1.

581 28 9
                                    

Hello. Ehkä mä nyt heti aluks kerron vähän itestäni. Oon 02 ja omistan blondit keskipitkät hiukset. Rakastan laulamista ja urheilua. Varsinkin futista. Mulla on kaksois sisko Elsa ja oma nimeni on siis Alma. Me ollaan molemmat synnytty 5.6. Elsa kylläkin tunnin mua ennen. Kaikki sanoo että sen huomaa. Oon kuulemma villi ja en ikinä tottele sääntöjä... toisin kuin Elsa. Se ei niitä ikinä riko. Se on kympin oppilas ja mun korkein keskiarvo on...ööm.. 6.9. No mutta tällä hetkellä olen siis autossa matkalla pikkukylään nimeltä Trofors.  Elsa jaksaa muistuttaa kuinka me asuttaisiin Marcuksen ja Martinuksen kanssa samassa kylässä. Mutta oikeasti on vain 1% mahdollisuus että me ollaan edes samassa koulussa heidän kanssa.

Herään ajatuksistani kun kuulen Elsalta että me ollaan perillä. Kiitämme kuskia ja meidän ei tarvitse maksaa taxia koska meidän oerhe on maksanut sen kuulemma jo  etukäteen. Ne muutetaan siis Laytonien perheeseen. Heillä on kuulemani mukaan yksi biologinen tyttö joka on 8 vuotias.

-Alma me muutettiin Gunnarsien naapuriin! Elsa huutaa. Ei voi olla totta. Ensin maan vaihto ja sitten tämä.

-Elsa oo hiljempaa. En haluis et Suomessa aletaan valittaa melusta.

Elsa ei vastaa mitään vaan lähtee kävelemään kohti meidän uutta kotia. Se on kaksi kerroksinen ja siinä on hyvin hoidettu piha.
Elsa koputti oveen ja sen tuli avamaan noin 38 vuotias nainen. Maria. Meidän uus äiti. Meidän omat vanhemmat kuoli siis meidän ollesssa 13 eli kaksi vuotta sitten.

-Te olette varmaan Elsa ja Alma? Nainen kysyy.
Nyökkäämme vastaukseksi ja Maria päästää meidät sisää.

-Eli siis mun nimi on Maria. Tässä on mun mieheni Thomas ja meidän tytär Astrid.

Nyökkäämme Elsan kanssa taas.

Me saatiin lupa menna valitsemaan huoneet ja oon yllättynyt huoneeni kossta siellä on oma vaatehuone. Siis mitä?! No nyt kuitenkin laitan tavarani paikoilleen.

-Elsa, Alma. Lähdetän! Thomas huutaa alakerrasta. Juoksen rapouset alas.

-Minne? Elsa kysyy.

-Naapuriin, Maria vastaa. Huomaan kuinka Elsa aluksi jännittyy mutta sitten hänen silmistään hohtaa innokkuus.

Meille avaa oven suurinpiirtein saman ikäinen tyttö kuin As ja he ovat ilmeisesti ystäviä kun juuri tällä hetkellä rutistavat itsensä kuoliaaksi.
Kaksi poikaa -Marcus ja Martinus- juoksee portaat alas.

-Moi.. mä oon Marcus.

-Ja mä Martinus.

Elsa laittaa kädet suunsa eteen, kun minä taas pyörittelen silmiäni vieressä.

-Mä oon Elsa.

Huh... mikä päivä. Mun piti ekana esitellä itteni kahdelle idiootille sitten sain vielä kuulle että koska tyttöjen jalkapallo joukkueessa ei ollut tilaa niin menen heidän kanssa samaan joukkueeseen. No mutta Elsa meinasi oikeasti pyörtyä kun näki kaksoset. Ajattelen vielä hetken uutta koulua kunne unet vetäisee minut maailmaansa.

Aamulla heräsin kellon sointiin. Sen jälkeen kun jaksoin nousta ylös kävin suihkussa ja kuivasin hiukseni. Puin päälle bf farkut, mustan croptopin ja maaston vihreän bomberin. Meikkasin samalla tavalla kuin joka aamu eli pohjustus, ripsiväri, eyeliner, luomiväri ja punaista huulipunaa.

Alakerrassa näin Elsan pukeutuneen mustaan hameeseen, polvisikkiin ja löysään niken huppariin. Asu sopi Elsalle niinkuin kevyt meikkikin. Aamupalan jälkeen nappasin mustat vanssini maasta ja pistin ne jalkaan. Elsa taas otti omat mutta tumman punaisina. Ainii melkei unohdin. Minä olin laittanut hiukset sotkuiselle nutturalle kun Elsa taas kahdelle ranskalaiselle letille.

Koulun pihalla me kerätään katseita. Siellä kaikki on omass porukassa. Koulun kovikset on nutkalla polttamassa tupakkaa. Nörtit istuu nurmikolla lukemassa kokeisiin. Koulun ns. Kuuluisat tyypit ovat ovien vieressä siihen porukkaan kuuluu ilmeisesti Marcus ja Martinuskin. Yllätys...

-Moi. Mä oon Elsa ja me muutettiin Suomesta tänne mun siskon Alman kanssa. Tykkään tanssia ja soittaa pienoa, Elsa selittää.

-Ja entä sinä? Opettajamme, Rva. Sanda kysyy.

-Musta tuntuu että Elsa kertoi jo aikalailla kaiken oleellisen, sanomani piti oikeastaan totta koska Elsa oli selittänyt luokalle varmaan koko elämän tarinamme.

-No ei sitten... Elsa istu sinä Kian viereen ja Alma Marcuksen.

Istun Marcuksen viereen takariviin muiden "suosittujen" keskelle. Nostan jalkani pulpetille ja keskityn katsomaan ulos.

Koulu loppui.. vihdoin. Olin yksin koko päivän jei.. Mac ja Tinus kävi puhumassa Elsan kanssa ja Elsasta ja Kiasta tuli ilmeisesti hyvätkin kaverit. No ei siinä mitään tänään on ekat futis harkat.... poikien joukkueessa. Samassa misaä Mac ja Tinus pelaa.

Kiitti kun luit ja erityisesti kiitos Elsaaa05 kun panostit mua kirjottaa tän kirjan. Lukuja tulee tähän silloin kun mulla on motia.

Xx Eveliina

I don't wanna fall in loveWhere stories live. Discover now