PART 7

1.8K 98 0
                                    

PART 7

Wiser by Blair BW

Sa sama Denver cam buduh ni tgk tu 2 org bercinta cintun sana. Eee!! Bikin panas. Ni cuaca sudah lah panas tapi x dpt lawan panas hati sa ni!!

I think I deserve an explanation. Right here right now!!

B: Denver. Bulih kah sa kasi mampus tu 2 org sana.
D: Klu ikut hati sa, sa duluan sudah ni
B: Apa bah nasib sa ni..
D: Sudah lah tu B. Jgn pikir lah..

Sa diam2 then sa pg urus tu peserta. Petang tu sa penat btul. Sa masuk pg bilik urusetia. Sa mau pg mandi. Kasi sedia la tu toiletries and baju sa. Mau pakai dalam bathroom saja sbb malu pula sa pakai baju dalam ni bilik sbb ada beberapa org lagi d sana termasuk AJK lelaki. And Denver.

Lepas mandi tu sa masuk dalam bilik. Sa kasi kering2 rambut sa. Denver dtg..

D: B.. sa lupa bawa toiletries sa. Pinjam ko punya..
B: Ko tau pg camping tapi apa pun ko tdk kasi prepare kah??
D: Shampoo and shower cream jah b.. please..
B: Nah lah!

Dgn muka nda ikhlas tapi sa kesian juga. Dia pun penat juga 1 hari tu.
Malam tu ada aktiviti lagi utk semua peserta. Kami balik pg bilik dalam jam 11.00 pm sudah. Sa kasi sedia2 sdh tempat tidur sa. Ada partition ni ah tempat AJK perempuan sama AJK lelaki. Sa tgk d sebla menyebelah sa xda org. Aik.. mana kawan sa ni?? Sa takut juga cos gelap sdh tu bilik. Ada lampu samar2 ja dari luar. Biar lah. Sa penat sudah ni.. bsok pagi jam 4am lagi mau bawa tu peserta pigi hiking.

Tiba-tiba sa rasa ada org bersiap2 mcm kasi sedia tmpt tidur d sebelah sa. Dalam hati sa mgkin kawan2 sa AJK lah ni pg set up tmpt tidur..

B..
Emmm.. sa blg.. (aik knapa cam suara lelaki) tapi mata sa cam berat btul mau buka..
B.. I sleep here k.
Emm.. ja sa blg.. siapa bah ni ah? Tapi I was to tired to think and care. Syok2 tidur tu sa bertarik2 selimut pula. Siapa bah ni pandai2 mau share selimut sama sa. Sejuk lagi ni.. brrrr.. sa tarik lagi balik. Ni kali sa curl over sama tu blanket sa. HA HA tiada chance ko pok silap sama blanket sa aah. Sa tertidur nyenyak sudah tiada sudah tarik selimut sa.

Next morning tiba2 terang tu bilik. Sa dgr suara tu AJK  smua bersiap2.. sa pelan2 buka mata sa.. Adeeehhh silau pula. Sa duduk yg masi lagi blur2 tu.. Ngam sa nampak si Denver limpas. Muka dia cam marah2 tgk sa.  Aii ko kenapa tgk sa begitu. Kin panas!! Awal pagi suda bikin panas sa. Baru sa mau panggil c Denver sbb dia xda kasi balik toiletries sa.. tapi dia trus keluar.

Shit Denver.

Sa mau baring lagi skejap tapi sa pusing pg sebelah sa. Haaa.. siapa ni d sbla sa?? Body figure dia besar and dia baring cam tu udang yg bingkuk ni. Yg cam kesejukan.

Oh shit shit shit!!

B: What are you doing here hah?!!
Sa cubit2 pinggang tu org.

Ouch!! Apa niiii..

Alastair.

B: Apa ko buat siniiiiii? KENAPA ko tidur sebelah sa aah?
A: Sa mengantuk. Sa tidur lah bah. I didnt do anything to you k. Dont get me wrong.
B: Ya I know. But you're not suppose to sleep here!! Eeeee..

Sa hentak2 sudah kaki sa mau keluar. Kenapa bah si Alastair ni??

Tengahari tu lepas habis aktiviti si Alastair kena suruh pulang oleh guru bertugas because he was not suppose to sleep over. Fuhh! Senang hati sa.. Finally sa ble concentrate sma tu camping.

I never heard of Alastair & Denver again after high school sa nekad tdk mau jumpa dorg lg.

*****
Siap camping tu sa pulang rumah. Abang yg ambik sa plg.. on our way home

Wiser by Blair BWWhere stories live. Discover now