1 YIL ÖNCE
Annesi babası yine yüksek sesle tartışıyorlardı. Lina artık bıkmıştı. Biraz sonra kulaklarını tıkayıp uyumaya çalıştı ama olmuyordu. Çünkü anne babasının sesine bir de kırılan eşyaların sesleri eklenmişti. En son dayanamayıp kalktı merdivenleri inecekti ki aşağıyı görünce şaşırıp kaldı. Annesi koltuğa oturmuş dizlerini başına kadar çekmiş bir halde hıçkırarak ağlıyordu. Babasının eli kan içindeydi. Etrafa bakarken duvardaki aynanın , masadaki vazonun kırıldığını gördü. Ne yapması gerektiğini kestiremiyordu. Beyni durmuştu. Babasının banyoya gittiğini gördü ve peşinden koştu.
Babası Lina'yı görünce olanlardan utandı. Onun bunları görmesini istemiyordu. Lina ona yardım etmeye çalışıyordu.
Babası :
- Lina anneni yukarı çıkar , dedi.
Lina tam cevap verecekti ki aynada babasının bakışlarıyla karşı karşıya gelince kafasını sallamakla yetindi. Salona geri döndü ama annesi yoktu. Koşarak yatak odasına çıktı orada da yoktu. Yanaklarından yaşlar süzülmeye başladı. Bir odadan diğerine geçerken ağlama şiddeti artıyordu. Mutfağa da bakıp bulamadıktan sonra takati kalmadı ve yere çöküp şiddetle ağlamaya başladı. Babası sesini duyar duymaz koşup yanına geldi.
- Lİna , Lina! Birşey söyle kızım , dedi tedirgin bir şekilde.
- B-Baba , annem gitmiş , diyebildi zorlukla.
Babası bir an duraksadı. Ve Lina'ya sarıldı.
- Güçlü ol kızım. Ben yanındayım.
-------------------------------------------------
O gece uyumak çok zor olmuştu. Ağlayarak uyuyakalmıştı. Aradan 2 gün geçmişti. Ama annesinden haber yoktu. Çok aramıştı ama telefonu kapalıydı. 2 gün boyunca evden çıkmamıştı Lina. Pamir ile mesajlaşmıştı sadece. Olayı anlatmış şu aralar kimseyi görmek istemediğini söylemişti. Ama 2. günün sonunda Pamir , Özlem ve Nida gelmişlerdi. Ve onu ne kadar hayata döndürmeye çalışsalar da başaramadılar. Ama Lina Pamiri görünce , onunla biraz vakit geçirince her ne kadar farkettirmese de mutlu olmuştu. Bu 2 gün içinde onu nasıl özlediğini farketti.
Pamir ve Lina 1 yıldır sevgiliydiler. Aynı okulda okuyorlardı. Pamir Lina'dan bir yaş büyüktü.Birbirlerini çok seviyorlardı. Pamir ona '' Üzüm Gözlüm'' derdi. '' Önce gözlerinin elasına aşık oldum Lina. Sonra sana '' derdi hep. Lina biraz kızardı tabi. Pamir burnunu sıkar '' Gül be şebek '' derdi. Bugün de öyle yapmıştı ama işe yaramamıştı.
En son yanından ayrılırken :
- Lina , sevgilim yarın tek geleceğim ve seni dışarı çıkaracağım tamam mı , dedi. Lİna ona gülümsedi ve başıyla onayladı. Pamir her zaman ki gibi burnundan öpüp gitti.
O akşam yemekte babası :
- Lİna seninle bir şey konuşmam gerek, dedi.
Lİna anlamsız babasının yüzüne bakıyordu ve tam cevap verecekken babası konuşmaya devam etti :
- 2 gündür halini görüyorum ve çok üzülüyorum kızım. Ama biliyorsun ki hayat devam ediyor ve ben senin geleceğin için çalışıyorum. Ve bu sene üniversiteye hazırlanacaksın. Hukuk okumayı ne kadar istediğini biliyorum. Bu yüzden kafanı toplamalısın. Zaten yaz tatilindesin. Antalya' ya halanlara gitmeni istiyorum Lina. Sadece bir hafta güzel kızım.
Lina itiraz etmeyi düşündü ama babasını üzmek istemiyordu. Babası onun için çırpınırken itiraz etmek bencilce olurdu.
- Olur,demekle yetindi
- Tamamdır kızım biletin yarın akşam 6'da, deyip bileti ona uzattı babası.
Lina bileti alıp odasına çıktı ve hemen Pamir'i aradı.
- Ooo üzüm gözlüm , dedi neşeyle Pamir.
Lina onun sesini duyar duymaz ağlamaya başladı.
- Ben yarın gidiyorum. yarın ki planı bir hafta sonraya ertelesek olur mu , dedi ağlamaklı sesiyle.
- Nereye ? Ne demek gidiyorum ?
Lİna ona durumu anlattı. Pamir her ne kadar bu dönem de yanında olmak istese de Lina'nın iyiliği için gitme diyemedi.
-------------------------------------------------
Ertesi gün Pamir erkenden geldi. Lina hala uyuyordu. Uyandırması gerekiyordu ama kıyamadı. Etrafa bakındı ve Lina'nın zaten valizini hazırlamış olduğunu gördü. Aşağı inip kahvaltı hazırladı. Lina 'yı uyandırmaya gittiğinde o çoktan uyanmış yatağın içinde etrafa boş boş bakıyordu. Pamir'i görünce önce şaşırdı sonra gülümsedi .
- Üzüm gözlüm uyanmış demek, deyip yanına oturdu Pamir.
- Seni çok özleyeceğim , sürekli ara olur mu dedi ve sıkıca sarıldı Lina Pamir'e.
- Tabi ki arayacağım şebek , deyip Lina'yı kucağına aldı ve kahvaltıya indirdi.
Birlikte kahvaltı yaptılar. Özlem ve Nida da gelmişti sonra. Hep birlikte oturdular sohbet ettiler. Gitme vakti gelmişti. En son Pamir'le vedalaştı. Kocaman sarıldı ona ve '' Seni çok seviyorum koca kafalı.'' dedi.
'' Bende seni çok seviyorum gözleri güzelim.'' deyip burnunu öptükten sonra otobüse binişini izledi.
Aradan 4 saat geçmişti. Lina otobüs yolculuğunu çok severdi. Babasının uçak bileti bulamamış olmasına çok sevinmişti. Karanlıkta olsa dışarıyı izlemeye çalışırken birden teefonu çaldı. Arayan Pamir'di. Ama yanındaki kız uyuyordu diye açamadı. Yanındaki kız yola çıktıklarından beri hiç susmamıştı. Neredeyse tüm hayat hikayesini anlatmıştı. Lina da hiç sıkılmamıştı dinlerken. Kızı da çok sevmişti. Adı Esra'ydı.
Lina Pamir'e mesaj attı ve tekrar kafasını pencereye çevirdi. Ve tam o anda otobüs sallanmaya başladı. Esra uyanıp Lina'nın kolu sıktı korkudan. Sonra otobüs şarampole doğru yuvarlandı....
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Üzüm Gözlüm
Genç Kız Edebiyatı- Bu sensin inanmıyorum , dedi genç . - Ne diyorsunuz ?, anlam verememişti kız. - Üzüm gözler unutulur mu hiç , dedi ve ağlamaya başladı genç. Kız şaşkın şaşkın suratına bakarak : - Neden ağlıyorsunuz ? - Sensin Lina karşımdasın. Kız iyice şaşırm...