Datang gila saya masa tu. Ada kan pic kami berdua di pelamin tu, saya upload pegi Instagram & facebook. Tapi saya kasi blur muka si Shazzaly. Saya letak caption sana, “#MyBlankSpace maybe? Hahaha”
Lepas tu saya tengok almost jam 8 malam sudah. Kami semua berjanji mau pergi Ipoh kan jam 8, jadi saya siap-siap pakai T shirt warna purple dengan seluar jeans biru, shawl saya warna light purple. Saya ambil slingbag kasi masuk purse & hp, terus saya turun pegi lobi. Sana saya nampak si Shazzaly duduk di sofa, terus saya pegi dekat dia.
Sabby: Mana yang lain?
Shazzaly: Belum turun, tadi lagi saya tunggu. You tanya lah..
Pastu saya tengok ja dia, lepas tu dia angkat dua-dua kening dia, baru saya ketawa sambil ambil hp. Bila saya buka group chat kami, saya nampak dorang punya mesej nda jadi pergi keluar sebab penat.
Lepas tu saya terus tunjuk sama si Shazzaly tu group chat, dia baca lepas tu dia kasi balik hp saya baru dia kasi jugak saya hp dia. Kawan-kawan dia pun nda jadi juga jalan, sama alasan dorang.
Sabby: Jadi macamana ni?
Shazzaly: Jom lah jalan ja. Alang-alang kita sudah bersiap ni.
Sabby: Emmm okay.. Mau pegi mana ni Ly?
Shazzaly: Dataran Ipoh. Mau makan char kuey teow haha.
Sabby: Haha macam la teda di KL..
Shazzaly: Haha jom lah..
Masa tu dia berdiri sudah, jadi saya pun ikut ja lah sama dia. Alang-alang sudah bersiap kan, lagipun saya macam lapar sikit juga ni. Syoknya jalan malam-malam di sini ni, nda lah sesak betul macam KL.
Si Shazzaly nda pun pakai Maps/Waze, senang ja kami sampai pegi Dataran Ipoh tu. Masa cari parking pun senang-senang ja dapat ni sebab ngam-ngam ada kereta tu mau keluar. Laju ja saya jalan cari stall jual char kuey teow. Sementara tunggu order sampai, saya tanya dia..
Sabby: You biasa datang Ipoh ka?
Shazzaly: Kampung mama sini lah, kadang-kadang balik sini juga.
Sabby: Ohh patut lah..
Shazzaly: Patut lah apa?
Sabby: Nda sesat haha..
Shazzaly: Rumah Opah ada sini, dekat ja.. Mau pegi singgah sana lepas ni?
Sabby: Uishh. Segan lah..
Shazzaly: Eh nda payah segan bah.. Opah tinggal dengan Pak Su, anak-anak & cucu lain semua di KL, sometimes lah balik sini ramai-ramai.. You okay?
Sabby: Emm boleh juga.. Opah nda garang ka? Haha.
Shazzaly: Haha. A bit but no worries, dia nda makan orang. Bah makan lah..
Lepas tu ada jugak lah kami cerita-cerita sambil makan. Sudah mau balik, si Shazzaly call pakcik dia kasitau mau singgah. Lepas tu dia singgah beli kuih & durian mau bawak balik sana. Dia cakap sama saya, pakcik dia kirim. Hehe.
Jadi kami gerak lah ni pergi sana. Rumah dorang dekat area Gopeng. Nda juga jauh betul dari Ipoh, rumah batu 2 tingkat, cantik rumah ni. Masa kami sampai pakcik dia yang sambut. Lepas tu ada opah n makcik dia sana. Terus dorang bawak saya masuk dapur.
Kena suruh saya buat teh tarik, jadi saya buat ja lah. Okay ja pun makcik & Opah dia. Lepas sudah siap kasi letak kuih & durian di piring, saya angkat pegi meja depan. Maksu pun tolong jua angkat.
Maksu: Sabrina orang mana?
Sabby: Sabah, Maksu..
Maksu: Oh jauhnya.. Datang Sungai Siput dengan Shazzaly ja ka?
YOU ARE READING
My Blank Space ✔
Short StorySebelum saya start dengan Part 1, saya kasi kenal watak utama. Shazzaly, asal KL, umur 26. Sabrina, asal Penampang, 25 tahun. 40% betul & 60% rekaan...