"Sabbyyy..."
Serentak saya sama si Shazzaly pusing belakang. Si Razeef yang teriak nama saya tu. Hmm malas saya layan dia ni. Teda mood tapi sebab lama sudah kawan jadi saya bagus-bagus ja lah..
Sabby: Ohh.. hai. Buat apa sini?
Razeef: Tunggu you lah. Bunga dapat kan?
Sabby: Tunggu saya kenapa?
Razeef: Can i talk to you in private?
Dia cakap sambil pandang si Shazzaly..
Sabby: Alamak! Macamana aa. Sebab kami sudah janji mau pegi makan ni.. Can you make it quick?
Razeef: I can't. Can i see you after your dinner?
Sabby: Emm.. Maybe. Apa-apa text la k.. bye..
Terus saya tarik si Shazzaly dari situ. Dua-dua kami senyap masa dalam lift. Saya rasa dia pun tengah bingung juga tu mau cakap apa.. Ngam-ngam sampai depan kereta, saya unlock tu pintu.. Terus si Shazzaly signal saya pegi passenger seat..
Ly: Stay calm. Your ex is watching. Buli juga kalau you pretend ketawa-ketawa sana. Hehehehe
Saya pun ikut juga cakap si Shazzaly pura-pura ketawa ni. Masa dalam kereta tu, baru dia tanya saya mau pegi mana ni aa.. Saya cakap mari lah pegi KFC. I want my comfort food. So dia pun cari lah ni nearest KFC. Sampai di KFC dia suruh saya cari tempat, dia pegi order.. Dua-dua tengah lapar ni. Senyap ja kami sampai lah habis makan.
Shazzaly: So kenapa nda kasi chance dia tadi?
Sabby: i don't know. Saya bingung juga ni.
Shazzaly: if he says he still loves you. You rasa camana?
Sabby: Hmm susah lah. If the family is ok, saya rasa beranak pinak sudah kami.
Shazzaly: kami dua ni teda closure ka?
Sabby: Nope. After he told me about his mum, i walked away..
Shazzaly: i think you need to give him time. Dia mau 1 chance ja tu to talk to you. Lepas you cakap tu, i am sure he will understand.
Sabby: Hmmm..
Shazzaly: Okay?
Sabby: Em iya lah.. So macamana you ni? Mau balik ofis ambil kereta?
Shazzaly: Nope. Can i send you home like last time? Hari ni memang saya plan mau balik condo..
Terus saya teringat yang dia drive saya dulu balik rumah.
Sabby: Em okay, tapi kejap aa saya mau tapau dulu in case lapar ni malam hahaha...
Si Shazzaly ketawa ja ni tengok saya terus dia pun ikut pegi counter pastu ikut juga dia order. Saya mau bayar tapi dia cakap nanti ja lain kali. Pastu masa di kereta saya mau bayar dia, tapi sama ja ni jawapan dia.
Masa on the way balik rumah tu, saya mesej si Razeef bawak dia jumpa weekend tu. Dia punya reply bukan main lagi looking forward lah, nda sabar lah, happy lah. Tapi saya nda reply.
So, that weekend kami jumpa. Saya bawak dia jumpa Gloria Jeans ja ni, malas saya mau pegi jauh-jauh. Dekat rumah saya ja. Actually si Razeef nda tau saya sudah pindah Ampang, malas saya. Tapi bila saya cakap mau pegi Ampang, dia okay-okay ja lah...
Sampai sana, saya nampak dia sudah duduk sana & order saya punya Original Iced Chocolate. Memang favorite saya ni. Ngam juga dia ambil tempat di corner ni.
Saya skipped lah hi hello kami. Direct to the point ja kan...
Sabby: Sorry Razeef, saya betul-betul appreciate you still remember me tapi you tau juga kan kenapa saya nda boleh teruskan... Perempuan come and go, tapi parents kau tu, teda boleh ganti. So when they rejected me the first time, kita ikut ja lah cakap dorang.
YOU ARE READING
My Blank Space ✔
Short StorySebelum saya start dengan Part 1, saya kasi kenal watak utama. Shazzaly, asal KL, umur 26. Sabrina, asal Penampang, 25 tahun. 40% betul & 60% rekaan...