagi ada so sa 1 org ja. Kemas2 brg, mandi & baru ada masa sa mau baring2 b'msg sama si Brandon.
Brandon: I miss you already by.
Blair: Miss u too..
Brandon: How can I tahan being 2000 miles away from you and speaking of that I miss that face & yr smart mouth. And little bobby will hv to play on his own. (If you get what he meant)
Blair: LOL! Ko rindu juga bgaduh sama sa ah?
Brandon: Ya bah.. Hows your hostel?
Blair: Well it has 1 table, a single bed and a broken closet. I think I'll survive.
Brandon: Haha.. Let me call u, penat sa type msg.Hari2 lah tu kami b'call until late night. What to do, LDR has to work that way. Haha..
First masuk class mmg sesat2 bah sa sana. Sdh lah mau jalan kaki pg faculty tu kan mencabar stamina sa btl. Mmg sa blur ni but I managed to find my class and looks like I'm the only Sabahan girl. Asal mau self introduction mmg sa prefer ckp english sbb drg ketawa ja ni asal sa ckp malay. Masih keras bah tu sabahan pnya slang. Hahaha.. tp apa sa pduli.. Kdg2 drg suka juga bckp sabah sma sa wlupun ke laut ni drg hantam ja ckp.
Smua yg bdk2 skema tu mmg nda mau berkawan sama sa ah. Sa slalu lone ranger ja. Haha buli tau ni yg drg ada group sdri. Sa x kesah pun 1 org lgpun sa ble focus blajar. Haha.. klu mau study group slalu yg bdk2 social tu yg offer sa join drg. Sa okay ja. Lgpun drg sporting & interested ni pasal Sabah pnya culture.
Tiara: Girl, I heard kat Sabah night life die best?
Ntah lah knapa drg pgl sa Girl. Sa terima ja lah.
B: Yeah. Ok jga lah.
Tiara: And kat KK bangunan die kat tepi2 laut eh?Bpikir ni sa.
B: Emm ya. Ada juga la yg dkt laut sbb ada port kan.
Tiara: Bestnya babe. I teringin nak pegi Sabah. Nak pegi pulau..
B: Datang lah. I can show u around..Drg ja lah sa slalu join klu ada group study atau project. Yg geng skema mau kawan sa klu ada drg mau mnta tlg ja ni.. huh..
Pandai juga sa homesick. Klu sa rindu btl drg sa call2 drg di rumah juga. Brandon? Kadang2 da jga 2-3 hari x bercontact sbb dia start kerja sudah. Ok2 juga la at least nda juga sa distracted btl.