Cevdet ve Yakup plan ve düzenlemeleri ile Vasili'liyi tuzağa düşürüp öldürmüşlerdir.Ali Kemal Veronika ile Yunanistan'a gitmeyi-Azize sayesinde- kabul etmiştir. Leon ve Hilal bir daha görüşememişlerdir. Vasili'nin ölümüyle Yunan'ın başına Cevdet geçmiştir.Bütün bunlar olalı 2 ay olmuştur.
###
Mavilerini açıp tavana diker. Bir sağa bir sola döndükten sonra yatakta doğrulur. Gözleri diğer yatakta yatan Yıldız'a takılır. Lakin daha sonra ayağa kalkıp pencereden bakar.
Bugün tam 2 ay olmuştu. Leon'suz koskoca 2 ay. Sürekli kendine sinirlenip duruyordu Hilal çünkü en son ki konuşmalarında Leon ona"Gitme." diyordu.2 ay öncede Hilal bunu ona söylemeliydi belkide. "Orada görüştükten sonra bir daha görüşemeyeceğimizi bilseydim gitmezdim.." diye söylenir.
Aşağıya iner henüz herkes uyuyordur. Hilal oturma odasına ilerleyip camın yanına oturur. Camdan bakar. O sırada Azize gelir.Azize'nin karnı biraz da olsa büyüdüğünden kızlara da söylemiştir gebe olduğunu.
"Hayırdır kızım erken kalkmışsın?"
"Uyku tutmuyor anne."
Azize Hilal'in yanına oturur. "Neden?"
Sebebi her ne kadar Leon olsa da Hilal söyleyemez. "Sanırım ağabeyimi özledim."
Azize Hilal'in kafasını göğsüne bastırıp saçlarının arasına öpücük kondurur."Ali Kemal mutlaka bizi görmek için geri gelir. 5 dakikalığına olsa bile gelir."
Hilal annesinin göğsünde gözlerini yumar.
###
Öğlen olduğunda Hilal dışarı çıkar. Kordona doğru gider. Gittiğinde kıyıya yaklaşan bir kaç tane Yunan gemileri görür. Kıyıda duran adamlardan birinin yanına gider.
"Amca,bu gemiler nedir böyle? Neden yanaşırlar kıyıya?"
"Yunan hükümeti altındayız evladım, normal değil mi?"
Hilal kaşlarını kaldırarak "Haa." der. Daha sonra matbaaya gitmek için geri döndüğünde gemilerden birinin içinden Kirya Veronika'nın çıktığını görür. Gözleri açılır. Ardından Ali Kemal de çıkınca elini ağzına bastırır. Daha sonra "Ağabey!" diye bağırıp koşuşturmaya başlar.
Ali Kemal ile sarılmaya başlar. Ali Kemal ile sarılırken gözleri gemiden inen Leon'a takılır. Ağabesiyle ayrıldıktan sonra Kiryaya dönüp selam verir. Daha sonra Leon ile göz göze gelirler.
Ali Kemal'in sorusuyla Hilal gözlerini Ali Kemal'e çeker.
"Hilal, anamlar nasıl?"
"İyiler." diye geçiştirir Hilal. Bir an önce oradan gitmek istiyordur lakin bir o kadar da sevdiğine sarılmak istiyordur.
"Biz bir süre buradayız. Ne zaman gideriz bilmem lakin gitmeden anamlarıda bir göreyim."
Ali Kemal ve Hilal eve doğru ilerler.Veronika Leon'a döner."Leon,siz..?" Leon Veronika'nın lafını bölerek "Boşver mitera. Karışık,lakin ben onunla konuşacağım."der.
Hilal Ali Kemal ile yolun yarısında ayrılıp matbaaya gider.Matbaaya gittiğinde bir sandalyeye oturup ağlamaya başlar.
Kapı açılınca Mehmet içeri girer.Hızla Hilal'in yanına gider."Hilal iyi misin? Ne oldu?Neden ağlıyorsun?"
Mehmet'in sesini duyan Hilal göz yaşlarını siler."Bir şey yok Mehmet."
"Hilal?!"der Mehmet kızarak.
"Sevinçten ağlıyorum. Ağabeyim geldi!" diye geçiştirir Hilal.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
AŞKA MAĞLUP HİLEON
FanfictionVatan savaşının ortasında yaşanan gerçek AŞK. Hilal ve Leon'un düşünceleri onları farklı yere sürükledi. Lâkin "Aşksız bir yürek çorak bir ülkedir. Hiçbir şey yetişmez orada.","İnsan sevmeyi bilmeyen memleket sevmeyi nereden bilecek!","Kim derdiki b...