Lama rasanya tak upload because busy nak raya tapi harini raya kat rumah saja. Tunggu orang datang which is sooo bosan. I decided nak upload one new chapter! Enjoy reading.
........................................
Pukul 8 malam aku mula bergerak dari rumah ke NY Steak Shack. Sampai sahaja di restoran aku dapat mesej yang dia dah sampai. Aku terus masuk dan mencari kelibat Adam.
"Hye, sorry to keep you waiting." Terus kerusi yang bertentangan dengannya aku duduk.
"Abang Adam pun baru sampai je ni. Jom lah kita order makan dulu." Adam angkat tangan panggil waiter.
Buku menu di depan aku belek. Tak rasa nak makan sangat pun mungkin sebab Adam kat depan aku kut. Terus mati selera.
Adam order Grilled Lamb Shoulder dengan Expresso. Aku hanya pula hanya order iced coffee dan chicken salad
"Chicken salad saja? Cukup ke?" Adam tanya sebaik sahaja waiter berlalu dari meja kami.
"Dah makan berat masa lunch tadi." Adam angguk saja.
"So, what do you want to ask me? I know there's a lot you want to know right." Aku hanya pandang dia sebab dia seakan-akan ingin mengucapkan sesuatu.
"But, before that, I want you to know, that I honestly, truely, sincerely love you." WHAT?! Wait is it a confession? Aku gelak perlahan.
"Why? Do you think it's a joke Eve?"
"Nah, sorry I didn't mean so, it just so unexpected and weird and unbelievable."
"Sorry." Aku mohon maaf sekali lagi. sugguh aku bukan berniat nak perlekehkan apa yang dia cakap tapi aku macam tak percaya baru berapa kali jumpa dah cakap macam tu.
"My mama cakap your family bagi cincin tu before I pergi US lagi. So, is it a family arragement?"
"No, I ask my mom untuk pergi and jumpa family you untuk merisik. And your mum terima."
Baru sahaja aku buka mulut Adam lebih cepat memotong. "Eve, I want to make it clear today. I know you must be wondering how can I get to know you. Tiba-tiba balik your mum cakap I ni your future husband." Yeah, it's good if you know what exactly on my mind. Tak perlu aku terangkan panjang lebar.
"Actually, the last few days isn't our first meeting. You may not remember when when we first met. But, I still remember it very clearly. I attend satu event, and I cought a glimpse of an angel. And it was you, Eve. You make my heart beat unusually. I thought I fall in love at first sight. I keep thinking of you lepas balik rumah. But then..."
"Stop the crap Adam." Apa yang dia melalut ni. Dia ingat aku nak percaya dengan semua ni. Aku tak tahu apa alasan sebenar dia nak kahwin dengan aku.
"Eve, how can I explain this." Adam mengeluh. Dia melurut rambut ke belakang.
"You don't need to explain anything. I've made my desicion. Awak dengan saya tak ada jodoh." Aku capai beg dan mula hendak melangkah pergi.
"You don't even give me a chance. You even didn't wanna try Eve. It's not fair for me."
"When I look at you, I feel nothing. Not even a single butterfly in my stomach. You know marriage is a gamble thing, so I don't dare to try when I know I hardly can win the game." Aku capai beg dan bangun.
"The dinner is on me. Thanks for your time but sorry I can't keep you company for dinner." Terus aku pergi ke kaunter untuk bayar. Walaupun makanan yang kami order masih belum sampai, aku dah tak sanggup nak duduk situ lama-lama dengan dia.
YOU ARE READING
Evelyn Nur Qaisara
RomansSelama ni kau crushkan orang. Tapi sekali bila orang crushkan kau dan masuk meminang terus kau rasa? EVELYN NUR QAISARA. Istilah couple tidak pernah wujud dalam hidupnya. Tapi siapa sangka Adam Haikal muncul dalam hidupnya tanpa diduga. ADAM HAIKAL...