"Dengesiz" (16)

313 16 8
                                    

Multimedya: HiLeon gif

###

"Bir dakika!"Herkesin yüzü sese dönerken Cevdet ise sesin sahibine doğru ilerliyordur."Ali Kemal!" diyip sarılır.

Ayrıldıklarında "Beni görmeden mi gidecektin Miralay  Cevdet?"der Ali Kemal yüzündeki gülümsemeyle. Cevdet onu tekrar kollarının arasına alır."Al bayrağı İzmir'e diktiğimiz vakit tekrar görüşeceğiz oğlum." der ve onu da öptükten sonra "Haydi,Allah'a emanet." diyip faytona biner.

"Miralay Cevdet!" gelen sesle Cevdet kafasını faytondan dışarı uzatır. Gördüğü kişi yüzünden faytondan iner."Senin ne işin var burada?"

Leon oradaki herkese baktıktan sonra tekrar Cevdet'e döner. "Konuşmak istiyorum."

"Konuşacak bir şey yok."Cevdet gitmeye yeltendiğinde Leon önüne geçerek onu durdurur.

"Lütfen." Cevdet durduğunda Leon konuşmaya başlar. Konuşurken herkese bakıyordur.

"Hepinizden özür diliyorum. Miralay özellikle sizden. Babam için yakalanmanızı istedim evet.Lakin vurulacağınıza dair bir malumatım yoktu. Zaten sonrasında pişman oldum. Yunan ordusundaki vazifemi tamamen terk etmiş bulunmaktayım.Onların nasıl insanlar olduklarını kendi gözlerimle gördüm.Şuan hazırım. Nasıl bir hata yaptığımı biliyorum.Ve..."diyip gözlerini Hilal'e çevirir."Kızınız Hilal'i çok seviyorum. Onu incitmeyi kırmayı asla istemem. Onunla evlenmek istiyorum.Onun için müslüman olmaya bile razıyım."diyip uzun konuşmasının ardından derin bir nefes alır.

Cevdet ilk önce Azize'ye daha sonra ise Hasibe ve Ali Kemal'e bakar.Hilal ise şokundan dolayı elleriyle yüzünü kapatmıştır.

"Yaptığın bu aymazlıkların yanında yaptığın faydalı şeylerde var. Bunları hor göremem. Lakin Leon Hilal daha küçük ve onu sana emanet edemem."

Leon eliyle yakasını sağa sola oynattıktan sonra saçlarının arasına götürür.""Miralay..."

Cevdet daha fazla beklemeden faytona biner ve gider. Leon Ali Kemal'e dönüp uzun bir bakış attıktan sonra "Bir şey söyle." diye çıkışır.

Ali Kemal ellerini havaya kaldırıp omuz silker. Azize Leon'un yanına gidip omzunu sıvazlar.

Leon"Azize Hanım." diyip yalvarırcasına bakar.

Azize "Bir düşüneceğim."diyip kızları da alıp gider. Leon Ali Kemal ile yalnız kalınca "Neden bir şey demedin?" diye sorar.

"Haklıydılar. Karışmak istemedim."

Leon gözlerini devirip "Kardeşin gibi gördüğün,sevdiğin bir kızın kardeşinle evlenmesini istemez miydin?"diye sorar.

"İsterdim Leon. Lakin sen çok dengesizsin. Ne yapacağın belli olmuyor."

Leon yüzüne alaycı gülümsemesini yerleştirir."Evet tabii."

###

Yolda yürürlerken "Anne gerçekten düşünecek misin?" diye sorar Yıldız.

Azize ''Hayır" deyince Hilal'in kafası aniden Azize'ye döner.

Azize Hilal'e dönerek"Hilal zaten Leon ile arasındaki münasebeti sonlandırmıştı. Neden düşüneyim ki?"

Hilal yavaşça önüne döner. Eve vardıklarında Azize ve  Hasibe içeri geçer. Hilal de içeri geçmeye yeltendiğinde Yıldız önüne geçip onu durdurur.

"Hilal."Hilal gözlerini devirip "Ne?"diye sorar.

"Leon ile evlenmek istiyor musun?"

"Neden soruyorsun?"

AŞKA MAĞLUP HİLEONHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin