CHAPTER 25

3.4K 245 23
                                    

-Jihyo POV-

Dia fikir aku akan risau kalau dia tak balik rumah ? Huh ! Memang taklah. Mesti dia dengan kawan-kawan dia. Dah salah tapi tetap tunjuk keras kepala. Ego.

Aku merenung ke luar kelas. Apa nak buat ni ? Tidur ? Ke makan ? Amboi mentang-mentanglah kelas free.

Kepala ku letakkan di atas meja.

'Kau boleh kena tuduh jadi pembunuh tau'

Tak guna.

Mata ku pejamkan erat. Jangan ingat Jihyo. Lupakan.

Lupakan.

Lupakan.

Lupa.......

Mata ku buka perlahan. Nafas ku hembuskan perlahan.

"Haihhh........"

Baik aku keluar kejap. Duduk dalam kelas pun tak tahu nak buat apa. Aku berjalan tanpa hala tuju sambil menyanyi kecil.

Aku terdengar bunyi orang tertawa di dalam bilik muzik. Aku berhenti di hadapan pintu. Dorang berkumpul kat sini rupanya.

"Ji- Jihyo...kau buat apa kat sini ? Kenapa tak masuk je ?"

"Aku saja je lalu tadi tapi terhenti sebab dengar kawan hantu kau punya suara kat dalam bilik ni. Aku nak juga tahu apa yang buat dia bahagia semacam"

"Oh. Kalau macam tu aku masuk dulu" kata LE

"Kau jangan pula bagitahu dia aku kat sini"

LE mengangguk.

SKIP

Segarnya udara atas bumbung ni. Arrhhh....sukanya aku.

"Seorang ?"

Haih...ganggu betullah

"Taklah. Sekampung ni. Dah nampak seorang kan ?"

Kedengaran tawa halusnya.

"Saja je tu"

Aku diam

"Bosan tak ? Rasa bosanlah" tanya Donghyuk

"Bosan jugalah. Kalau I tahu bosan macam ni I takkan turun sekolah hari ni. Kelas free je"

"Kalau macam tu...jom"

Tangan ku di tariknya. Dia nak bawa aku pegi mana ni ?

Oh bilik muzik. Hah ?!

"Kita nak buat apa kat sini ?" Tanya ku gelabah

"Hilangkan boring"

Mustahillah dorang masih ada kat dalam kan ? Mesti dorang dah keluar. Takkan nak bermalam kat sini..betul tak ?

Aku mengikutinya masuk.

"Wah ! Luasnya kat sini"

"First time masuk ?"

"Hmm.." aku mengangguk lalu berjalan ke arah piano

"Sebelum ni you tak pernah masuk langsung ?"

"Yup. Sebelum ni I mana berani nak jalan masuk sini. Nanti kena buli. Baik I diam je dalam kelas lagi bagus"

"Ohh"

"Nahh its ok. I ok. Tu semua dah berlalu" kata ku.

Donghyuk jalan mendekati ku lalu berdiri tepat di hadapan ku. Tangan ku diraihnya.

"I minta maaf sangat Jihyo. I dah banyak sakiti you selama ni. Maafkan I"

Aku berdebar. Dia memandang mata ku. Aku melarikan pandangan lalu tangan ku tarik perlahan.

Different YeojaWhere stories live. Discover now