Hoofdstuk 11

11 1 0
                                    

"Hoe bedoel je Lichtklauw is er niet?" Vroeg Luipaardklauw. "Hij zei dat hij eventjes alleen wilde gaan jagen." Antwoordde Schaduwklauw. "Dan zullen we de patrouille zonder hem uitsturen, we hebben geen tijd om op hem te wachten. We moeten het meteen inspecteren." Zei Rookster. "Kom!" Riep Rookster en maakte het sein met haar staart dat ze wilde vertrekken. Ze verzamelden zich bij de struikentunnel en zodra Rookster het sein gaf vertrokken ze. Harspoot en Donderstorm renden voorop en leidden de patrouille naar de goede plek. Toen ze er aankwamen schrok iedereen van wat ze zagen. Enorm veel prooiresten en de stank van zwerfkatten. "Ik ruik Lichtblauw", zei Harspoot voorzichtig. Harspoot ging nu voorop. De rest van de patrouille volgde. "Ik ruik het ook, alleen zit de geur van zwerfkatten er dooreengemengd." Zei Kwikstaart. "Ik weet goed hoe ik geuren ergens uit kan filteren, omdat ik kruiden moet zoeken en die geuren moet ik over alles heen kunnen onderscheiden." Zei Harspoot een beetje trots. Zij had Lichtklauws geur als eerste kunnen herkennen. Eerder dan een ervaren krijger, dat is ook wel iets om trots op te zijn. Maar alle trots verdween meteen toen ze Lichtklauw op de grond zagen liggen. Hij bewoog niet en hij lag in een plas met bloed. Ze renden er meteen allemaal heen. We zagen een grote snee in zijn buik die helemaal tot zijn keel, maar hij ademde nog. "Lichtklauw, wie heeft dit gedaan?" Vroeg Rookster. "Zwerfkatten." Bracht Lichtklauw met moeite uit. "Rookster, ik zou graag willen..." Ging Lichtklauw verder. "Dat Donderstorm Ijspoot traint..." Zijn stem klonk zachter. "Donderstorm heeft haar eigen leerling nodig, en zeg Schaduwklauw.... Dat ik van hem houd en dat het me spijt dat ik me nu al bij de SterrenClan moet voegen." Bracht Lichtklauw nog net uit. Daarna ademde hij nog een laatste keer uit, hij sloot zijn ogen. Hij was dood. Harspoot zat met grote angstige ogen naar Lichtklauw te kijken. "Ik... Ik had hem moeten helpen. Het is mijn schuld dat hij dood ging." Fluisterde Harspoot. "Het is niet jouw schuld Harspoot. Wat je ook had gedaan, je had hem niet kunnen helpen." Zei Rookster. Donderpoot en Sparkpels gingen bij hun zus zitten om haar comfortabeler te laten voelen. "Ik had het toch alsnog kunnen proberen, maar ik deed niks. Ik stond hier alleen maar als een bevroren konijn te kijken hoe hij dood ging." Ging Harspoot verder. "Kwikstaart Zilverpels neem zijn lichaam mee naar het kamp. Sparkpels, Donderstorm, neem Harspoot mee terug naar het kamp en breng haar naar Wittand. Ze heeft hard advies van Wittand nodig." Zei Rookster.

 Kwikstaart en Zilverpels tilden het lichaam van Lichtklauw op en droegen het terug naar het kamp. Sparkpels en Donderstorm brachten Harspoot meteen naar Wittand toe, ze begreep de situatie en zei dat ze haar leerling even alleen wilde spreken. "Luister Harspoot, er zijn katten die je niet kunt redden. Ookal wil je dat nog zo graag, hij was al aan het sterven. Je had niks voor hem kunnen doen. " Zei Wittand. "En ik weet zelf maar al te goed dat dat een harde les is om te leren, maar als medicijnkat moet je ermee leren leven." Ging Wittand verder. Meer hoorden ze niet van het gesprek. Ondertussen had Rookster al een clanvergadering bijeen geroepen. Schaduwklauw zat verdrietig bij het lichaam van zijn broer, samen met Dagpels. Lichtklauw was zijn vroegere mentor en deelde het verdriet van Schaduwklauw en Ijspoot. "Katten van de BliksemClan." begon Rookster. "We hebben gezien wat Harspoot en Donderstorm hadden ontdekt. En we hebben ook Lichtklauw gevonden. Hij was al zwaargewond door de zwerfkatten. Toen we hem vonden leefde hij nog, maar hij was maar een paar minuten later dood. Hij heeft nog een laatste verzoek gemaakt: Dat Donderstorm Ijspoot gaat trainen." Zei Rookster. "En als zijn leider zal ik dat verzoek aannemen. Ijspoot kom naar voren." Ging Rookster verder. Ijspoot liep langzaam naar voren. "Ijspoot, Lichtklauw heeft jouw tot nu toe uitstekende training gegeven, maar nu is het tijd dat je een nieuwe mentor krijgt op het verzoek van Lichtklauw. Vanaf nu totdat je krijger word zal Donderstorm jouw mentor zijn." Zei Rookster. Ijspoot en Donderstorm raakten elkaars neus aan. De ogen van Ijspoot stonden vol van verdriet om Lichtklauw. Na de miniceremonie ging Ijspoot weer bij Lichtklauw zitten om te rouwen. "Dat was het voor nu." Zei Rookster en eindigde de vergadering. De rest van de clan ging nog een keer naar Lichtklauw om een laatste keer samen te tongen met hun clangenoot. Daarna gingen ze hun holen in. "Zullen wij nog even gaan kijken bij Harspoot?" Vroeg Sparkpels. "Zie ik jullie dan straks in het hol?" Vroeg Zilverpels. "Ja." Zei Donderstorm. Zilerpels gaf sparkpels nog een kopje en liep naar het krijgershol. 

Sparkpels en Donderstorm liepen naar het medicijnhol om Harspoot op te zoeken. En om te kijken of het wel goed met haar ging. "Hey, hoe gaat het?" Vroeg Sparkpels. Geen antwoord. "Harspoot, gaat het wel goed?" Vroeg Donderstorm. Nog steeds geen antwoord. "Hallo?" Ging Donderstorm verder. Weer geen antwoord. "Oh, hallo" Zei Wittand die net het hol uit kwam lopen. "Gaat het wel goed met Harspoot?" Vroeg Donderstorm. "Ze heeft het zwaar, ze geeft zichzelf nog steeds de schuld van Lichtklauws dood." Zei Wittand. "Is er iets wat we kunnen doen?" Vroeg Sparkpels. " Nee, laat dit maar aan mij over. Dit is iets onder medicijnkatten. Ze moet er even over slapen, dit is een harde les om te leren. Maar het hoort erbij." Zei Wittand. "Jullie kunnen het beste gewoon gaan slapen. Ik zal jullie roepen zodra het beter gaat." Ging Wittand verder. "Okè, zeg welterusten tegen Harspoot voor ons." Zei Sparkpels. Wittand knikte en ging het medicijnhol weer binnen.
Donderstorm en Sparkpels gingen naar het krijgershol. "Welterusten" Zei Donderstorm. "Welterusten." Zei Sparkpels. En zo vielen ze in slaap.

En hier is dan hoofdstuk 11, ik hoop dat jullie het leuk vonden en dat jullie dit boek verder lezen ook al zijn de updates laaaaaannnggggzzzzaaaaaam. Maar dat jullie het toch leuk vinden. T volgende hoofdstuk komt als het goed is binnenkort uit. 

Warrior cats Donder op komstWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu