Part 16

638 39 0
                                    

Uncle A: Actually kami datang ni bawak hajat...

Daddy: Hajat apa tu?

Uncle A: Shazzaly ni, minta tanyakan Sabrina tu....

What the fishhhhhh!!!! Terus saya tengok Uncle Azlan. Tekejut pun iya, macam mau marah pun iya. Tapi bukan saya marah sama Uncle Azlan. Tu sama anak dia yang baru sihat dari demam tu...

Daddy: Aii.. Apa tu bang?

Uncle Azlan: Begini Shahril. Minta maaf lah kami datang ni tiba-tiba. I know this is not the right time considering you baru discharged dari hospital. Tapi Shazzaly ni mau minta permission berkawan sama Sabrina..

Daddy: Eh saya mana-mana ja tu bang. Lagipun sebelum ni memang dorang keluar-keluar juga kan... Ly?

Ly: Yes uncle...

Daddy: Ini kira merisik kah ni?

Shazzaly: Sort of uncle.. tapi not official lah. Saya nda senang hati mau keluar sama Sabrina sebelum minta permission uncle. I’m not saying saya buat begini supaya saya boleh bawak dia ke sana ke sini. I want the whole family know that  I’m not playing around...

Daddy: Hmm okay ly.. You have my trust. Tolong jaga and tengok Sabrina ni especially since kami jauh & uncle sudah nda berapa sihat ni..  Anytime boleh jalan...

Sabby: Eh apa daddy ni cakap sembarang.. 😣😣

Daddy: Hahaha. Daddy cakap betul ni. We never know kan...

Lepas tu terus dorang sambung cerita lain, saya pula masih nda senang hati ni. Geram saya.. Saya ambil hp saya terus saya text si Shazzaly...

Sabby: Apa semua ni?? 😠😠

Saya tengok dia baca whatsapp saya tapi dia nda reply, ketawa-ketawa lagi tu. Eh eh ni budak ni... Sampai besok dia nda reply saya. Tebawak-bawak tu penyakit dia nda whatsapp saya. Heh. Saya tapap baru tau...

Before dorang balik semalam, daddy ada offer juga dorang mau suruh saya bawak dorang jalan-jalan. Tapi uncle Azlan cakap no need sebab mau kasi chance saya sama family before balik KL ahad tu. Tapi saya belum beli tiket ni...

So hari Sabtu tu memang saya di rumah ja spend time with my family... Lepas dinner, kami ramai-ramai bekumpul di ruang tamu...

Daddy: By, nda packing barang?

Sabby: Malas bah saya balik KL daddy, belum lagi beli ticket...

Abang: Eh abang sudah beli tiket besok. Lupa mau kasitau... Flight petang, sekali sama dorang...

Sabby: Aiyarkk! Saya ingat mau curi tulang sini hahahaha...

Lepas tu macam-macam lah kami cerita. Daddy pulak balik-balik suruh saya pack barang. Saya jawab ja nanti before tidur saya buat. Bukan banyak juga pun tu. Masa saya packing barang tu, tiba-tiba mummy sama daddy masuk bilik..

Daddy: Sabrina. Daddy mau cakap sikit pasal kau sama si Shazzaly ni...

Sabby: Napa dy?

Trip-trip tenang padahal kabak-kabak suda jantung saya...

Daddy: How long have you and Ly been seeing each other?

Sabby: before ni friendly and group date ja daddy. Tapi yang betul-betul we sat down and talk was just recently. Before they went to London...

Daddy: Okay. You still remember kan i always pray to Allah jadikan jodoh Sabby dengan the 1st guy who step into this house with the intention of marrying you...

Sabby: yes dad ...

Daddy: and i can see that you freaked out last night...

Sabby; he could give me a heads-up bah dy.. Ini nda, main serbu jaa...

My Blank Space ✔Where stories live. Discover now