CHAPTER 15

4.4K 256 9
                                    

-Sehun POV-

Aku agak terkejut bila dapat tahu yang Jihyo dah balik. Aku terkejut bukan sebab tu je tapi pasal kat kantin tadi tu. Ehem ! Well, dia ada bisik I miss you tadi. Aku tak dapat nak balas pula sebab aku malu. Dia kiss aku kat tempat orang ramai tu.

"Hah ! Senyum sendiri ni apasal ?" Tanya Baekhyun

Aku dengan Baekhyun je kat sekolah sekarang ni. Pelajar lain dah balik termasuk member exo yang lain.

"Tak ada apa-apalah" balas ku

"Yelah tu. Entah-entah dah jatuh cinta kat yeoja tadi tu"

"Eh ! Taklah !"

"Tapikan, aku tak sangka betullah dia tu Jihyo. I mean dulu dia nerd kat sekolah ni. Boleh dikatakan Jihyo tu mangsa buli. Dia makin cantik sekarang. Aku pun dah cair tadi tengok dia"

Heh ! Dia tu aku punyalah !

"Untunglah kau kena kiss oleh dia. Haha !" Tambah Baekhyun lagi sambil tertawa

"Kalau tak sebab Chen hyung benda tu takkan jadi" balas ku

"Tak kisahlah. Yang penting kau dapat untung. Haih...habislah"

Aku memandang Baekhyun dengan kerutan di dahi lalu menyoalnya

"Habis ? Kenapa ?"

"Mesti dia kena serang fan kau esok. Nak-nak lagi si Hani tu. Bukan main tegang lagi muka dia bila nampak kejadian tu"

"Hyung rasa Hani akan serang dia ke ?"

Baekhyun mengangguk.

"Lagi pun, sebelum Jihyo pindah dulu dia memang mangsa buli Hani and the gang tu. Dorang tu je yang selalu memalukan Jihyo. Yang kau risau ni apasal ? Sebelum ni si Hani nak serang mana-mana fan kau pun kau tak ambil tahu. Hah ! Jangan-jangan...."

"Jangan-jangan apa ?"

"Betullah kau ni jatuh cinta kat Jihyo. Kan ?" Sakat Baekhyun dan berlalu pergi. Takut kena lukulah tu. Heh !

Harap-haraplah apa yang Baekhyun hyung cakap tadi tu tak betul. Memanglah aku risau dan nak ambil tahu dia girlfriend aku kot. Aku tak nak dia sakit walau sikit.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

-Jihyo POV-

Bosannya ! Grandma pun satu, sikit-sikit busy. Dah malam ni tapi aku langsung tak ada buat apa-apa sejak petang tadi. Haih...makan tak, nonton pun tak. Nak tahu sebab apa ? Sebab aku rasa apa yang aku buat macam tak ada perasaan je. Entahlah nak cakap apa.

Aku rasa.....

Bosan

Dan kosong.

Baik aku pergi tidur. Sehun pun tak ada. Katanya nak tidur dengan member dia tu sampai urusan camping tu selesai. Lantaklah. Tidur !

__________________

Tepat pukul 11 malam aku tersedar dari alam mimpi. Aku terasa seperti ada seseorang yang baring di sebelah ku. Dia memeluk ku dari belakang. Oh god ! Siapa ni ? Takkan hantu kot ?

Tubuh ku palingkan ke belakang dan ternampaklah figura seorang namja yang amat ku kenali.

"Hi sweetheart" ucapnya perlahan sambil menukar posisinya dari baring ke posisi bertiarap. Dia menatap wajah ku. Senyuman manis ditunjukkan.

"Bila balik ni ?" Soal ku

"Pukul 10:30 tadi. Nampak awak tidur lena sangat so tak naklah ganggu. Lepas mandi tadi baru saya naik atas ni sekali. Sorry sebab mengganggu tidur awak"

"Nah it's okay"

Sehun kembali memeluk aku. Wajahnya dirapatkan ke leher ku. Terasa hembusan nafasnya yang hangat.

"Se-sehun..." kata ku tergagap-gagap

"Hmmm..."

"Apa awak buat kat sini ? Maksud saya bukannya awak busy ke sekarang ni ? Kan awak cakap awak kena tidur dengan member exo yang lain sampai urursan camping tu selesai"

"That's true. But, bila dapat tahu yang awak dah balik saya terus datang sini. Urusan camping tu dah hampir selesai. By the way, I miss you too. Sorry sebab tak balas kat kantin tadi."

Aku tersenyum.

"Ingatkan tak nak balas sebab dah ada orang lain. Kita ni kan jauh. Enam bulan pula tu tak jumpa. Siapa tahu dah ada pengganti"

"Excuse me. Saya tetap tunggu awak tau. Dulu je jauh. Sekarang tak. Dah ada kat sebelah ni. Bolehlah peluk-peluk"

Aku dan Sehun berborak sehingga tengah malam. Banyak benda yang kami cerita. Sebenarnya cerita masih ada tetapi terpaksa tidur sebab esok kena sekolah

SKIP

Hari ni uncle Soo yang hantar aku pergi sekolah. Kata Sehun pagi tadi dia nak bawa aku naik kereta sekali dengan dia tetapi aku menolak. Aku tak nak kat sekolah ni tahu hubungan aku dengan dia. Bila aku menolak dia terus menaiki motor ke sekolah (media)

Dia tak marah pun.

Dia faham.

Sebab tu aku sayang kat dia.

Hari aku baik sangat hari ni sampailah aku terjumpa muka-muka tak guna ni kat kantin. Aku tengah sedap-sedap minum dengan Choa tapi selera aku terus hilang

"Woi ! Aku nak bagi warning jangan kacau Sehun lagi" katanya

Aku memandangnya dengan pandangan jijik

"Sorry sikit. Sehun tak cakap pun dia couple dengan kau. Setahu aku Sehun tu tak ada couple kat sekolah ni. Kau jangan nak perasan eh" sampuk Choa.

Aku yang kena warning dia yang panas. Choa...choa...

"Hei kau jangan sibuk boleh tak ? Aku tengah cakap dengan kawan tak guna kau ni"

Aku tidak melayan langsung perangai tak guna Hani ni. Buat-buat bodoh je sambil hirup air aku yang sedap ni.

Tiba-tiba...

Splashh !

"Aku cakap dengan kau ! Pekak ke ?!" Tengking Hani

Habis basah baju dan muka aku. Dia yang tak guna ni ambil air aku dan siram aku. What the hell ?!

Aku bingkas bangun dari duduk ku

"Apa hal ?" Tanya ku dengan pandangan dingin. "Kau takde kerja ke nak ganggu aku ?"

"Ganggu kaulah kerja aku"

"Sampah macam kau tak patut nak ganggu aku"

Keluar je ayat tu dari mulut aku, satu kantin mula berbisik-bisik

"Beraninya dia cakap macam tu"

"Haha ! Padan muka queenka tu"

"Aku sampah ?! Kau dengar sini eh. JANGAN KACAU SEHUN ! FAHAM ?!"

"Dahlah kau. Buang masa aku je nak cakap dengan kau. And for your information aku akan kacau Sehun. Malah aku akan buat dia jatuh cinta kat aku. So, get ready to loose"

Baju ku yang dah basah tu aku tanggalkan. Tinggal baju dalam hitam ku je. Rambut yang terurai aku sanggulkan. Lalu aku berjalan keluar dari kantin. Sempat aku berpesan pada Choa. Aku berpaling

"Choa aku tak masuk kelas nanti. Aku nak balik"

Choa hanya mengangguk. Dia terkejut kot nampak aku melawan dengan si Hani tu. Nasib baik gang dia tak ikut serang aku sekali

Langkah ku atur semula. Baju ku yang telah basah aku campakkan ke dalam tong sampah berdekatan dan berlalu keluar sehingga tidak lagi kedengaran riuh-rendah kawasan kantin.

Hi ! Sorry buat korang tertunggu-tunggu. Maaf author katakan, tapi autjor tak boleh nak update terus sebab author busy. Dengan tuisyen kelas petang dan malam. Maklumlah, tahun ni author SPM ! HAHA !

Tapi jangan lupakan story author ni ye ? Sentiasa sokong author dan doakan untuk SPM author nanti.

#SPM2017

TYPO ABAIKAN !

Different YeojaWhere stories live. Discover now