Part 8

693 36 0
                                    

Dia hulur tu paperbag untuk saya..

Sabby: Huh? Thanks. Susah-susah ja... Eh, Shazreza & Georgina mana?

Ly: Nda susah pun. Gina ja datang nanti, lambat sikit. Reza not in KL..

Sabby: Ohh.. Bah pi la depan. Mau start sudah ni...

Dia pegi ke ruang tamu, saya pulak masuk bilik letak tu paperbag. Lepas tu saya duduk sama kawan-kawan saya juga. Macam biasa lah lepas baca-baca, terus makan, lepak, cerita-cerita.. Ada juga yang tengok tv.. Masa tu saya belum makan, tapi nda juga rasa lapar sebab busy becerita kan.

Sekali ngam-ngam si Georgina datang, saya kasi teman lah dia makan. Masa saya makan tu, kawan-kawan dari ofis sibuk kemas dapur walaupun kena marah sudah ni. Bagus lah. Nda la sa penat betul hahaha. Main-main ja bah. Hehe

Saya kasi laju ja k...

Hari isnin tu saya masuk ofis, tapi this time nda pi makan breakfast di bawah. Nda tau kenapa saya rajin betul ni hari bangun pagi-pagi masak mihun goreng + telur mata. Masa tu saya makan di meja saya ja sambil minum teh tarik. Sambil saya makan, saya pegi baca artikel di internet. Tiba-tiba si Nisa datang letak karipap di meja saya..

Nisa: Nah! Darling kau kasi...

Sabby: Darling mana lagi ni?

Nisa: Darling yang pegi kenduri hari tu lah hahaha...

Kurang asam. Malas saya mau layan, jadi saya stop makan tu mihun. Saya kasi habis tu karipap. Mihun boleh sambung makan lunch nanti. Lepas tu saya buka satu-satu saya punya kerja tengok kalau ada pending. Nda tau kenapa saya rasa macam ada something ja yang saya belum buat. Apa aaa... Sampai petang nda da saya ingat ni..

So, that weekend saya di rumah seja ni memang tiada plan apa-apa. Mau kemas-kemas rumah ja lah. Tapi bukan saya yang kemas, ada kan saya punya part timer tu. Kebetulan dia memang tinggal area Ampang juga, jadi saya nda la cari orang lain.

Sebelum dia start kemas tu, saya bawa dia pegi Tesco dulu shopping barang rumah. Semenjak mummy saya datang tu hari, macam rajin pulak saya masak ni. Macam-macam lah saya beli di Tesco hari tu.

Lepas ja balik, kakak tu start kemas, saya di dapur start masak. Sebelum dia balik, saya suruh dia kasi kawan saya makan dulu. Belum lagi ada mood mau makan sendiri-sendiri. Hehehe. Lepas makan macam biasa lah apa lagi kan, tidurrrr. Hehehe..

Tapi time saya masuk bilik, saya nampak tu paperbag yang si Shazzaly bawak hari tu. Mesti kak Ely yang kasi keluar tadi ni. Lepas tu saya pegi buka lah. Dalam tu ada gelang emas, simple ja tapi lawa. Alahai. Sudah lah sekarang ni harga emas makin naik. Dia beli mahal-mahal pulak. Terus saya ambil hp pegi whatsapp dia..

Sabby: Salam Ly.. Thanks for the bracelet. I really appreciate it tapi mahal ni you beli untuk saya. Hmm..

Ly: Wasalam. You are most welcome.. No worries, as long as you like it.. Do you?

Sabby: Of course..

Lepas tu teda sudah dia reply. Busy kali. So saya kasi laju lagi ni. Hari isnin tu saya masuk ofis, ulang rutin yang sama. Around 2pm begitu, si Erin whatsapp saya dia cakap ada orang kirim something untuk saya, bila saya tanya dari mana, dia cakap orang tu nda mau reveal. Jadi saya mintak tolong si Erin letak di meja saya ja sebab masa tu memang saya ada meeting sama boss. Jadi masa saya balik meja saya, budak-budak team si Shazzaly ada bekumpul depan meja saya. Dia pun ada juga, tapi dia sibuk tengok kertas di tangan dia tu..

Sabby: Haa kenapa pulak ni berkumpul sini?

Megat: Eleh mentang-mentang dapat bunga. Sombong lah sudah ni..

My Blank Space ✔Where stories live. Discover now