Het is December. Zweinstein en omstreken zijn bedekt met een dikke laag sneeuw. Het is al 4 maanden geleden dat Winter nog gesproken heeft tegen zijn vriend. Of hij hem nog een vriend kan noemen tenminste. Telkens wanneer hij naar hem toe gaat of met hem wil praten, doet hij alsof Winter niet bestaat. Het valt hem ook op dat de Zwadderaar al andere vrienden heeft gemaakt. Natuurlijk nog meer Zwadderaars. Winter kan het niet uitstaan het feit dat Achilles hem heeft gekust en hem gewoon regelrecht negeert. Door het omgaan met Bruce en Will is zijn gedrag ook gaan aanpassen. Plotseling staat hij voortdurend te flirten met Olivia en probeert hij constant de bad boy uit te hangen. Het lijkt alsof Winter de enige persoon is die het gebeuren nog weet. De roddels over hen zijn ondertussen ook gaan liggen en geen enkele leerling weet er nog van. Winter is bang, bang dat hij zijn vriend zal kwijtraken. Als dat tenminste nog niet zo is.
Binnenkort wordt het Kerstbal georganiseerd en Winter heeft nog geen flauw benul wie hij zou moeten meevragen. Aan de ene kant wil hij na al die tijd nog eens naar Achilles stappen, maar die zal hem sowieso negeren. Misschien is Dua een optie of misschien wel Alisha. Of Alisha toch niet aangezien ze het de laatste tijd wel goed doet met Bruce. Zij zijn het enige contact dat overblijft tussen Zwadderich en Huffelpuf. Beau en Lena zijn nog steeds het kleffe koppel en Darlor en Nathaniel zijn nog steeds de ruziënde kamergenoten. En Charles... Tja Charles die is ook een beetje de klos kwijt. Hij kan niet meer rekenenen op zijn broer aangezien die heel de tijd aan Lena hangt, dus trekt Winter momenteel het meeste op met hem.
Charles en Winter staan nu naast elkaar in de les Kruidenkunde van hun klassenhoofd Pomona Stronk. Vandaag hebben ze geleerd genezende zalfjes te maken met de planten in de buurt voor als je bijvoorbeeld een verstuikte enkel hebt in een bos. Ze zei dat de Huffelpuffers na de les bij haar moesten blijven omdat ze hen iets moest leren. Winter had al een licht vermoeden wat dat zou zijn, namelijk oefenen voor het Kerstbal. Hij ziet het eerlijk gezegd niet zitten omdat hij geen flauw idee heeft met wie hij zou moeten dansen. Met Charles dansen is geen optie. Die jongen is zo lomp als hij de meest comfortabele schoenen had gedragen, ging hij nog vallen.
Winter heeft de rest van de les niet opgelet. Hij was aan het denken wie hij zou meevragen.
"OK kinderen, de les is gedaan", zegt Stronk plotseling. "Kan ik vragen aan alle Huffelpuffers om hier te blijven?"
De Ravenklauwers waarmee ze dit lesuur les hadden stromen uit de serre waar Kruidenkunde plaatsvindt en de rest loopt met professor Stronk mee naar het zwerkbalveld.
"Zo, dit is een mooie plaats", besluit Stronk "Gelukkig hebben de teams besloten om vandaag geen training te geven."
De kleine leerkracht is heel opgewonden over het onderwerp dat nu zal komen. Winter wil het niet weten, ookal weet hij toch wat er nu zal gebeuren.
"We gaan oefenen op onze dans voor het Kerstbal!" roept ze enthousiast.
Winter is blijkbaar niet de enige leerling die er niet van overtuigd is aangezien het hele veld gevuld wordt met een gejammer van de Huffelpuffers.
"Komaan, een beetje meer enthousiasme kan ook!" probeert Stronk.
Winter kijkt naar Beau aan de overkant van de halve cirkel rondom de professor. Hij stomp tegen de schouder van Darlor en fluistert iets in zijn oor. Darlor draait met zijn ogen en Beau moet zich inhouden om niet uit te barsten van het lachen. Winter vraagt zich af wat er zo grappig is, maar moet het eigenlijk niet weten.
"Meneer Dutour, kom maar hier", beveelt Stronk.
Charles verschiet even wanneer hij zijn naam hoort, maar ze kijkt naar Beau en dat stelt hem gerust. Winter vindt zijn reactie best wel grappig.
"Wij gaan voortonen hoe wij gaan dansen morgenavond." legt Stronk uit.
De klas begint te giechelen terwijl Beau doet alsof het hem niets kan schelen.
"Jij zal het wel nodig hebben aangezien je het niet wil verpesten bij mevrouw Galwijk", lacht de professor.
"Hoe weet ze van Beau en Lena?" vraagt Winter aan zichzelf. Hij trekt het zich niet aan, want het is eigenlijk wel waar wat ze zegt."Ok iedereen, jullie hebben nu allemaal gezien hoe het moet. Nodig nu jullie partner uit en begin er zelf maar aan", zegt Stronk na de gênante dans met haar leerling.
Iedere jongen stapt naar een meisje van de klas. Alsof het was afgesproken wie met wie ging dansen. Zelfs Charles stapt naar een meisje. Winter staat er wat ongemakkelijk bij, maar ziet dan dat Dua er even eenzaam bij staat. Winter gaat erop af.
"Hey", groet Winter wat verlegen.
"Hey", antwoord Dua en ze krijgt een kleur.
"Ik zie dat je nog niemand hebt. Mag ik deze dans van u?" vraagt Winter lachend.
"Van jou? Wie wil er nu met jou dansen."
De twee Huffelpuffers lachen. Uiteindelijk grijpt Winter haar bij haar middel en neemt Dua zijn schouder vast. Het is wat gênant wanneer ze kijken in elkaars ogen en het wat mislukt om hun handen tegen elkaar aan te houden. Dua giechelt zachtjes. Ze beginnen te dansen. Pas per pas gaan ze traagjes mee op het ritme van de muziek. Professor Stronk kijkt rustig toe hoe haar leerlingen toch wel genieten van dit moment.
JE LEEST
De Huffelpuf Jongen
FanfictionWinter is een normale jongen tot hij plots te weten komt dat hij tovenaar is. Hij maakt vrienden met een Zwadderichjongen en krijgt er gevoelens voor. Zijn deze gevoelens wederzijds of zitten er een paar jaloerse mensen in de weg? • • • Dit verhaal...