Part 17 (FINAL)

912 56 7
                                    

Sabby: Huh?

Shazzaly: Your place or mine. Kita buka pintu luas-luas...

Sabby: Hmmmm....

Shazzaly: Hehehe. Saya main-main ja bah. You sudah makan kah?

Terus saya kasi end call wakakaka! Saya ambil selendang untuk tutup rambut saya pastu saya call dia balik pakai Skype. Saya pegi kasi masuk burger saya tadi dalam microwave.

Shazzaly: Kenapa you end call?

Sabby: Saja. Haha. Bah makan lah..

Shazzaly: Okay juga ni kan makan sama-sama thru skype.

Sabby: Ya, nda boleh sudah lepas ni you datang sini alone. Bahaya.

Shazzaly: Hahaha ya lah, cukup lah satu kali tu. Sorry lah kalau saya naughty sikit..

Sabby: Sikit? Banyak bah tu..

Shazzaly: itu baru sikit lah. Hahaha. Hmm.. Thanks sebab pandai jaga diri.

Lepas tu saya tukar topik lah cerita benda lain. Lama juga kami becerita malam tu, dari duduk di meja makan, sampai ke dalam bilik.

Saya rasa malam tu dekat jam 1 juga kami tidur. Siap dia pesan lagi suruh saya jangan kasi tinggal dia pegi ofis sendiri-sendiri sebab teda kereta dia di sini, sana di rumah mama dia. Saya suruh dia awal siap besok sebab saya mau breakfast di ofis. Malas saya masak. Haha.

So the next few months, begitu ja lah rutin kami. Orang di ofis pun tau relationship kami. Pernah juga saya terserempak sama si Razeef, dia pun macam happy juga sudah tu sama pilihan mama dia hahaha. Betul lah orang cakap, what’s coming is better than what’s gone…

Selama ni saya ingat saya nda kan dapat yang lagi bagus dari si Razeef. Sebab kami punya relationship dulu memang smooth seja ba, no distraction at all. Tapi lepas jumpa parents dia, mama dia nda approved saya as her daughter in law.

Jadi apa seja yang saya boleh buat kan? Doa supaya yang akan datang boleh terima saya & family seadanya dan kekal sampai bila-bila yang mana saya rasa saya jumpa sudah ni. Hehehe.

Banyak saya skip ni sebab teda juga yang menarik betul jadi. Masa raya tu saya balik Sabah lama sikit. Tapi sebelum cuti habis saya sudah pulang KL sebab si Shazreza & Georgina mau kahwin sudah.

Saya dengan Shazzaly jadi pengapit, tapi senang sikit kali ni sebab kami just show up masa wedding tu ja. Kan selalunya pengapit ni kena tolong macam-macam. Tapi masa tu banyak lagi si Georgina suruh kakak dia yang buat itu ini.

Lepas dari kenduri dorang tu, saya ada terfikir juga mau tunang sama Shazzaly. Tapi dia ni slow betul haha. Macam-macam saya kasi hint tapi dia nda dapat tangkap. Asal ada kenduri kahwin ka tunang kah, saya memang pergi sama dia.

Banyak juga tu orang tanya bila lagi, bila lagi, paling-paling dia cakap ‘belum lagi’ atau ‘tanya Sabrina’. Hello, saya perempuan. Mau juga saya kena propose, nda payah lah grand betul cukup kami dua ja. Fancy fancy ni saya kurang sikit..

So one day tu, Shazzaly bawak saya pegi attend wedding cousin dia. Nikah & sanding. Sama-sama juga kami beli baju supaya match kunun. Tapi saya tetap segan juga sebab first time ni jumpa dia punya family yang lain.

Masa sanding tu, kami duduk 1 table la ni. Saya bersebelah dengan Georgina. Dia kasi kenal saya sama kawan & keluarga dorang pun bakal menantu hehew.

Dalam ramai-ramai jemputan malam tu, ada satu perempuan ni datang jumpa Aunty Nora. Betul-betul macam saya pernah nampak muka dia, tapi saya nda ingat di mana.

My Blank Space ✔Where stories live. Discover now