CHAPTER 13

3.9K 258 17
                                    

3 bulan kemudian~

-Jihyo POV-

Aku sedang duduk di tepi kolam renang di rumah daddy. Aku terfikir akan perkara yang bakal terjadi nanti. Betul ke apa aku buat ni ? Tapi sampai bila aku nak jadi nerd ? Agaknya, apa reaksi budak sekolah tu nanti kalau aku datang ?

Mesti Choa marah gilakat aku sekarang ni sebab jalan tak bagitahu dia. Selama aku kat sini pun aku tak ada hubungi dia langsung. Nak harap dia yang nak cari aku, memang taklah. Number fon aku pun dah tukar. Sehun pula, seminggu dah dia tak call aku. Aku call dia pun dia tak angkat. Sedih.

Kecil hati juga bila Sehun buat macam tu. Aku bukannya nak tuduh dia, tapi hati aku ni tak tenang tau tak. Girlfriend mana yang tak risau bila boyfriend dia menghilang seminggu. Aku terfikir juga, sakit ke dia, aku ada buat salah ke, and dia ada yeoja lain ke ? Kalau betul dia ada yeoja lain maknanya dia tengah tempah maut.

Hari tu aku ada stalk insta Sehun. Aku nampak dia post gambar. Banyak like and comment. Yang rajin comment of course yeoja. Sampai ada seorang yeoja cakap Sehun tu boyfriend dia. Aku apa lagi, menyiraplah. Aku stalk insta yeoja tu. Rupanya yeoja tu musuh aku. HANI. Yup. Queenka yang selalu buli aku kat sekolah dulu. Cis !

Setelah agak lama aku duduk di rumah daddy, aku minta izin untuk pulang. Aku memasuki rumah parents aku dan tiba-tiba telefon ku bergetar...

"Hai" sapanya dengan ceria. Ceh ! Dahlah hilang seminggu

"Hmm nak apa ?" Tanya ku mendatar sambil berjalan ke arah bilik

"Aik, apasal macam marah je ni ? Saya ganggu ke ?"

"Eh, taklah. Suka.....sangat bila awak call ni" ucap ku dengan geram dan tak ikhlas.

"Are you ok ? Busy ke ? Saya ganggu ?"

"Ingatkan you yang busy. Tak dating hari ni ?" Soal ku sinis

-Sehun POV-

"Ingatkan you yang busy. Tak dating hari ni ?"

Ooh. Geram sangat Jihyo ni. Sampai pakai 'you'

"Tengah dating ni. Dating dalam phone" kata ku

"Funny"

Mesti sebab aku ignore dia seminggu ni. Aku bukan saja nak ignore dia. Sebab aku tak tidur kat rumah grandma. Aku tidur dengan member exo. Kalau aku selalu on the phone nampak tak baik pula.

"Sorry you, I tak ada masa nak dating dalam phone ni. Ada nak cakap lagi ? Kalau tak I letak" kata Jihyo lagi

"Jangan letak dulu. Awak marah eh ? Sorry sebab ignore awak for one week. Saya ada hal"

"Wow ! Hal apa yang disibukkan sangat tu ?"

"Lagi seminggu nak camping. Camping kali ni kat sekolah je. So segala keperluan camping, exo dengan bts yang handle. So, saya tidur dengan member sebab nak bincang. Telefon pula sentiasa silent. Sorry awak"

"Hmm"

"Janganlah marah lagi. Saya bukan sengaja pun. Sorry ok ?"

"Hmm..yelah"

"Ni awak, bila nak datang sini ?"

"Nantilah saya bagitahu"

"Cepat ok ? Sebenarnya saya nak cakap yang kita tak boleh berhubung dulu. Saya busy. Sorry eh ? Nak call awak waktu malam sebenarnya tapi, tertidur. Penat sangat. Siang pun tak belajar kat sekolah sebab camping ni. Budak junior jelah yang study senior tak. Saya akan tidur dengan member saya sampai hari camping"

"Yelah"

"Ok. Saya kena pergi ni. Sayang awak. Cepat-cepat datang sini. Rindu"

"Yeah. Miss you too"

Panggilan aku tamatkan.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

-Jihyo POV-

Oh. Jadi sekolah ada camping. Maknanya Sehun tak tidur kat rumah. Sebelum camping aku akan sampai kat Korea. Hehe. Time yang baik nak muncul sebab sekolah busy and senior tak study. Nak bagi kejutan kat dorang.

Baik aku shopping dengan Eva dulu sebelum aku pulang Korea. Eva tu kawan aku kat sini. Nak call dia suruh ambil aku kat rumah.

___________________

___________________

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

❤ 12,013 likes

KateJi shopping . thanks to photographer @Evasmith

View 98 comments

Evasmith welcome @KateJi
Paul you look cute @KateJi
KateJi thanks @Paul

Aku tersenyum membaca comment di insta ku. Tak lama lagi aku nak balik Korea just wait Donghyuk and Exid. Well, nampaknya kau akan semakin benci kat aku Hani. Memandangkan kita suka orang yang sama. Tapi malangnya, dia dah jadi milik aku. Kali ni biar kau pula yang sakit hati and jealous kat aku.

TBC.

Vote
Comment
Typo abaikan

#Promoteacc

Inurifa_blackpink

Different YeojaWhere stories live. Discover now