Hoofdstuk19 : Een vriend

27 2 1
                                    

 Er heersde een ongename stilte  op zo'n momenten mistte ik mijn pleegbroer en pleegzus . Van de pshygoloog moet je 3 cracker en een bakje yoghurt eten omdat je nog steeds ondergewicht hebt .  zie Jolanda  . Ik duwde mijn rolstoel aan het wiel en stopte voor de tafel . Ik at  alles behalve  een stukje yochurt  op  met veel tegenzin . Mijn pleegmoeder stond op en zo gingen we naar de auto . Ze hielp me in de auto en er heerste  een aangenamen stilte tot dat Jolanda begon te praten  . Ben je nerveus  .ik  deed niks  . Het komt wel goed en je hebt je Amy en Austin   zei ze en ze pakte mijn hand en nam die in van haar . Toen we eindelijk aangekomen waren sloeg mijn hart op hol . Jolanda deed de deur open en ik zag ........

—————————————————————————————————

Ik zag een mooi groot gebouw met een omliggend   bos . Toen Jolanda mij uit de auto en in de rolstoel zette   voelde ik alle ogen op mij gericht  . Toen ik me omgedraaid had,was iedereen naar mij aan het kijken en het duurde nog geen tien seconde of ze begonnen met praten over mij  . Aandachtrekker ,lelijk wijf en nog veel meer slechte dingen hoorde ik .  Jolanda   duwde mijn rolstoel vooruit  .Binnen in het gebouw was het weer hetzelfde iedereen  was over mij aan het praten. Ik voelde me zenuwachtig en het staren maakte me zenuwen alleen maar erger . Mijn hart sloeg veel te snel per minuut  . Na een korte tijd dat eeuwen lang  leek te duren kwamen we bij de receptie aan.Halo kom je voor je rooster , ik ben Jaquiline  zei een lieve blond gevervde vrouw . Ik keek op mijn rooster en zag  dat ik  het eerste uur engels had . Hey zusje zei Amy. Amy heeft hetzelfde rooster als jouw en zal je de eerste paar dagen helpen  zei mijn pleegmoeder.Fijn hierna kan ze met haar vriende over me roddelen dacht ik .Na  5 minuten kwamen we bij het lokaal aan en iedereen moest me weer aankijken .Ahhh halo jij moet Mira de nieuwe leerling zijn ? zei een oude man ik knikte van ja want praten wou ik natuurlijk niet .                                                                        Ik werd helemaal achterin gezet vanwege mijn rolstoel  en naast me ging Amy zitten na  een stuk of 3 saai lessen was er eindelijk pauze . Ik schreef op mijn schrijfblok  dat ik de school in mijjn eentje wou verkennen .  Morgen  kom je  bij mij zitten , ik snap dat je nu effe alleen wil zijn als er iets is bel me hè ? ik knikte en rolde mijn rolstoel  tot dat ik een bordje met bibliotheek erop zag staan .De bibloitheek was groot en stijvol ingevuld met een nadruk op de kleur rood de kasten waren rood  en de stoelen . Ik ging achter in de klas zitten en pakte een van mijn braille boeken  . Ik deed mijn ogen dicht en stelde me voor dat ik  niet kon zien en weer aan het lezen was .                                                                 Het boek ging over een meisje dat haar vader verloor  en het daarmee lastig had . Toen ik mijn ogen weer pen deed zag ik een meisje met blond haar naast me zitten .Halo ik ben kristal zei ze en stak haar hand uit ik nam haar hand  schudde ermee en gaf een kleine neppe glimlach . Ik pakte mijn schrijfblok en  schreef erop  HOI IK BEN MIRA  ze knikte en zei Praat je niet ik knikte  waarom praat je niet vroeg ze en ik haalde mijn schouders op . Hoe oud ben je , 16 schreef ik  en zo praatte we via pen en haar stem  tot de bel ging . Amy  appte me en vroeg me waar ik was aangezien we volgende lesuur niet samen hadden zou ze me snel naar het lokaal brengen .Ik appte haar terug  dat ik me wel redde . Welk vak heb je en waar? vroeg kristal  ik schreef dat ik muziek had in 185  . Daar heb ik ook , zullen we samen lopen  zei ze met een glimlach erbij .En we liepen , nou ik rolde maar je snap wel wat ik bedoel , samen na de klas  in stilte  .Toen we eenmaal in de les waren ging ik ahteraan zitten en kristal naast me .  Na de les riep de leraar me bij zich. Ik rolde  naar hem toe . Iedereen moet even individuele zang test afleggen zei hij . Ik pakte mijn schrijfblok  en schreef dat ik  niet praat .Dat weet ik al  maar dit is verplicht dus ik dag dat je een stukje kon spelen in plaats ervan kon spelen  , als je da wilt . zei hij . ik knikte en liep de les uit . Eenmaal na een lange vermoeiende schooldag kwam mijn pleegmoeder ons ophalen . Eenmaal in de auto bleef ze me na mijn dag vragen maar aangezien ik niet kon praten schreef ik dat het wel goed ging . Toen we eenmaal binnen waren  ging ik huiswerk maken en eten . Daarna lag ik  vroeg in bed te piekern over mijn dag . over de vreugde die me morgen stond te wachten ....................

Wat vonden jullie ervan ?

weird colours (on hold)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu