Bu iyi. Bu iyi. Bazı şeyler gerçekten iyi. Bazen bazı şeyleri özlüyor insan. Bazen bazı şeylerden kaçmak istiyor. Bazen bazı şeylerle bazı şeylerin tam ortasında olmak istiyor. Bazen bazı şeylere hiç bulaşmak istemiyor ama bazen bazı şeylere o kadar çok bulaşmak istiyor ki, bulaşılmaz. Bazen benim hayatımda böyle şeyler oluyor ama bazen. İnsanın hayatında böyle şeyler bazen olur. Neyse ki. Bazen çok üzülüyorum, bazı şeylerin hatırladığım gibi kalamadıklarını gördüğüm için özellikle yolların. Çünkü aslında her yolculuğun o yolun bir yerinde o yolculuğu simgeleyen bir anı vardır, bir mekanı, bir molası. İnsanlar bunları aslında hep ziyaret etmek ister çünkü anılardan başka mutlu edebilecek çok az şey var insanın hayatının içerinde. Aslında bir tür ibadet gibidir bunlar. Sırf o yolu tekrar hissedebilmek için, o yolu simgeleyen o noktayı görmek isteriz. Gittiğinde onu orada bulamazsın ama onu hep orada bulursun bir taraftan da. Bırakmadığın gibi bulursun ama bulursun. Galiba hayatın acayip kısmı zamanın bir anında bıraktığın bir şeyi gidip bıraktığın gibi bulamamak. O şeyi güçlendiren aslında o duyguyu güçlendiren o seyahati o acıyı zaten bunların hepsi acıya dayalı şeyler. Çünkü mutlu olan bir şey ile ilgili bir hac ziyareti yapmak gerekmez. O zamanın o anında ne kadar mutlu olursa olsun ne kadar mutluluk veren şey olursa olsun onu tekrar ziyaret etmek istiyorsanız acıya dönüşmüştür o seni terk etmiştir ya da sen onu tek etmişsindir. Geçmişte bir acı vardır. Çünkü ikisi de çok fazla aynı şey bir şeyi terk etmekte. Kadınlardan bahsetmiyorum ama aslında hep kadınlar bahsediyorum. O anlam da seni terk etmesiydi senin onu terk etmen arasında sonuç itibari ile hiç bir fark yoktur. Sonuçta o kekremsi bir acıdır en iyi hali ile. Ben erkeklerin terk etmediğini düşünüyorum. Erkekler terk etmez. Yani erkeklerin terk ettiği bir ilişki örneği yaşamadım. Yaşandıysa o zaten bir ilişki olmamıştır başka bir şey olmuştur. Erkekler terk etmez çünkü böyle bir yetenekleri yok. Ben kendimden biliyorum yani ben mesela hala daha aynı kadına aşığım. Terk, yani bırakıp gitme dediğimiz şey erkeklere özgü değil. Bir erkeğin bırakıp gitmesi kaçmaktır en fazla. Geri dönmek üzere çıkılmış bir yolculuktur. Erkeklerin en büyük bence yanılgısı, yolların hep bir yere varmak üzere çıkılacak şeyler olması yönünde ki yanılgılarıdır. Bu yüzden hep bir erkeğin yola çıkması bir kaçıştır. O yüzden erkeklerin yazdığı bütün iyi şarkılar eve dönüşle ilgilidir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kaybedenden Notlar
قصص عامةBir kaybedenin düşünceleriyle, aşk, kadınlar, yaşam ve ölüm üzerine kaybedilişin hikayesi...