Ineens snapte Donderpoot het, Tijgerpoot was verliefd geworden op zwartpoot. Daarom waren ze net samen weg gelopen, naar buiten het zicht van alle andere katten. Ze waren iets aan het bespreken.
Schaduwster was boos en verwart, hij wilde de hele grote vergadering niks meer zeggen en dat gold ook voor de andere NachtClankatten. Donderpoot las ook een beetje verdriet op het gezicht van de NachtClanleider, Zwartpoot was natuurlijk zijn eigen leerling geweest. Sommige van hen waren boos en sommige waren alleen verbaast. Donderpoot lette weer op toen ze Wolkster hoorde praten, hij zei dat alles goed ging met de WolkenClan, en dat een van zijn krijgers dacht dat hij de WaterClan had geroken. Maar dat het geurspoor al snel weer weg was, en ze het alleen hadden kunnen volgen tot het noordelijke einde van de Bliksem en WolkenClangrens. De leiders besproken dat ze morgen bij elkaar zouden komen op BliksemClan territorium om de wedstrijden te houden, het zou zijn aan het begin van zonhoog. Dat leek Donderpoot best wel leuk, en ook wel een beetje spannend.
Toen ze terug was in het kamp ging ze naar Tijgerpoot toe, Rookster wilde Zwartpoot nog niet tot officieel lid maken van de BliksemClan. Maar daar had hij begrip voor." Tijgerpoot!" Riep Donderpoot."Oh, hallo Donderpoot, je bent toch niet boos op me he?" Vroeg Tijgerpoot." Nee, ik ben niet boos op je Tijgerpoot, maar je had het me kunnen vertellen, dan had ik je misschien ergens mee kunnen helpen als dat nodig was geweest." Zei Donderpoot." Ja, ik had het jou en Zilverpoot moeten vertellen, maar ik was bang dat jullie me niet meer aardig zouden vinden." Zei Tijgerpoot een beetje bedroefd." Natuurlijk hadden we je nog aardig gevonden Tijgerpoot, waarom zouden we dat niet meer vinden. Sommige dingen gebeuren gewoon, daar kan jij niks aan doen." Zei Donderpoot."Bedankt, Donderpoot."zei Tijgerpoot,"maar ik weet niet of de andere katten er ook zo over zullen denken." Vervolgde ze. Ze liep naar het leerlingenhol, waar ze begroet werd door een vijandige blik van haar broer, hij draaide demonstratief zijn rug naar haar toe. Donderpoot zuchtte en betwijfelde ook of de andere katten er ook zo over zouden denken. Zilverpoot en Nachtpoot dachten er blijkbaar net zo over als zij, want ze zaten een rustig gesprek te houden met Zwartpoot en Tijgerpoot. Donderpoot ging erbij zitten , en ze hoorde van beide Zilverpoot en Nachtpoot geruststellende woorden. Ze zag dat sparkpoot er bij was komen zitten, zo praatten ze nog een beetje en gingen daarna slapen. Dat hadden ze ook wel nodig, want ze hadden morgen de wedstrijden, en heel de BliksemClan ging ernaartoe.
S'ochtens werden ze vroeg wakker gemaakt, om op patrouilles en jachtpatrouilles te gaan. Zwartpoot mocht mee op een grenspatrouille door het territorium, om het te leren kennen, samen met Tijgerpoot, Goudswind en Rookster. Donderpoot en Zilverpoot gingen samen met Luipaardklauw en Zwartbont op Jachtpatrouille, terwijl Luipaardklauw het kamp aan Kwikstaart overliet. Toen iedereen weer terug was in het kamp, zou de clan gezamenlijk eten. Voor ze weggingen riep Rookster nog een Clanvergadering bijeen."Laat alle katten die oud genoeg zijn om hun eigen prooi te vangen zich verzamelen bij de overhangende rots." Luidde haar uitspraak. Alle katten verzamelde zich." Katten van de BliksemClan, voordat we naar de Grote wedstrijden gaan wil ik dat Nachtpoot naar voren komt." zei ze. Nachtpoot keek verbaast, maar kwam naar voren." Witvoet, is Nachtpoot klaar om een krijger te worden?" Vroeg Rookster." Ja, dat is ze Rookster." Zei Witvoet apetrots." Deze jonge poes heeft hard getraind om de nobele krijgscode te begrijpen. Zul jij Nachtpoot je clan dienen en beschermen ook al kost het je eigen leven?" Vroeg Rookster." Ja, dat zweer ik." Zei Nachtpoot enorm trots en ze gloeide zowat. " Dan vraag ik nu aan mijn krijgsvoorouders om op deze jonge poes neer te kijken en haar te accepteren als een volwaardig lid van de BliksemClan. " Ging Rookster verder." Nachtpoot zal vanaf nu Nachtvleugel heten, en wij verwelkomen jou als een volwaardig krijger van de BliksemClan." Zei Rookster. Iedereen:" Nachtvleugel! Nachtvleugel! Nachtvleugel" Iedereen liep naar haar toe om haar te feliciteren, en alweer iedereen behalve Valkpoot, die weer jaloers toe zat te kijken.
JE LEEST
Warrior cats Donder op komst
FanfictionDonderpoot en haar beste vriendin Zilverpoot komen net de kraamkamer uit. Ze zijn zo opgewonden om eindelijk leerling te zijn, als er iets heel raars gebeurt. De WaterClan verdwijnt zonder spoor en er blijven alleen een moederkat en een kit over. Oo...