Hello, it's been hell of few months since my last update. *virtually cuci sawang* so, here the newest update! Adam and Eve. Enjoy!
*********
Hari ini bakal menjadi hari yang amat-amat panjang dan memenatkan. Tak sabar rasanya nak tamatkan semua ini. Wajah aku sudah siap dirias oleh seorang mak-up artis yang berpengalaman. Seperti biasa semuanya di uruskan oleh mummy Adam. Sekarang masa aku untuk menukar baju dan memakai gaun pengantin. Majlis juga akan bermula tidak lama lagi.
Gaun di dalam wardrobe aku ambil. Sis Maria - dia yang make-up kan aku, sudah keluar ke bilik sebelah, katanya nak make-upkan Maira dengan Kak Long juga. Walaupun aku tahu dia punya assistant sedang make-upkan dua orang tu, aku iyakan sahaja. Mungkin memberi ruang untuk aku menukar pakaian. Entah.
"This is what I hate about wedding dress." Aku mengeluh sendiri.
Dia punya baju tak ada zip tapi berbutang. Dah la butang tu mula dari bawah sampai ke atas. Kalau zip boleh la aku panjangkan tangan aku yang sememangnya tak berapa nak panjang ni. Ni kalau dah berbutang memang tak la ,nak buat macam mana.
iPhone merah yang berada di atas dresser aku capai. Call Kak Long la.
Beep Beep
Beep Beep
Akhirnya talian bersambung.
"Kak Long, help me please. This baju leceh la nak pasang sendiri. Tak sampai tangan." Terdengar suara mama di belakang yang sibuk mengarah itu ini, ada la tu yang tidak mengikut kehendak dia.
"Wait Eve, kejap lagi Kak Long datang. Mama bising ni sebab kitorang punya baju tak ambil lagi dalam kereta. Gotta go, bye." Kak Long pun turut kalut. Kan dah cakap mesti ada apa-apa kalau mama dah baca mantera dia.
"Huh." Aku melepaskan keluhan setelah puas berhempas pulas nak membutangkan baju di belakang. Nasib baik bilik di berair-cond kalau tak dah berpeluh sakan dah aku rasa. Akhirnya aku terduduk di birai katil.
"Lambatnya Kak Long." Aku mencapai telefon dan menyentuh skrin tanpa tujuan.
Klik. Bunyi pintu di tutup membuat aku mengangkat kepala.
"Kak Long." Namun saat aku kalihkan kepala ke belakang terus aku terbangun. Tindakan refleks.
"You.. What are you doing here?" Aku mengemaskan letak baju di tubuh.
"Becca told me that you need help." Becca tu nama Kak Long. Rebecca. Adam memang tak panggil Kak Long as Kak Long or kakak sebab janggal lagipun dia tua dua tahun dari Kak Long.
"Err-" aku serba salah. Walaupun dah seminggu aku pernah berkongsi bilik dengan dia tapi it just kongsi bilik and we never cross the boarder. Tidur sekatil yeah but Adam tak pernah nak gatal or ambil kesempatan apa. Tukar baju pun semua dalam bathroom.
"Becca sibuk, Maira pun. Diorang tengah bersiap. It just me yang available right now." Adam semakin melangkah ke depan. Entah kenapa aku terkesan dengan senyuman dia. Senyuman miang!
"You want me to flirt you?"
Dialog Adam semalm terasa berulang tayang dalam kepala aku berpuluh-puluh kali. Oh gosh, Im a dead meat! Siapa yang suruh gatal semalam. Rasa nak luku kepala sendiri je sekarang. Aku semakin melangkah ke belakang. Apa yang Adam cuba nak buat.
"Stop! S-stop right there." kenapa aku tergagap-gagap ni.
"Why sayang?" Sayang? That was new.
"Just, stop!" Suara aku terasa makin meninggi setelah terasa belakang badan aku sudah terhalang dengan dinding bilik.
"Okay, okay." Adam mengangkat kedua-dua tanggannya seperti pesalah.
YOU ARE READING
Evelyn Nur Qaisara
RomanceSelama ni kau crushkan orang. Tapi sekali bila orang crushkan kau dan masuk meminang terus kau rasa? EVELYN NUR QAISARA. Istilah couple tidak pernah wujud dalam hidupnya. Tapi siapa sangka Adam Haikal muncul dalam hidupnya tanpa diduga. ADAM HAIKAL...