Hoofdstuk 4 : De lichte Kamer

128 5 2
                                    

Ik ging zitten en deed mijn mond open meteen voelde ik een kleine smaakloos snoepje naar binnen glijden  . Ik kreeg een glas in mijn handen geduwd drink maar is water na dat ik het pilletje door had geslikt ging ik liggen na een tijdje begon het pilletje te werken en meteen viel  ik in slaap .

Ik werd wakker in een donkere ruimte  . Ik keek de hele kamer rond  uitendelijk zag ik een klein lichtje , ik liep naar het lichtje toe .Het bleek dat een deur open  stond en daar het licht vandaan kwam . Ik klopte

lichtjes op de deur kom binnen zei mijn moeder ze stond een pannekoek te bakken  . Goede morgen schat zei ze tegen mij  . Ik ging aan de tafel zitten en even later kwam mijn hypere zus en mijn ergende pa binnen toen hij mij zag kroop er een glimlach op mijn gezicht . Ik hou van je zei hij

Ik ook van jouw , Ik mis jullie zei ik  . Papa en mama en zus waarom kan ik niet bij jullie blijven?  waarom leef ik nog?  Mijn moeder  , mijn zus en mijn vader kregen tranen in de ogen  .Mijn moeder legde haar hand op mijn hand  . Jouw tijd komt nog  je moet eerst nog paar lessen op de aarde voltooien en als je dat heb gedaan ontvangen we je met open armen zei ze . Wat voor lessen!  waar heb je het over . Ze pakte mijn schouder en schudde er zacht mee Wakker worden klonk een stem mijn moeder kreeg tranen in de ogen en zwaaide met een glimlach na me . Hou vol zei ze. Opeens begon het beeld te draaien. Nee riep ik maar er kwam geen geluid  uit mijn mond  . Mijn benen begonnen te trillen en ik viel op de grond             Wakker worden!       Klonk de stem weer  .Het beeld begon zwart te worden ik werd de kamer uitgetrokken eenmaal buiten keek ik na de deur   .De deur ging steeds verder weg ik probeerde naar de deur te kruipen mijn ogen begonnen te branden ik gilde het uit    . Met veel  moeite en pijn  deed ik met mijn armen mijn benen naar mijn buik te brengen ik ging liggen als een balletje en begon te schreeuwen    . Ik begon hard te huilen ik liet alles los , al het opgekropte verdriet het deed pijn en mijn hoofd ging als een gek tekeer . Nu wakker worden Mira word wakker!   klonk een hele harde stem meteen deed ik mijn ogen open. Miranda nam mij in een knuffel en fluisterde laat alles maar los mijn kind tranen liepen over mij wangen .Miranda tilde me op en zette me in mijn rolstoel ze rolde me de badkamer in  , daar voelde ik de kleren van me af worden gehaald.  En effe later een warme straal    .Miranda begon te praten tegen me maar ik luisterde niet en concentreerde me op de warme straal mijn tranen werden weggespoeld  , mijn zorgen en mijn  daden werden schoongespoeld  . Het gevoel van een licht hoofd  bekroop zich  .Maar zodra ik de douche uit was bekropen mijn zorgen zich weer en had ik een vol hoofd . Ik voelde meteen weer hoofdpijn opzetten. Licht in mezelf grommend voelde ik aan mijn hoofd  waar een stekend ritme zich in afspeelde  langzaam ging ik met mijn hand mijn  gezicht af  . Ik voelde onder bij mijn ogen grote  geïrriteerde huid . Fijn ik had dus wallen  . luister je wel na wat ik zeg? Klonk een lieve warme stem die  van Miranda  . Ik schudde met mijn hoofd van niet . wil je na bed?  Ja schudde ik .      

Oke als je weer een nachtmerrie krijg maak ik je wakker  . Goed?  ja knikte ik .  Ik voelde de rolstoel bewegen  en even later lag ik in  bed . slaap zacht hoorde ik nog voordat ik  mijn ogen sloot  en in een rustvole slaap afdwaalde .......

 

weird colours (on hold)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu