Hoofdstuk 18

4 0 0
                                    

"Donderstorm, Rookster Wil je spreken in haar hol." Zij Winterpoot die meteen aan kwam rennen toen de groep katten de struikentunnel door kwamen. "Ja, ik ga er meteen naartoe, Ijspoot ga jij maar lekker wat eten, dat heb je wel verdiend." Zij Donderstorm tegen Ijspoot. "Ja Donderstorm." Zij Ijspoot. Donderstorm trippelde naar Rooksters hol, ze bleef vlak voor de ingang even staan. "Rookster" Zij ze. "Ja, Donderstorm. Kom binnen." Miauwde Rookster. "Waar wilde je het over hebben?" Vroeg Donderstorm. "Ik wil graag een rapport over hoe het met Ijspoots training gaat." Zij Rookster. "Hij doet het goed voor een leerling van zijn leeftijd, en voor wat hij heeft doorgemaakt. Hij is nog wel wat stijfjes bij de vechttechniek, maar hij belooft een goede jager te worden." Zij Donderstorm. "En met jou, hoe gaat het mentorschap jou af?" Vroeg Rookster. "Ijspoot is een ijverige leerling, en hij luistert goed. Hij is een goede leerling en het mentorschap gaat door zijn persoonlijkheid ook een stuk gemakkelijker voor mij. Het gaat me tot nu toe goed af." Zij Donderstorm. "Dat is mooi." Zij Rookster. "Ik maakte me eerlijk gezegd een beetje zorgen over hoe het mentorschap jou afging. Je was nog niet zo lang geleden zelf nog maar een leerling, en je hebt zelfs met Ijspoot en Winterpoot het leerlingenhol gedeelt." Zij Rookster. "Is hij klaar voor een beoordeling?" Vroeg Rookster ineens. "Ik eh, i-ik denk het wel." Stotterde Donderstorm. "Dan wil ik dat je hem binnenkort beoordeeld. Ga ook maar naar Nachtvleugel en vertel haar dat ik heb gezegd dat Winterpoot ook meegaat op de beoordeling." Zij Rookster. "Dat was het, ga nu maar eten." Miauwde de grijze poes. Donderstorm liep het hol uit en ging op zoek naar Nachtvleugel om haar het nieuws te kunnen vertellen. Maar voor ze haar kon vinden kwam Tijgerpoot aanstormen. "Het is vandaag!" Riep ze blij. "Wat is vandaag?" Vroeg Donderstorm aan de getijgerde leerling. "Ik word krijger, en Zwartpoot ook." Zij de jongere poes trots en ging zitten met haar kin fier in de lucht. "En Valkpoot ook toch wel." Zij Donderstorm. "Ja natuurlijk word hij ook krijger." Miauwde Tijgerpoot. "Gefeliciteerd." Zij Donderstorm. "Heb jij Nachtvleugel trouwens gezien, ik kan haar niet vinden." Zij Donderstorm. "Ja hoor, volgens mij is ze even haar behoefte gaan doen, ze zal zo wel weer terug zijn." Zij Tijgerpoot. "Ik ga weer terug naar het leerlingenhol, tot straks." Zij Tijgerpoot en rende weer terug naar het leerlingenhol. 

"Ha Nachtvleugel." Groette Donderstorm de zwart-witte poes. "Ik moet van Rookster zeggen dat we binnenkort Ijspoot en Winterpoot gaan beoordelen." Zij Donderstorm. "Oke, ik zal het tegen Winterpoot zeggen. Trouwens Donderstorm..." Nachtvleugel kon haar zin niet afmaken omdat Rookster om de overhangende rots was geklommen en had de clan bijeengeroepen. Donderstorm en Nachtvleugel draafden er snel naartoe om te kunnen horen wat Rookster te zeggen had. Al kon ze het wel raden: Tijgerpoot, Valkpoot en Zwartpoot werden krijgers. "Vandaag zijn drie dappere leerlingen klaar om krijgers te worden."Begon Rookster. "Valkpoot, kom naar voren." Zij ze. "Klauwvacht, is hij klaar om krijger te worden?"Vroeg Rookster. "Dat weet ik wel zeker." Kraakte Klauwvacht. Donderstorm merkte nu pas dat de grijze krijger oud begon te worden en het waarschijnlijk niet lang meer zou duren voordat hij zich bij de oudsten ging voegen. "Dan, Valkpoot, beloof jij dat je de clan zal verdedigen ook al kost het je leven?" Vroeg Rookster. "Dat zweer ik."Zij Valkpoot. "Ik roep mijn krijgsvoorouders om op deze leerling neer te kijken, hij heeft hard getraind om uw nobele krijgscode te begrijpen en ik beveel hem nu aan als krijger. Valkpoot, vanaf vandaag tot de dag dat je sterft zal jij bekend staan als Valkstaart. De Clan eert je moed en kracht en wij verwelkomen je als volwaardige krijger van de BliksemClan." Zij Rookster. Ze sprong van de rots af en legde haar neus op Valkstaarts kop, en Valkstaart likte eerbiedig aan haar schouder. "Tijgerpoot, kom naar voren." Miauwde Rookster toen. "Goudswind, is ze klaar om krijger te worden?" Vroeg ze. "Geen twijfel mogelijk." Zij de gouden poes. "Tijgerpoot, beloof jij dat je de clan zal verdedigen ook al kost het je leven?" Vroeg Rookster. "Dat zweer ik."Zij Tijgerpoot. "Ik roep mijn krijgsvoorouders om op deze leerling neer te kijken, ze heeft hard getraind om uw nobele krijgscode te begrijpen en ik beveel haar nu aan als krijger. Tijgerpoot, vanaf vandaag tot de dag dat je sterft zal jij bekend staan als Tijgerstorm. De Clan eert je enthousiasme en geduld en wij verwelkomen je als volwaardige krijger van de BliksemClan." Zij Rookster. Ze sprong van de rots af en legde haar neus op Tijgerstorms kop, en Tijgerstorm likte eerbiedig aan haar schouder. "Zwartpoot, kom naar voren." Zij Rookster. "Ik heb jou geen mentor aangewezen, maar Kwikstaart heeft die taak ongevraag op zich genomen." Zij Rookster. "Is hij er klaar voor?" Vroeg Rookster. "Jazeker." Zij Kwikstaart. Donderstorm was verrast dat de vuurrode poes hem had getraind ook al was dat niet haar taak. Kwikstaart had weinig geduld en was volgens Rookster niet echt geschikt geweest om een leerling te trainen. "Zwartpoot, al is diet niet jouw geboorteclan, zul jij toch deze Clan verdedigen al kost het je leven?" Vroeg Rookster. "Dat zweer ik." Zij de zwarte kater resoluut. "Ik roep mijn krijgsvoorouders om op deze leerling neer te kijken, hij heeft hard getraind om uw nobele krijgscode te begrijpen en ik beveel hem nu aan als krijger. Zwartpoot, vanaf vandaag tot de dag dat je sterft zal jij bekend staan als Zwartsnor. De Clan eert je moed en vastberadenhei en wij verwelkomen je als volwaardige krijger van de BliksemClan." Zij Rookster. Ze sprong van de rots af en legde haar neus op Zwartsnors kop, en Zwartsnot likte eerbiedig aan haar schouder. "Dank je Rookster. Dat je me hebt opgenomen in je clan. Ik had niet gelukkiger kunnen zijn." Zij de zwarte kater eerbiedig. Rookster gaf hem een vriendelijk knikje en sprong weer op de overhangende rots. "Er is nog een ritueel dat we moeten uitvoeren."Miauwde ze. "Klauwvacht, is het jouw wens om je positie als krijger op te geven en je bij de oudsten te voegen?" Vroeg Rookster. "Dat is mijn wens." Zij de oude grijze kater. "Dan zul jij vannacht in het hol van de oudsten slapen." zij Rookster. "Daar ben ik blij mee, ik ben oud en ik wil rust." Kraakte hij. "VALKSTAART!!TIJGERSTORM!!ZWARTSNOR!!" Riep iedereen. 

Warrior cats Donder op komstWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu