Nathalie, hayatı boyunca sezilerine kulak veren bir kadın olmuştu. Ve yine o seziler mantığını tasdikleyerek Reina'ya güvenmemesi konusunda ona uyarıda bulunuyordu.
Kendine yapılan işbirliği teklifi aklına yatmasa da kuzeninin söylediği bir konuda onunla aynı fikirdeydi. O da, Damien ailesine yaklaşabilmek için yardımına ihtiyacı olduğuydu.
Aklına gelen düşünceyle annesinin avukatını arayıp, avukattan kendisi için özel bir dedektif bulmasını ve ertesi gün için Madrid'de görüşme ayarlamasını rica etti.
☆☆☆☆☆
Nathalie Madrid'e döndükten sonra önce avukatın yönlendirdiği dedektifle görüştü. Karşısındaki otuz yaşlarında görünen dedektif, genç kadını hayranlıkla süzdü. Fakat Nathalie üzerindeki bakışlardan rahatsızlık duyarak doğrudan konuya girdi. "Dedektif Estefan, sizden benim için Damien ailesinin son 26 yılını araştırmanızı istiyorum. Özellikle 1994-1995 yılları arasını. Bu yıllar arasında yaşanan Ricardo Damien ve Camila Martinez ilişkisiyle ilgili detaylı bilgi almak istiyorum..."
Genç kadın öğrenmek istediklerini özel dedektife anlatırken cep telefonu çaldı. Arayan annesinin 'sağ kolum' dediği yardımcısı İrene'ydi. Estefan'dan özür dileyerek cevap verdi. "Seni dinliyorum İrene."
"Nathalie çok acil Fransa'ya gelmen gerekiyor!"
Bir önceki akşam konuştuklarında hiç bir sorun olmadığını söyleyen kadının sesindeki telaşla endişelendi. "Neler oluyor?"
"Camila'nın ölümü nedeniyle, anlaştığımız butik mağazalardan bir kaç tanesi sorun çıkartıyor. Siparişleri iptal etmek istiyorlar. Sezon başı olduğu için başka markayla anlaşmak istediklerini söylüyorlar."
"Ben seni az sonra arayacağım," diyerek telefonu kapatıp dedektifle yaptığı görüşmeyi sonlandırdı. "Sizden üç gün içerisinde detaylı bir rapor bekliyorum."
☆☆☆☆
Nathalie annesinden emanet kalan markayı koruyabilmek için iki günlüğüne Fransa'ya gitmek zorunda kaldı. Çünkü müşteriler Camila'nın ölümünden dolayı tedirgindi. Onlarla yaptığı toplantılarla markalarının annesi hayattaymış gibi yoluna devam edeceğini, bir sonraki sezonun kreasyonlarını tanıtarak ispatladı. Camila ölmeden önce öyle bir hazırlık yapmıştı ki, kendisi hayata veda ettikten sonra işlerin yolunda ilerlemesi, Nathalie'nin zorluk çekmemesi için bütün sistemi baştan aşağı yenilemişti. Marka danışmanlarından tasarımcı ekibe kadar herkes genç kadının emrindeydi artık.
Son bir haftasını Fransa ve yabancısı olduğu İspanya arasında geçiren genç kadın bitap düşse de ayakta durmak için gücünü sonuna kadar kullanmaya çalıştı. Daha annesinin acısını yaşayamadan ortaya çıkan yeni akrabalarının anlattıkları, işle ilgili çıkan sorunlar onu neredeyse tüketmek üzereydi. Hayatının bir anda bu şekilde değişmesine inanamıyordu. İmza yetkisini İrene'ye bırakan Nathalie, araştırmasını iki günde tamamlayan dedektif Estefan tarafından arandığı için Madrid'e döndü. Araştırma sonuçlarını öğrenmek için genç adamla buluştu. Fakat Estefan bu buluşmaya yanında altmış yaşlarında bir kadınla birlikte geldi. "Bu hanım Rosalin Ferre. Kendisi Damien ailesinin emekli çalışanlarından birisidir. O yıllarda aileye hizmet ettiği için bir çok olayı da onlarla birlikte yaşamış. Anlattıklarını özellikle kendi kulağınızla duymanızı istedim."
Nathalie merakla yaşlı kadının simasını inceledi. "Sizi dinliyorum."
Rosalin önündeki kahve fincanın kaşığıyla oynarken gözlerini masanın beyaz örtüsünden ayırmadı. "Siz bayan Camila'nın kızı olmalısınız. Annenize olan benzerliğiniz inanılacak gibi değil."
Annesini hatırlayan genç kadın duygulansa da güçlü durmaya çalıştı. "Evet, annemin kızıyım. Şimdi bana bildiklerinizi anlatır mısınız? Lütfen!"
Kısa bir süre bekleyen kadın olumlu anlamda başını sallayarak geçmişi anlatmaya başladı. "Bay Ricardo eşiyle mutsuz bir evlilik yaşayan kendi halinde bir adamdı. Bir gün eşiyle yaptıkları bir tartışmaya şahit oldum. Karısı ağlayarak böyle bir ihaneti kabul edemeyeceğini söylüyordu. Ertesi gün onu kanlar içinde bulan bendim, kadıncağız bileklerini kesmişti. Hastaneye yetiştirdiler ve kurtarıldı. Lakin asıl kıyamet o hastanedeyken evde koptu. Bütün aileyi bir araya toplayan Bay Ricardo, bayan Camila'nın kendisinden bebek beklediğini ve ondan ayrılmayacağını, yaşadığı evliliği sonlandırmak istediğini açıkladı. Fakat aile bu bebeğin kabul görmeyeceğini söyledi. Onlar bu durumu tartışırken eve bayan Camila geldi. Sanırım bay Ricardo onu kabul ettirmek yada aileyle tanıştırmak için çağırmıştı, bilemiyorum. Bay Emilio karşı çıktı. Annenize hakaretlerde bulundu. Bunu söylemesi benim içinde çok zor ama, annenize tıpkı bir fahişe gibi davrandı. Bebeğin babasının kardeşi olmadığını iddia etti."
Kadının son cümleleriyle Nathalie'nin kalbi acıdı. "Nasıl böyle davranabilir!"
Kadın ilk kez bakışlarını genç kadına çevirdi. "Ama o gece daha acı şeyler yaşandı. Bay Emilio annenizin saçlarından tutup onu atmak için kapıya kadar sürüklerken babanız abisinin yaptıklarına seyirci kaldı. O her zaman çok zayıf bir adam olmuştu bunu herkes biliyordu zaten. Ama, bebeğini taşıdığını söylediği kadının o şekilde dışarıya atılmasına göz yumması hepimizi çok şaşırttı."
Nathalie öğrendikleriyle gözyaşlarına hakim olamazken Damien ailesine olan nefreti daha da büyüdü. "Sonra ne oldu?" dedi güçlükle.
"Sonra karısı hastaneden çıkar çıkmaz ayrıldılar. Onlar ayrılsa da evde annenizin konusunun açıldığını bir daha duymadım. Aylar sonrada bay Ricardo'yu odasında kendisini asmış halde bulduk."
Kadın gittikten sonra dedektif çantasından çıkarttığı mavi dosyayı genç kadına uzattı. "Bugünkü öğrendiklerinizin sizi çok sarstığının farkındayım ve gerçekten çok üzgünüm. Ailenin ilerleyen yıllarda yaşadıkları ayrıntılarıyla bu dosyada mevcut. Benden istediğiniz başka bir şey var mı?"
"Hayır. Teşekkür ederim. Araştırmanızın karşılığı bir saat içerisinde hesabınıza geçmiş olacak Bay Estefan."
Dedektifi gönderen Nathalie bir süre öğrendiklerini hazmetmeye çalışarak önündeki dosyaya dokunmadan baktı. İnsanların bu kadar acımasız olabileceğine inanamıyordu. Annesi evli bir adamla yasak ilişki yaşayarak, üstelik bu birliktelikten hamile kalarak hata yapmıştı. Fakat ona yapılanlar daha büyük bir hata değil miydi? Babası olacak Ricardo Damien, nasıl bu kadar alçak olabiliyordu. Bir adam sevdiği kadına yapılan o kadar küçük düşürücü söze ve harekete nasıl izin verebilirdi. Annesi hayattayken bu gerçekleri öğrenmiş olabilmeyi çok isterdi. Ama her şey için artık çok geçti.
Bir süre zihnini dinlendirmeye çalışsa da aklında ucu birbirine değmeyen o kadar çok şey vardı ki. Hemen dosyayı açıp okumaya başladı. Amcası olacak Emilio Damien iki evlilik yapmış, ilk evliliğinden iki, ikinci evliliğinden de bir tane olmak üzere üç çocuğu vardı. En küçük oğlu Reynaldo'ya şirketteki koltuğunu hiç düşünmeden teslim eden Emilio, karısıyla birlikte emekliliğinin keyfini çıkarmak için aldığı çiftlikte yaşıyordu. Büyük oğlu Rafael üniversitede öğretim görevlisi olmasının yanında mimarlık şirketi vardı. Evli ve üç çocuğu olan adam, kardeşlerinden bağımsız olarak çalışıyordu. Ailenin ortanca oğlu Hector Damien, Reynaldo Damien'in yardımcılığını üstlenmiş, iki kardeş yaptıkları akıllı girişimlerle ve güçlü aile bağlarıyla bir çok kere gündeme gelmişti. Hector bekar olmasının yanında, gece hayatına düşkünlüğüyle bilinen uçarı bir çapkındı. Ailenin en küçük oğlu, Reynaldo Damien ise tıpkı kapalı bir kutu gibiydi. Reina'nın anlattıkları ve Nathalie'nin internetten öğrendikleri kadarı vardı dosyada o kadar.
Avukatla görüşmesini bir kez daha erteleyen Nathalie sonunda kararını vermişti. Damien ailesi ne pahasına olursa olsun annesine yaptıklarının bedelini ödeyeceklerdi. Ve bu konuda ona yardımcı olacak tek kişi maalesef ki çok hoşlanmadığı Reina'ydı. Aslında amacına kendi başına da ulaşabilirdi. Fakat bu ülkede uzun süre kalmak istemediği için tehlikeli olan kısa yolu seçti.
Hemen Reina'yı arayıp bir an önce harekete geçmek istediğini söylediğinde, karşısındaki kadın zafer çığlıkları duyulmaması için eliyle ağzını kapattı. "Zamanlaman mükemmel Nathalie! Şimdi reklam yüzü olmak için hazır mısın?"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
"PARFÜM" Tamamlandı
Narrativa generaleEn az 2500 kokuyu ayırt edebilen, ender rastlanan bir yetenek olabilirim. 28 yaşımda olmama rağmen dünyanın önde gelen markalarının peşinde koşturduğu ünlü bir parfümörde olabilirim. Hatta milyon dolarlar kazanan , herkesin gıptayla baktığı imkanlar...