Op de dageraadpatrouille langs de WolkenClangrens kwamen ze een WolkenClanpatrouille tegen. "Gegroet Luipaarklauw." Zij Vuurstorm beleefd. "Ook goedemorgen." Antwoordde Luipaardklauw. "Is dat jouw leerling?" Vroeg ze daarna. "Ja, dit is mijn dochter en leerling, Zonnepoot."Zij Hij trots. "Oh gefeliciteerd." Zij Luipaardklauw. "En jij bent toch Donderpoot." Zij Vuurstorm. "Ehem, Donderstorm. En dit is mijn leerling Ijspoot." Zij Donderstorm en wees naar Ijspoot. "Hoi." Zij Ijspoot kortaf. "Hallo." Zij Zonnepoot aardig. "We moeten verder." Zij een grijze kater die Donderstorm herkende als Ijsstorm. "Jaja, we komen al. Kom Zonnepoot, we moeten verder." Zij Vuurstorm. "Ja, Slomepoot, we moeten verder." Zij een Witte kater spottend. Ijsstorm gaf de kater een mep. "Sneeuwpoot, gedraag je." Zij hij boos. "Jaja, tuurlijk pap, het is toch niet mijn schuld dat zij gewoon sloom zijn." Zij de kater die Sneeuwpoot hete spottend tegen zijn vader. "Je bent geen kitten meer, ik ben je mentor en je noemt me Ijsstorm." Zij hij. "Maar mam zegt dat het wel mag." Gooide Sneeuwpoot ertegenin. "Je moeder verwent je te veel, maar ik niet kom we gaan verder." Zij Ijsstrom resoluut. Sneeuwpoot zij nog iets onverstaanbaars dat mokkend klonk. "Dat was de druppel!" Riep Ijsstorm boos uit. "Kamparest en je haalt elke dag de teken van de oudsten weg, verschoont hun mos en volgt hun verzoeken op."Ging hij verder. "Waaat! Bah!" Riep Sneeuwpoot. "Sorry voor dat arrogante stuk vreten, kom Zonnepoot." Zij Vuurstorm. "Tot de grote vergadering." Zij Zonnepoot. "Ja tot dan." Zij Ijspoot die even met Zonnepoot had gepraat.
Toen ze terugkwamen in het kamp plofte Ijspoot meteen neer. "Pfff, ik ben bekaf." Zij hij. "Eigen schuld, je had ook gewoon nog even in je nest mogen liggen toen je klaar was bij de oudsten." Zij Donderstorm. "En niet vergeten, we beginnen om zonhoog met jachttraining, zorg dat ruim je op tijd bent." Ging ze verder. "Ja, Donderstorm." Zij Ijspoot. "Ga nu maar wat rusten, je zult je energie straks nodig hebben." Zij ze aardiger.
Aangekomen bij het trainingsveldje begonnen ze meteen met de training. "Goed Ijspoot laat me nu eens zien hoe je een konijn besluipt." Zij Donderstorm. Hij zakte in jachtpositie, maar hij deed het helemaal fout. Hij hield zijn staart in de lucht en sleepte lichtelijk met zijn poten. "Nee, nee, nee, je doet het nu helemaal verkeerd, je lijkt wel een vermoeid stokstaartje. Je houd je staart als een stok omhoog en sleept met je poten." Zij Donderstorm. "Sorry, Ik had mijn hoofd er even niet bij." Verontschuldigde Ijspoot zich. Donderstorm zuchtte. "Je hebt vandaag hard gewerkt, ik wil nog heel even doorgaan en daarna wil ik het in de praktijk zien. Dan zijn we ongeveer tot de schemer bezig, zodra het begint te schemeren ga je meteen terug naar het kamp, of je mij nou ziet of niet. Morgen heb je vrij." Zij Donderstorm geruststellend. "Oke." Zij Ijspoot al iets opgetogener. Hij zakte weer in jachtpositie en sloop dit keer perfect over het grasveldje. "Ja, perfect!"Riep Donderstorm. Daarna gingen ze jagen, Donderstorm bleef altijd in de buurt maar op een gegeven moment dwaalde ze een beetje af. Ze was net een muis aan het besluipen toen ze een gil hoorde. Ijspoot! Schreeuwde ze in haar hoofd. Ze rende naar de bron van de schreeuw waar ze Ijspoot bang ineengedoken zat bij een twee zwerfkatten. "Kijk eens aan, een hulpeloze kit helemaal alleen in zo'n gevaarlijk bos." Zij een groot vrouwtje. "Hij is niet alleen!" Riep Donderstorm boos. "Oh, kijk Floor, nog zo'n jonkie. Dit is geen plek om te spelen." Zij de kater spottend. "Wij zijn geen kittens en jullie zijn op BliksemClanterritorium ga weg voordat we jullie eraf jagen."Zij Ijspoot dreigend. "O scherpe woorden, pas op dat je jezelf niet bezeerd." Zij het vrouwtje spottend. Ijspoot had zijn haren opgezet en zijn nagels ontbloot in een boze sis. "Ijspoot, we zijn hier niet om een gevecht uit te lokken." Zij Donderstorm tegen haar leerling. Ze draaide zich naar de twee zwerfkatten. "We vragen jullie één keer vriendelijk om van ons territorium af te gaan." Zij ze. "Of anders." Vroeg de kater en zetten zijn vacht op en het vrouwtje ook. "Floor! Schicht! We zijn hier niet om te vechten. Nog niet." Riep een andere kater van afstand. "Wat moet je Jack, dit is onze patrouille." Zij de kater boos. De poes leek blijer hem te zien. "O hey Jack, wat doe jij nou hier?" Vroeg ze vrolijk, tot uiterste irritatie van de andere kater. "Dat zal ik je eens vertellen, Schicht." Zij de kater die blijkbaar Jack heette geïrriteerd. "He, Floor is hier ook hoor." Zij Schicht verontwaardigd. "Zij, is ten minste niet zo dom en kittenachtig om een ten eerste een kat die hoger in rang staat dan jij boos te maken, en zij heeft er ook niet voor gezorgd dat jullie ontdekt waren. Als jij niet zo dom was geweest om hier te gaan jagen waren jullie nooit ontdekt." Legde hij uit. "Wat is er gebeurd met privacy." Mompelde schicht. "Privacy is opgegeten door een vos!Schicht, jij gaat straks naar klauw." Zij Jack boos. Schicht die eerst zo stoer was geweest kromp ineen en zijn angstgeur was duidelijk te ruiken, hij knikte geschrokken. "En Floor, jij gaat naar Jackie." Zij hij daarna. "Het was niet mijn schuld." Zij Floor. "Dat weet ik, daarom ga je naar Jackie en niet naar klauw. Jij hebt niks mis gedaan." Zij Jack aardiger. De poes zat gelukkig voor zich uit te staren en zuchtte dromerig. "We gaan." Zij hij resoluut. Toen ze uit het zicht waren vroeg Ijspoot:"Wat doen we nu?" "We gaan rapporteren bij Rookster, gaat het wel goed me je, je ziet er een beetje beverig uit." Vroeg Donderstorm. "Ja, alleen een beetje geschrokken." Antwoordde Ijspoot. "Oke dan, het is al laat, we moeten meteen terug." Zij ze daarna. Ijspoot knikte alleen maar, hij was waarschijnlijk aan het bedenken wat er had kunnen gebeuren als die andere kater niet was gekomen. Donderstorm legde haar staart op zijn schouder en keek hem geruststellend aan. Daarna wenkte ze hem om terug te gaan naar het kamp. Ze spurtten in één rechte lijn naar het kamp en liepen daarna meteen naar Rooksters hol om te rapporteren.
JE LEEST
Warrior cats Donder op komst
FanfictionDonderpoot en haar beste vriendin Zilverpoot komen net de kraamkamer uit. Ze zijn zo opgewonden om eindelijk leerling te zijn, als er iets heel raars gebeurt. De WaterClan verdwijnt zonder spoor en er blijven alleen een moederkat en een kit over. Oo...