Een diepe zucht verlaat mijn mond wanneer ik mij met mijn rug op bed laat ploffen. Alweer een dag overleefd in dit saai leven. Waarom kan er nooit wat spannends gebeuren? O ja, juist... Het zou gevaarlijk kunnen zijn voor mij. Ik, Yori, troonopvolger van koning Jiro II, moet beschermd worden ten koste wat het kost. De arme schat kan amper zijn gevoelens uitdrukken.... Blah blah blah. Ik ben bijna achttien, ik kan heus voor mezelf zorgen.
Ik laat nog een zucht ontsnappen en en kijk op de klok die zich tegenover mijn bed bevindt. De wijzers slaan alweer bijna middernacht. Ik zou moeten slapen. Morgen is een grote dag. Er is namelijk weer een feest hier in het paleis. Koningsfamilies van over heel de wereld zullen weer komen en er zal gefeest worden tot in de vroege uurtjes. Klassieke dansen, vreselijke muziek, pratende en plezier makende mensen.... Ik zal het morgen weer allemaal moeten aanhoren en zien terwijl ik onderuitgezakt in de troon van mijn vader zal zitten.
Ik heb niet echt vrienden, buiten één van de dienstmeiden genaamd Yuko, dus ik verwacht niemand om mij gezelschap te houden morgen. Alhoewel... mijn vader iets zei over een nieuwe prins waarmee ik zeker moest praten ofzoiets. Ik kreun bij de gedachte die in mij opkomt. Hopelijk blijft die eikel uit mijn buurt zodat ik in vrede kan wachten tot het hele gebeuren afgelopen is of totdat het een geschikte tijdstip is om het feest om te ruilen voor mijn slaapkamer.
Na een tijd te hebben gelegen besluit ik om op te staan van het bed en loop ik naar het balkon, het plekje waar ik het meeste vrijheid heb. Het enigste plekje dat zich buiten bevindt en waar ik mag komen. Mijn enige toevlucht naar de buitenlucht en de natuur met al haar prachtige schoonheid. Man, ik kan niet wachten tot ik koning wordt. Dan kan ik gaan en staan waar ik wil, ik kan naar vreemde koninkrijken gaan en daar genieten van het leven terwijl ik saaie onderhandelingen doe met andere koningen... Alleen ben ik dan wel gebonden aan mijn wederhelft, want elke koning moet een koningin hebben.
Pff, in deze wereld waar liefde ongeschonden is en waar iedereen van iedereen kan houden ondanks welk geslacht of uiterlijk ook.... Toch moeten prinsen trouwens met een prinses, zodat elk koninkrijk zijn/haar sprookjeskoppel heeft. Ik krijg een onbehaaglijk gevoel bij de gedachte dat ik zal moet trouwen. Ik geloof nog niet eens in echte liefde, hoe zal ik dan ooit moeten trouwens met een vrouw die zogezegd 'de liefde van mijn leven is'?
Ik staar een tijdje voor mij uit en denk verder na over het hele gedoe van trouwen vooraleer ik besluit dat het tijd wordt om te gaan slapen. Morgen zal ik een drukke dag worden en dus moet ik er morgen nog wat redelijk uitzien (want goed uitzien is onmogelijk in mijn leven). Ik doe mijn nachtkledij aan en kruip vervolgens in mijn bed. Ik nestel me in de zachte stof van de dekens en sluit al snel mijn ogen met de gedachte dat ik het maar zo snel mogelijk morgen wordt zodat die dag snel voorbij kan gaan...
A/N: proloog; Okay alweer een boyxboy verhaal *akward glimlach* Ik vind gay couples gwn cute en leuk om over te schrijven i guess (zie Chatverzoek, dat boek is ook uitgedraaid op een boyxboy)
JE LEEST
Emotieloos [BoyxBoy]
Romance'Every king has its queen...' * Prins Yori is een stille jongen die niet in staat is om zijn emoties te tonen. Juist daarom houden zijn ouders hem binnen en willen ze voor hem de geschikte bruid vinden. Maar Yori wilt niet trouwen met een vrouw, en...