Kapitola 16- O rok starší Baste, Část první

204 11 0
                                    

Na panství rodiny Konohare jsme již třetí den. Dnešek je ale speciální. Můj miláček totiž oslaví dvacáté osmé narozeniny. Jupííí! Kvůli tomu se také nechal Brooklyn přemluvit k pobytu tady. Brook mu totiž řekla, že jeho rodiče hodlají uspořádat večírek na jeho počest. No a drahej Baste se nechal ukecat. No takže nastal ten slavný den. Po celém panství lítaly z místnosti do místnosti služky a jiné vochechule a vše čančaly, uklízely a připravovaly. Uprostřed společenského sálu, kde se bude večírek odehrávat, stála paní Konohare a rozkazovala až se jí od úst prášilo. " Barbaro, tady jste vynechala. Arnolde, jeďte už pro ty konfety. Lorelai, jak jsme na tom s cukrovím?...."  mlela pořád. Já jsem seděl na jedné pohovce a četl jsem si. Baste jel s Brooklyn pryč. Jeho matka totiž výslovně zakázala, aby se zúčastnil příprav, takže je oba vyhnala až do večera pryč. Nedokážete si představit, co mi to dalo práce ho k tomu přemluvit. Za boha mě tu nechtěl nechat samotného. Naštěstí si dobře rozumíme s paní Konohare. " Dany, drahoušku, mohl by jsi prosím tě nadiktovat tady zahradníkovi Sebastianovi oblíbené květiny? Půjde je sehnat"  řekla mi najednou. " Ehm.. Jistě. Růže jsou nutností, červené tulipány.... A orchidejí také nic nezkazíte"  řekl jsem. Paní Konohare tleskla a zahradník hned utíkal pro kytky. Paní si unaveně sedla vedle mě. " Och Dany, ty ho máš dokonale prozkoumaného! Já.. O něm nevím skoro nic"  řekla a oči se jí zalily slzami. " Nebojte! Řekněte si co chcete vědět a já vám to řeknu. Můžete před ním zamachrovat"  snažil jsem se jí utěšit. Uklidnila se. " Dobře. Oblíbená barva?". " Červená "."  Oblíbené zvíře? "."  Kočka a pes". "Jídlo?". " Něco s hromadou sýra "." Oblíbená celebrita? ". "  George Clooney". " Nenávidí?". "Ehm.. Talk show, holky, máslový popcorn, hmyz, fuchsie ( ehm.. To je prosím kytka. Maminka v zahradnictví, to se hold pozná :-P), černochy, Justina Biebera a banánové bonbóny ( vždy si je totiž plete s mangem) " řekl jsem s vypětím všech sil.  " Ach tak. A má rád? " zeptala se zase." Um... Mě, knihy, George Clooneyho, fotografování, kávu, západ slunce, sladkosti a cukrovinky, fotbal a hokej, jídlo, moji čelenku s kočičími oušky,moji kamarádku Ginger, cigarety, auta, svůj klid, noviny.... To je asi všechno " zamyslel jsem se. Usmála se a pokývala hlavou. Pak si ke mně přisedla blíže a objala mě."  Víš... Chci ti jen říct... Děkuji. Děkuji za to že jsi se Sebastianem... Že není sám, že se o něj staráš... Za to ti moc děkuji" šeptala a pevně mě k sobě tiskla. Když mě pustila, stále zůstala blízko u mě. Teď teprve jsem si mohl všimnout, že Baste je hrozně podobný mamince. Ty její jasně modré oči.... Stejné jako Baste. Byla bledá takže oči jí jen zářily. Vlasy měla černé jako havraní peří. Ale měla je rovné. Baste je má střapaté. Že by si je žehlila? Moc o tom nevím, ale Ginger si je žehlí. Najednou mi zazvonil mobil. " Ginger"  hlásilo jméno na displeji. " Omluvte mne"  řekl jsem, zvednul se a přijal hovor. " Ahoj Ginger, zlato! Jak je?" radoval jsem se a utíkal po schodech nahoru. Vletěl jsem k nám do ložnice a skočil na postel. Max, to je ten sluha, tam zaléval květiny. Syknul jsem na něj a mávl rukou aby vypadnul. Uklonil se a vypařil se. " Oh, Dany, brouku moc mi chybíte, oba dva. Kam mám chodit na pokec a kávu?"  smála se. " Neboj, zítra večer jedeme domů. Dneska má Baste ten večírek na oslavu narozenin"  vysvětlil jsem jí. Hlasitě se zasmála.

  Po hodině jsme se rozloučili a já mazal zpět dolů. Tam už bylo vše udělané. Zatažené záclony, všude stoly s pitím a jídlem. U každého stál jeden sloužící ( né souložící :-P). Paní Konohare s manželem právě řešila něco vzadu, kde už stála nachystaná kapela. A Baste, který už přijel, seděl na pohovce. " Ó ahoj lásko,"  radoval jsem se a přisedl si k němu. Políbil mě a lehce se ke mě naklonil. " Neuvěříš! Mamá si myslí, že máš milenku. Prý ti volala a ty jsi utíkal nahoru , ale že si přečetla jméno. Když jsem se jí na něj zeptal, řekla Ginger...."  řehtal se Baste " Řekl jsem jí, že je to naše kamarádka. Začala se smát taky!". Smál jsem se jak najatý. " Ano, volala mi. Mám tě pozdravovat a popřát ti vše nejlepší. Moc se jí stýská"  řekl jsem mu. Najednou mu zazářilo v očích. " Omluv mě na moment"  řekl a utekl. " Hosté jsou tady do hodiny. Bylo by dobré, aby si se šel převléknout" zvolala paní Konohare. Kývl jsem a doběhl nahoru. Tam jsem naneštěstí zjistil, že jsem si zapomněl doma oblek. A.... Jsem.... Namydlenej! Lítal jsem jak čabrda. Já nemám oblek, já nemám oblek, jánemámoblekjánemámoblek........ Řvalo mi to v hlavě jako alarm. Hilfe! To je problém. Bude tam samá vybraná společnost a já abych neměl oblek? No to fakt ne, děkuji pěkně! Najednou dovnitř vešel Baste. " Baste, miláčku já nemám oblek!"  vyjekl jsem. Rozesmál se a otevřel svou skříň. " Vyber si"  smál se a sám si vzal své sako. Ve skříni bylo těch obleků ještě devět!! " Proč jich s sebou taháš tolik?"  zeptal jsem se ho ohromeně. Zavrtěl hlavou a šli jsme se oblékat.

Když jsme pak sešli dolů, mohla na mě Brooklyn oči nechat. " Oo Dany, ty nemít bráchu... No nevím"  smála se. Měla na sobě dlouhé růžové princeznovské šatičky. Na hlavě měla dokonce malinkou korunku. Černé vlasy měla samou loknu. Jé... To znám taky... Ginger to taky používá. Ta.... KULMA!! Bingo. Slušelo jí to.. Neuvěřitelně. Baste si mě držel u sebe a ruku měl obtočenou kolem mého pasu. K Bastemu se najednou přiklonil jeden jeho šofér a něco mu zašeptal. Baste se usmál. " Dobře. Dejte jí ten vedle nás. Ať se připraví a přijde sem"  řekl mu a vyšel se mnou vítat hosty, jak mu poručila maminka. Všem mě představoval. Ženám jsem políbil ruku, mužům ji podal nebo jen pokývl hlavou. Baste se tam se mnou točil."  Mamá, je to nutné? " zeptal se když jsme se přitočili k ní. Jen se usmála. Ze schodů zcházela dívka,velice podobná Ginger. Měla nádherné dlouhé černé šaty, které si držela, aby se jí lépe šlo. Měla nádherné hnědé vlasy a nádherné oči. Pak zvedla hlavu a usmála se na mě. Už vím, proč je tak podobná Ginger. Ona to totiž JE Ginger!!! Rozběhl jsem se k ní a ona letěla ke mně. Chytil jsem jí kolem pasu, zvednul do výšky a zatočit se s ní. Šaty jí létaly a ona se smála. Držela mě za ramena. Když jsem jí potom položil, objala mě. " Co... Tady děláš?"  zeptal jsem se jí. " Baste pro mě poslal"  smála se. " Kotě!"  zavolal na ni Baste a zatleskal. Rozesmála se a rozběhla se za ním. Přikrčil se a též jí chytil do náruče. " Sekne ti to strašně moc!"  rozplýval se Baste když ji položil. Usmala se a vlepila mu pusu na tvář. " No dobrý zase! Jsem dosti žárlivej, aby jsi věděla"  smal jsem se. Ginger mě hravě pleskla po tváři. " Ale nó! Snad by nám Danýsek nežárlil?"  smála se.

HříšníKde žijí příběhy. Začni objevovat