Donderpoot zag weer beweging in het krijgershol, en Dagpels kwam eruit. Hij liep naar buiten en zei: Als het niet de mooie Donderpoot is, wil je samen vandaag samen op patrouille?" Donderpoot keek hem heel even aan en dacht: Hij noemde me mooi. Ze keek hem nog even aan en zei daarna:"Ja hoor, als het ook mag van Luipaardklauw. Maar eerst even een stukje verse prooi, eet je mee?" Bood Donderpoot aan. "Graag." Zei Dagpels. Hij liep naar de hoop verse prooi en haalde er een konijn vanaf. "Delen?" Vroeg hij. "Graag." Antwoordde Donderpoot. Dagpels legde het konijn voor haar neer en ging naast haar zitten. Ze aten allebei in stilte, pas toen ze net klaar waren met eten kwamen er andere katten uit hun holen. Als eerste kwam Luipaardklauw naar naar buiten. "Goedemorgen jullie twee." Zei ze. "Luipaardklauw, mag ik je meteen wat vragen?" Vroeg Dagpels. "Ja natuurlijk, Dagpels." Zei Luipaardklauw. "Vind je het goed als Donderpoot en ik vandaag samen op jacht of patrouille gaan." Zei Dagpels. "Nee, natuurlijk vind ik dat niet erg, aangezien jullie al aan het eten zijn kunnen jullie wel op jacht langs de WolkenClangrens, dan kan je meteen ook een beetje patrouilleren." Zei Luipaardklauw. "Dank je Luipaardklauw." Zei Donderpoot. Die dag op Jacht en patrouille met Dagpels was leuk. Ze hadden een beetje gepraat en een succesvolle jacht gehad. Ook waren er geen indringers bij de WolkenClangrens en daarna heeft Dagpels Donderpoot een nieuwe vechttechniek geleerd. Later in het kamp hadden ze ook nog wat gepraat en waren daarna naar bed gegaan. Ze had ook tegen Tijgerpoot, Zilverpoot en Winterpoot gezegt dat Dagpels haar mooi noemde. En ze waren er alledrie erg geheimzinnig over. Daarna zijn had Rookster Zwartpoot officieel een lid van de BliksemClan gemaakt en daarna zijn ze gaan slapen.
2 1/2 maan later.
"Donderpoot, kom je nog, je wil je laatste patrouille als leerling toch niet missen!" Riep Sparkpoot. "Natuurlijk niet, wat denk jij wel niet Sparkpoot!" Riep Donderpoot terug naar haar broer. "Dat jij een slaapkop ben!" Riep Sparkpoot weer. "Hè, jij bent ook nog niet zo lang wakker hoor." Zei Zilverpoot tegen haar toekomstige partner. Zilverpoot had gezegd dat ze zijn partner zou zijn als ze krijgers werden, en Sparkpoot had er heel veel zin in. Ze werden alledrie meegenomen door hun mentors en de andere leerlingen hadden hen nog uitgebreid geluk gewenst. Ze waren er helemaal verlegen van geworden. De testen die er gedaan werden op de patrouille waren, wat ruik je, en sluipen. En natuurlijk ook wat vangen. Toen ze weer terug in het kamp waren riep Rookster meteen een Clanvergadering bijeen. "Laat alle katten die oud genoeg zijn om hun eigen prooite vangen zich verzamelen onder de overhangende rots!" Luidde haar roep. "Drie leerlingen hebben hun zes mannen leerlingtijd voltooid. Sparkpoot, kom naar voren. Ik Rookster doe een beroep aan mijn krijgsvoorouders, deze leerling heeft hard getraind om uw nobele krijgscode te begrijpen. Sparkpoot, zweer jij de krijgscode en je Clan te dienen, ook al kost het je eigen leven?" Ging Rookster verder."Ja, dat zweer ik." Zei Sparkpoot. "Sintelpels, is hij klaar om een krijger te worden?" Vroeg Rookster. "Dat is hij zeker." Zei Sintelpels die net zo trots was als Sparkpoot. "Dan geef ik je nu de naam die de SterrenClan je heeft gegeven. Sparkpoot zal vanaf vandaag tot hij zich bij de SterrenClan voegt bekend staan als Sparkpels. De BliksemClan eert je intelligentie en moed en wij verwelkomen je als een volwaardig krijger van de BliksemClan." Zei Rookster. "Zilverpoot, kom naar voren. Ik Rookster doe een beroep aan mijn krijgsvoorouders, deze leerling heeft hard getraind om uw nobele krijgscode te begrijpen. Zilverpoot, zweer jij de krijgscode en je Clan te dienen, ook al kost het je eigen leven?" Ging Rookster verder."Ja, dat zweer ik." zei Zilverpoot. "Zwartbont, is jouw leerling klaar om een krijger te worden?" Vroeg Rookster. "Ja. Ja dat is ze zeker." Zei zwartbont."Dan geef ik je nu de naam die de SterrenClan je heeft gegeven. Zilverpoot zal vanaf vandaag tot hij zich bij de SterrenClan voegt bekend staan als Zilverpels. De BliksemClan eert je moed en trouw en we verwelkomen je als een volwaardig krijger vandaag de BliksemClan." Zei Rookster. Zilverpels glom bijna letterlijk van trots.
Donderpoot, kom naar voren. Ik Rookster doe een beroep aan mijn krijgsvoorouders, deze leerling heeft hard getraind om uw nobele krijgscode te begrijpen. Donderpoot, zweer jij de krijgscode en je Clan te dienen, ook al kost het je eigen leven?" Ging Rookster verder."Ja, dat zweer ik." zei Donderpoot. "Luipaardklauw is jouw leerling klaar om een krijger te worden?" Vroeg Rookster. "Geen twijfel mogelijk." Zei Luipaardklauw. Die hartstikke trots was dat haar zoon en dochter krijgers werden. "Dan geef ik je nu de naam die de SterrenClan je heeft gegeven. Donderpoot zal vanaf vandaag tot hij zich bij de SterrenClan voegt bekend staan als Donderstorm. De BliksemClan eert je intelligentie en kracht en we verwelkomen je als een volwaardig krijger van de BliksemClan.
"Donderstorm!!Zilverpels!!Sparkpels!! "Donderstorm!!Zilverpels!!Sparkpels!!" Riep iedereen tegelijk. Daarna kwam de hele clan hun feliciteren, hun mentors waren er het eerst bij, daarna de leerlingen en Dagpels en toen de rest van de Clan.
Vannacht zouden ze hun wake houden, het was het einde van bladval en het begin van bladkaal, dus het zou een koude nacht worden. Maar Donderstorm wist zeker, dat hun trots hen de hele nacht warm zou houden.En hier is hoofdstuk 9, ik hoop dat jullie het leuk vonden en verder lezen. Heel erg bedankt voor het lezen.
JE LEEST
Warrior cats Donder op komst
FanfictionDonderpoot en haar beste vriendin Zilverpoot komen net de kraamkamer uit. Ze zijn zo opgewonden om eindelijk leerling te zijn, als er iets heel raars gebeurt. De WaterClan verdwijnt zonder spoor en er blijven alleen een moederkat en een kit over. Oo...