Part 13

573 38 0
                                    

Shazzaly: Sabrina..

Sabby: Yes?

Shazzaly: Sabby.. Let's get married...

Sabby: What?

Shazzaly: Kahwin...

Sabby: Are you serious?

Shazzaly: Eh main-main ja. Hahaha. Okay lah saya balik dulu.

Terus dia bangun jalan pegi pintu. Yih kuyak betul. Punya saya malu!! Nasib saya tidak cakap yes tadi. Saya pun ikut juga jalan pegi pintu. Lepas tu ja dia keluar dari pintu grill tu, terus saya locked tu pintu & tutup pintu kayu. Tiada sudah saya bye-bye dia.

So since dari hari tu, tiada kami communicate langsung. Kalau jumpa di ofis pun, mostly pasal kerja, tapi lepas habis ja discussion ka apa, saya terus balik pegi tempat saya. Jarang juga sudah saya breakfast di bawah, nda tau kenapa since masuk rumah baru ni saya rajin masak. Saya bawak bekal breakfast and lunch sekali. Ada juga kawan-kawan saya ni tanya kenapa rajin masak sekarang, saya cakap ja sebab sekarang rumah sudah dekat sama ofis, jadi banyak masa saya sebelum pegi kerja sebab biasa sudah bangun awal kan. Dorang diam ja masa saya cakap begitu. Saya rasa dorang perasan juga tu saya jarang sudah bercakap & nda keluar sama si Shazzaly tapi dorang nda berani tanya kali sebab saya bukan jenis cerita-cerita sama orang.

Sampailah satu hari tu, saya pergi lah ni jalan-jalan shopping di Pavilion sama si Faye. Masa tu husband si Faye outstation, lepas tu dia bosan jadi dia bawak lah saya pegi sini jalan-jalan. Saya pun lama sudah ni nda jalan-jalan shopping ni. Selama ni online shopping ja kan. Hehe.

Hari tu saya uber ja pegi Pavilion, malas saya drive. Masa saya sampai Pavilion, si Faye sampai sudah. Jadi teruslah kasi jalan operasi keluar masuk kedai kan. Hehe. Masa tu saya perasan ada 1 outlet ni macam ada buat promotion, siap ada model-model lagi di depan. Tapi tu model di dalam kaca kedai ni, trip-trip mannequin. Kami masuk lah tu kedai, sekali kan baru saya perasan tu salah 1 model dia si Georgina.

Masa tu dia nampak saya, terus dia main mata. Saya ketawa ja ni sebab nda kan mau kacau dia kan. Lepas ja shopping situ, si Faye bawak saya makan sana food court. Saya mau makan KFC bah tu tapi ni bini orang tidak mau, jadi saya ikut ja lah.

Masa makan tu, si Georgina whatsapp saya tanya di mana, saya cakap lah di food court. Dia mau join kami tapi dia takut si Faye nda suka. Nasib si Faye okay seja masa saya tanya tu.. No hal lah mau makan sama hottie dia bilang haha.

Jadi datang lah si Georgina ni pegi tempat kami. Punya main tebal mekap dia, time kerja kan. Kalau biasa-biasa tu, simple ja ni sumandak punya make up. Masuk lah jugak si Faye sama si Georgina ni becerita.

Sabby: Lepas ni kau pegi mana?

Faye: Saya tunggu Reza ambil ni..

Sabby: Ohh.. Ah iya Faye, boyfriend dia ni kembar Shazzaly. So jangan kau terkejut nanti nampak dia. Haha.

Nda lama lepas tu, Shazreza sampai. Ada juga lah dia duduk sama kami sekejap. Lepas tu, dorang jalan pegi mana ntah. Lama juga kami shopping hari tu. Sebelum balik saya sempat lagi pergi KFC, beli ayam haha.

Masa balik rumah, saya tumpang si Faye ja sebab mau lepak di rumah lagi. Sampai ja di rumah, saya pi mandi sekejap. Lepas tu, saya keluar pakai short pant & singlet ja. Terkejut si Faye sebab nda pernah nampak saya begini kan haha. Sana kami duduk tengok tv sambil makan garrett popcorn.

Faye: Eh by.. Kau dengan si Shazzaly okay ka nda? Macam lain saya tengok kamu lately ni..

Sabby: Lain macamana?

Faye: Macam kamu nda bercakap ni.. Kadang-kadang dia cari juga kau tu kalau kami breakfast di bawah..

Dalam ramai-ramai kawan saya kan, si Faye ni memang saya paling respect sebenarnya. Sebab dia paling memahami & matang, jadi saya cerita ja lah sama dia apa yang jadi..

My Blank Space ✔Where stories live. Discover now