*Mina*
Jeg satt i klasserommet og bare ventet på læreren. Hun er alltid sein. Hun heter maybritt. Jeg liker henne ikke i det hele tatt. Hun er streng og kjefter bare på meg, selvom jeg ikke har gjort noe. Det irriterer meg.
Nå som maybritt endelig har kommet, er det helt stille i klasserommet. Inkludert Allison, "englebarnet". Vi har norsk, det verste faget på skolen, for meg. Noen liker det jo. Som den kjekkeste gutten på skolen, Kristian. Han er en av de få som ikke plager eller mobber meg. Han sitter ikke langt unna meg heller. Bare en rad imellom oss.
Timen var ferdig og nå er det friminutt. Jeg gruer meg.
Allison, kjæresten hennes Henrik og resten av gjengen står å prater i et hjørne, mens jeg sitter alene. Det er ikke noe nytt, så jeg er egentlig veldig vant med det. Det kan være slitsomt, men samtidig deilig. Fordi jeg få være alene med tankene mine som surrer rundt i hodet mitt og det tar knekken på meg snart. Det er deilig å være alene med tankene mine, fordi da får jeg tenkt ordentlig igjennom dem. Og funnet løsninger på problemene mine. Og dem er det mange av.
"Hei, du!!" Jeg snur meg ikke, for jeg skjønner at det er Allison som sier det til meg.
Jeg hører fortrinn bak meg. Hun står bak meg, jeg bare vet det. Men jeg snur meg ikke får å skjekke.
"Har du gjort leksene mine?!"spør hun med den stygge stemmen sin. Æsj.
Jeg bare nikker som svar. Så snur jeg meg og skal til å gå bort da henne. Men før jeg vet ordet av det ligger jeg på bakken og blir ledd av. Henrik hadde dyttet meg ned. Jeg ser opp på han og ser at han bare gjorde det for å gjøre Allison stolt.
"Hey!!!" hører jeg. Det er ingen av dem fra gjengen som sier det. Jeg bare lukker øynene. Og venter på at de skal gå. Jeg beskytter hodet mitt, i tilfelle det kommer noen spark.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Beklager skrivefeil. Forhåpentligvis kommer det en ny del i morgen. Håper dere liker del2 av "Alone"
Vote og kommenter. ❤️😘
KAMU SEDANG MEMBACA
Alone
Fiksi RemajaMina. Hva er hun? Enda viktigere. Hvem er hun? Nettopp, det vet du ikke fordi du ikke bryr deg. Hun er alene dagen lang. Hunden hennes, Nala, er den eneste hun har igjen. Foreldrene stiller ikke opp for henne. Hun bor i en kjeller. Kristian stilte o...