offf

8.3K 554 138
                                    

Bayram bitmiş annemler de dönmüşlerdi. Ebeveynler işlerine dağılmış biz çocuklar da evde sıkılıyorduk. 1993027. Oflamamda Rana abla gözlerini devirerek yattığı koltuktan kalktı. 1993028. Oflamamda ise Yıldız dayanamayıp sinirle konuştu.

"Eylül oflayıp durma! Valla şu terlikle tıkarım soluk borunu. Bırak oflamayı içinde nefes bile çekemezsin!"

Yattığım koltuktan ona bakıp ciddi ciddi konuştum.

"Yıldız sen kime çektin acaba ya!? Seda abla desen değil. Deniz abi desen hiç değil. Öylesine tatlış insanlardan böylesine bir yıldız çıkması pek de normal değil."

"Ben halama çekmişim. "

"Bunu bildiğim iyi oldu." Deyip bir öf daha bıraktım.

Tabi ben bunu yapar yapmaz Yıldız eline aldığı terliği boğazıma sokma işlemlerine başlamıştı bile.

"İmdaaaaatt! Adam boğuyo bu manyak!"

Keşke bağırmasaydım. Resmen terliği ağzıma soktu. Iyk!
Rana abla Yıldızı üzerimden aldıktan sonra ben de ağzımdaki terliği çıkarttım ve ağzımı yıkamak üzere tuvalete koştum. Geri geldiğimde Yıldıza 'Allahından bul lan kepaze' bakışlarımı atıp yerime geri oturdum.

Ve akşama kadarrrr böyle geçti. Hiçbir bok yapmadım. Tek tatili böyle geçen ben değilim değil mi? Umarim tek ben degilimdir.

Annem ve babam geldiklerinde önce bir yemek yedik ardından biraz dışarıya çıkıp dolaşmak için hazırlandık. Babamın bir koluna ben diğer koluna Annem girmişti.

Işıl ışıl sokaklarda yürürken annem ve babam sohbet ediyor benim ise aklımda tek bir cümle dolanıyordu.

"Sen Nuru neden sevmiyorsan ondan. "

Benim Nuru neden sevmediğim ortadaydı. Kıskanıyordum. Ama Anıl ın beni kıskandığını hiç sanmıyordum. Ama kıskanmıyorsa neden Yusufa kötü davransın. Hadi kıskanıyor diyelim. Neden kıskanıyor.

İçten bir off çektiğimde annem ve babam bir anda bana döndüler. Onlara kocaman gülümseyip konu değişirerek Babama soru sordum.

"Baba anneme nasıl aşık oldun?"

Babam anneme bakıp başladı anlatmaya.

"Sanırım ilk gördüğümde etkilendim. Çünkü ilk gördüğüm zaman Mervenin saçlarını aklımdan hiç çıkartamamıştım. Zaten çok zaman geçmeden de fark ettim aşık olduğumu. Bir gün Seda, Alara, Ece ve Merve beraber korku filmi izlemişler. Baya da korkmuşlar. Ece ve Merve o gün bizde kalmıştı. İşte o an Kabullendim sevdiğimi. Hatta ilk Rüzgara söylemiştim. "

"Peki nasıl çıkma teklifi ettin?"

"Bir kafenin ortasında. Herkesin önünde. "

"Zorla ama. Ben hatırlatmasam çıkma teklifi edeceği falan yoktu."

Annem konuşuğuda kaşlarımı çatarak babama baktım.

"Nasıl yani. Annem mi dedi bana çıkma teklifi et diye?"

"Hayır tabiki. Biz zaten o ara sevgili gibi birşeydik ama baban bana çıkma teklifi etmemişti. Bende biraz sitem edince işte kafenin ortasında pat! Bağıra bağıra çıkma teklifi etti."

"Sevgili anneciğim ve babacığım. Sizin şu aşk hikayeleriniz de olmasaaa..."

Ve evimize döndüğümüzde saat 00:30 civarıydı.

Herkes yataklara dağılmıştı ama tahmin edersiniz ki ben uyumuyordum. Bir öf çekip yatakta bu sefer de sağa döndüm.

Kesin sıcaktan uyuyamıyorum ben. Ah bide şu şerefsiz sivri sinekler yüzünden olmalı.

Bu sefer uzun bir öf çekip sola döndüm. Ve telefonum titredi. Oyun bildirimidir diye pek merak etmedim.

Ne var!? Oyunlar sadece çocuklar için değil bir kere.

Ancak ikinci bir titreme Sesinden sonra merak edip telefonu elime aldım.

İki mesaj.

GÖNDEREN: ANIL

"Eylül."

"Uyudun mu?"

Yataktan Bismillah diyerek zıpladım. Vakit kaybetmeden mesaj attım.

"Hayır uyumadım."

Anılla mesajlaşmayalı ne kadar olmuştu.

Bir yıl? Bir yıl iki ay?

Hemen cevap geldi.

"Aşağıya İnebilirmisin?"

Ney?! Pardon!? Af buyur?! Ne dedi!?

"İniyorum."

Üzerimdeki pijama üstünü çıkartıp düz bir tişört giydim ve babamları uyandırmamaya çalışarak anahtarı alarak dışarıya çıktım.

Anıl elleri cebinde başı eğik bir şekilde beni bekliyordu. Hızlı adımlarla onun yanına gidip sordum.

"Bir sorun mu var Anıl?"

Anıl benim sesimi duyunca kafasını kaldırdı ve kaldırmasıyla sarılması bir oldu.

Gözlerim şaşkınlıktan büyürken ellerim havada kalmasın diye bende ona sarıldım.

"Sorun ne Anıl?"

"Eylül. Annem Hamileymiş."

İkinci bir şoku da bu cümle ile geçirmiş oldum. Anıl devam etti. Bu arada hâlâ sarıldığımızı da söylemeden edemiycem.

"Ve ben kardeş istemiyorum."

Hobbala!

Umarim beğenmişsinizdir. Çok oflu bir bölüm oldu. Süpriz! Ece hamile! Sizce kız mi olcak erkek mi jdjdjdj. Ilerleyen bölümlerde de aklimda birsey var. Eger yapabilirsem. Tam bir tatil bolumu olacak. Neyse. Birdahaki Bölümde görüşmek üzere efenim.

YAN KOMŞUM 2- VELET Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin