PART 15
Wiser by Blair BW
Sa sedih juga ni and I felt empty.
2 weeks no message & no calls. Mcm mau gila juga sa but strong heart we can do this.Every thing I do reminds me of Brandon. Sigh..
****
Sa sma housemate sa plan2 sdh tu pg Batu Caves. Kami naik ktm awal pagi. Senang ja tu naik ktm from KL sentral pg station Batu Caves. Smpi sana station kan, turun ktm then jalan about 100m pg sana tu entrance dia.Si Kiki blk2 tgk sa ni.
B: Kenapa ko tgk2 ni? Haha
Kiki: You always have that little book and a pen. And camera.Sa senyum ja. Ya sa suka bawa buku kecik ni utk journal. So bila sa travel kan sa tulis sana. Bila sa rasa ada something interesting about places/history/details etc sa jot down. Haha..
Sa amazed btl nmpk tu patung emas besar. It's known as Lord Murugan / Kartikeya. Dalam 141 foot klu x silap sa. Di sbla tu statue ada tangga tinggi mau naik pg tu Batu Caves. Ni pun mencabar stamina juga ah. Nasib sa rajin pg joging kebelakangan ni. Tu tangga dalam 270 steps. Housemate sa 5org mcm mau terkapus sdh ni. Ada tu satu baru 50 steps dia turun balik. Sa tgu kamu d bawah ja dia blg. Haha.. Sa diam2 ja cos klu sa byk ckp tambah sa penat ni. So sa concentrate saja sambil lari2 anak naik atas.
Kiki: B.. you gotta be kidding me. Tunggu sa baaa. . Adui panat sa..
Sorry Kiki. Sa kasi tgl dia far behind. Haha.. buli tahan oh ada tu budak2 yg hantar susu pg atas kan mcm tiada ja ni drg naik atas. Tu susu drg letak dalam baldi trus taruh atas kepala. Rilex ni naik tu tangga beratus2.
Smpi di atas tambah sa terpegun. Sejuk dlm tu gua. Btl2 tu tmpt yg holy and hati pun tenang ja. Mcm sa mau meditate pula. Hehehee..
Terhilang juga rasa rindu sama si Brandon skijap tp sempat juga sa tfikir napa sa tdk bawa si Brandon jalan2 sni dlu? Adeii..
Sudah turun tu kami pg cari tmpt minum.. tu housemate sa satu, si Sara dia bawa pg Kedah the next day mau tgk football match knun. Aih sa x brapa minat tgk bola ba but sa excited mau pg Kedah. Sa ok ja.. Ntah siapa si Sara kenal tu yg supporter a.k.a die hard fans tu Sabah. Dorg ada kasi sedia bas yg double decker tu.
Tu mlm packing2 la apa yg patut walaupun return trip ja. Awal pagi kena ambik pg pick up point oleh 1 org lelaki yg in charge utk bawa tu supporters Sabah pg Kedah.
Sempat sa cubit tangan si Sara. Awas ko klu kita kana culik aaah. Sa blg sbb sa takut bah ikut2 strangers ni.. tidak tu.. okay ja tu si Sara blg. Bah yalah..
Tu perjalanan mau 5 hours juga dari KL. Sa mau tidur bah dlm tu bas bulih2 kmi kena marah oleh tu ketua supporter sana sbb tdk ikut drg chants. Puiii dlm hati sa.. tlmpau juga drg fanatic btul ni. Baru half way sa rimas sudah. Shiiitt.. sa sma housemate sa smua tgk si Sara dia masi lagi kasi senang2 hati kmi ni. Aiyaaah..
Sampai sana dkt tu stadium smua ni supporters tgu dkt tu pintu ah. Sa malas mau ikut2 sbb sa teda mood sdh ni. Initially sa mau pg Kedah jalan2 tapiii tiada pun chance ni mau jalan2. Sana sa duduk siring2 dekat tu parit.. malas sdh sa peduli drg cam gila ni fanatic btul.. ada 1 bas pemain sabah tu smpi drg turun lah dkt tu entrance. Apa lagi makin ni supporters nyanyi2 sana. Ya lah semangat bah drg ni. Bah ya lah ya lah.. tapi sa masih duduk siring parit.
Tiba2 ada 1 lelaki tegur sa.
B!! Pa ko buat sini..
Aii.. someone related to me. Very close related lah.
Smua tgk sa sudah..
Err.. i follow my friends..
Ni supporters kah? Dia blg..
Iya..