Het is het einde van de zomervakantie en Winter is gelukkig. Hij is opgelucht dat het eindelijk zover is. Weer terug keren naar school en terug zijn vrienden zien.
Jammer genoeg herinnert hij zich nog precies hoe 'De kraai' zich kwaad had gemaakt op hem omdat hij amper 60% op zijn eindrapport had. Ze noemen haar zo omdat hun klastitularis namelijk een neus heeft die zo krom ging als de bek van een kraai zelf en omdat haar vingernagels zo lang zijn dat ze leken op kraaienpoten.
De richting waar Winter in zit heeft hem eigenlijk nooit geïnteresseerd, al die wiskunde, fysica en chemie. Hij had liever iets meer avontuurlijk gedaan al wist hij niet wat voor richting daar geschikt voor was. Aangezien dat hij toch moest veranderen voor de 3de keer, koos hij voor iets totaal nieuws. Hij koos voor theater, een nieuwe optie in een school in de buurt.
Hij heeft natuurlijk een vriend op die school en koos daarom ook voor die richting en alhoewel hij al miljoenen ruzies heeft gehad met zijn vriend vergeeft hij hem nog steeds. Andere vrienden zeggen soms dat hij te vergeeflijk is en te snel nieuwe vrienden maakt, maar daar let hij niet op. Hij houdt nu eenmaal van vrienden maken en nieuwe mensen leren kennen. Het was nu al het derde middelbaar en weer een andere richting zag hij wel zitten, iets nieuws, iets anders, iets interessants.
"Winter!" komt er plots vanuit de keuken beneden geroepen. Het is zijn ma, de laatste tijd is ze zo snel geïrriteerd, dus besluit hij om onmiddellijk naar beneden te gaan. Nog voor hij iets kan zeggen roept zijn moeder: "Wat is dit!?" en ze gooit een enveloppe met een rode zegel naar zijn hoofd.
Voor Winter Doorn
Bergsteenstraat 77
8940 Wervik
BelgiëWinter weet niet wat hij ervan moet denken, dus komt er weer een of andere goedkope verklaring uit.
"He... Het is voor een schoolopdracht." zegt hij.
"In de vakantie?" is het antwoord.
"Voorbereiding?" zegt hij twijfelachtig.
Zijn moeder gelooft hem natuurlijk niet, maar ze heeft genoeg van al het gezever en laat hem gewoon verder doen met wat hij bezig is. Eigenlijk is Winter helemaal met niets bezig, dus besluit hij weer naar boven te gaan en de brief te lezen.Het ziet er een oude brief uit alhoewel er toch een juiste datum opstaat. De enveloppe leek wel perkament en in het zegel zag hij een schild dat was verdeeld in vier. Rechts vanboven een leeuw, links vanboven een slang, rechts vanonder een das en links vanonder iets wat leek op een arend. Na vijf minuten de brief te bestuderen, doet hij hem uiteindelijk open. Hij leest de brief
ZWEINSTEIN HOGESCHOOL voor HEKSERIJ en HOCUS-POCUS
Directrice: Minerva Anderling
Beste Dhr Doorn,
We zijn blij dat u op de Zwijnstein Hogeschool van Hekserij en Hocus-Pocus bent geaccepteerd. Hierbij vindt u een lijst met alle benodigde boeken en apparatuur.
Eerste trimester begint op 1 september. We verwachten uiterlijk op 31 juli uw uil.
Hoogachtend,Minerva Anderling
Speciale notities:
Aangezien u een dreuzeltelg bent en zowel u als uw familie niets weet van deze school, sturen wij overmorgen een professor langs die u wat meer uitleg zal geven over hoe dit allemaal zal verlopen.Winter denkt dat dit allemaal een of andere opgezette grap is van een van zijn vrienden. Maar als dit echt waar zou zijn, zou zijn volgend schooljaar misschien toch nog interessant worden.
JE LEEST
De Huffelpuf Jongen
FanfictionWinter is een normale jongen tot hij plots te weten komt dat hij tovenaar is. Hij maakt vrienden met een Zwadderichjongen en krijgt er gevoelens voor. Zijn deze gevoelens wederzijds of zitten er een paar jaloerse mensen in de weg? • • • Dit verhaal...