"Leon!"Ali Kemal'in sesiyle irkilir."Vazifeye tekrar mı döndün?"Leon göz devirir. "Evet. Ve şimdide konağa geri dönüyoruz."Veronika ona seslenir."Oğlum, ilk önce bize bir izahat ver."
"Konağa gittikten sonra ne izahatı istiyorsanız alırsınız."
Toparlanıp konağa giderler. Ali Kemal ve Veronika durup Leon'dan açıklama beklerler.Leon onlara bakarak "Ne?"der.Veronika kollarını göğsünde birleştirince Leon anlar.
"Yunan ordusundaki hain babam değildi. Hain Kumandan Cevdet.Yunan ordusuna sızan bir ajan. Türk.Oldu mu?"der ve gitmeye yeltenir.
"Bir dakika!"Ali Kemal'in sesiyle durur."Nasıl yani? Türk askeri mi hala yani?"
"Evet işte Ali Kemal.Arama emri çıkmıştı. Vurulmuş.Hastahenede."Ali Kemal Leon'un bu söyledikleriyle dışarı fırlar.
Leonda gidecekken bu sefer Veronika engel olur."Bu sefer ne oldu?"
"Oğlum, bu üniformayı giymenin nedeni ne?"
"Babamın yerini kimse alamaz. Özellikle o hain.Bu yüzden yaptım."der.ve bu sefer gider.
###
Ali Kemal koşarak Cevdet'in yanına gider."Binbaşı!"diye bağırıp elini öper."Binbaşı değil. Mirliva."der Cevdet ve gülerler.Cevdet ve Ali Kemal uzun uzun konuştuktan sonra hasret giderirler.
O sırada Azize birkaç şey için eve gitmiştir. Hasibe evdedir. Kapıyı açtığında Azize'nin solgun yüzünü fark eder.
"Azizem ne olur sana büyle?Çok yorgunsun.Hem gebesin. Dinlen azıcık."
"Ben dinlensem hastahanedekilerin hali ne olur annem?"
Azize içeri geçip oturur.Hasibe ona su verir.Azize suyu içer."Annem sana bir şey söylemem icab ediyor."
"Süyle kuzum."
"Anne Cevdet hala bir türk askeri. Yunan bunu öğrendi. Vuruldu bu yüzden. Yani anlayacağın o Yunana sızmış bir Türk askeri,ajan."
Hasibe elini alnına götürür. "Demek üyle he! Yavrum benim. Hiç inanmak istememiştum."der ve mutluluktan ağlamaya başlar.Hasibe hemen ayaklanır.
"Aa nereye anne?"
"Evladıma bir patlıcanlı bürek açayım. Sonrada yanına ziyarete gideyim."Hasibe mutfağa doğru ilerlerken Azize gülümser. İşlerini halledip evden çıkar.
###
Hilal de hastahende babasının yanındadır. Üçü de-Cevdet,Ali Kemal,Hilal-odadalardır.Dolu dolu konuşurlarken Hastahaneyi Yunan'lı askerler basar. Başlarında da Teğmen Leon vardır.
Odaya aniden girince hepsinin yüzü ona döner.Leon Hilal ile göz göze geldikten sonra Cevdet'e döner ve "Çıkış işlemlerinizden sonra Smryna'dan derhal sürüleceksiniz. Bilginize." der. Leon konuşurken Hilal üniformasının üzerinde göz gezdirir.
Askerler dışarıda olduğundan Leon içeride yalnızdır.Leon konuşup odadan çıktıktan sonra Ali Kemal de çıkar. Ardından Hilal de çıkar.
"Leon sen ne yapıyorsun?!"diye sorar Ali Kemal.
"Vazifemi." der göz ucuyla Hilal'e bakarken.
"Vazifen batsın."diye söylenir Hilal kendi kendine.
"Leon onu süremezsiniz."diyince Ali Kemal," O vakit infaz ederiz" diye yanıtlar Leon.
"Senin yüzünden oldu zaten bütün bunlar!"diye çıkışır Hilal.
"O ne demek Hilal?" diyerek Hilal'e döner Ali Kemal.
"Babamı o ihbar etti.Ve vurdurdu."
Ali Kemal duyduklarının şokunu yaşarken "Haa. Ali Kemal biraz gerçek aileni düşün. Gerçek babanın bu adam yüzünden öldüğünü unutma!"der Leon.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
AŞKA MAĞLUP HİLEON
Fiksi PenggemarVatan savaşının ortasında yaşanan gerçek AŞK. Hilal ve Leon'un düşünceleri onları farklı yere sürükledi. Lâkin "Aşksız bir yürek çorak bir ülkedir. Hiçbir şey yetişmez orada.","İnsan sevmeyi bilmeyen memleket sevmeyi nereden bilecek!","Kim derdiki b...