*Mina*
Da jeg hørte navnet til Allison, stivnet jeg. Det måtte være henne. Jeg vil ikke at det skal være henne, men jeg vet ikke om noen andre i nabolaget som heter Allison.
Hun rundet hjørnet. Smilet forsvant fort. Jeg stirret ned i bakken. Kasper tok armen sin rundt meg. Han skjønte noe var galt. Jeg så ikke opp på han. Skoa til Allison gikk forbi meg, noe som betyr at hun gikk forbi meg.
"Hva var det?", spurte Kasper bekymret, mens vi gikk mot spisestuen.
"Umm, det var ikke noe.", løy jeg. "Jeg viste bare ikke at Allison er søsteren din."
"Oja. Jeg trodde du viste det jeg, så jeg tenkte at jeg ikke trengte å fortelle det.", sa han med et smil. "Unnskyld."
Jeg lo. "Du trenger ikke å unnskylde deg." Nå begynte han å le også.
*under middagen*
Jeg hadde fått servert biff, med poteter og grønnsaker. Det var saus også, men jeg takket nei til den. Det smakte nydelig. Mamma hadde aldri lagd noe så godt til meg, noen gang. Skulle ønske jeg hadde en familie som dette. En familie som bryr sec om hverandre og passer på hverandre. Det er en slik familie jeg vil ha. Der alle er glad i hverandre og ikke utestenger noen.
Tankene mine ble brutt av at noen knipset foran ansiktet mitt. Jeg kom ut av "transen" min. Det var Kasper som knipset. Alle de andre var stille og så på meg.
"Oj. Jeg beklager så meget.", sa jeg høflig. Jeg liker egentlig ikke å spille så utrolig høflig, men jeg må gi dem et godt førsteinntrykk. Jeg vil at foreldrene til Kasper skal akseptere meg.
Det ble stille, siden alle koste seg med maten sin.
Da alle var ferdig med å spise, ryddet Lejla, moren til Allison og Kasper, av bordet. Jeg spørte om hun trengte hjelp, men hun sa at hun ikke trengte det.
Litt etter, kom desserten. Det var sjokoladepudding og vaniljesaus. Det smakte kjempegodt. Jeg var litt bekymret for at jeg ikke skulle like det, men det smakte jo nydelig.
******
👇👇LES👇👇
Da var del 17 ferdig. Tatt langt tid, vet det. Men jeg har en slags skrivesperre. Det har sikkert dere som leser den andre historien (hvorfor?) min sett også. Unnskyld. Jeg skal prøve å oppdatere flere ganger i uka nå. Men ikke forvent det. Elsker dere❤️❤️
YOU ARE READING
Alone
Teen FictionMina. Hva er hun? Enda viktigere. Hvem er hun? Nettopp, det vet du ikke fordi du ikke bryr deg. Hun er alene dagen lang. Hunden hennes, Nala, er den eneste hun har igjen. Foreldrene stiller ikke opp for henne. Hun bor i en kjeller. Kristian stilte o...