Kalau kamu ingat lah dulu dia pernah kasi saya gelang emas kan? Gelang tu saya nda pernah pakai. Saya letak ja di rumah.
Dia pernah tanya saya bila mau pakai. Saya cakap ja nanti tunggu saya ready sebab once saya pakai, saya nda mau buka sudah tu..
And hari ni 1st time saya pakai gelang tu..
Lunch hari tu saya nda keluar. Ntah kenapa macam saya malu haha. Saya cakap ja sama dorang saya ada bawak makanan dari rumah.
Saya pegi kasi panas makanan di pantry, lepas tu saya makan di meja saya. Baru 2 suap, tiba2 si Shazzaly duduk di depan bawak nasi juga tapi bungkus dari kedai lah.
Saya kasi signal dia makan tu lauk, dia pun ikut ja. Teda langsung conversation time kami makan tu. Masa tu lambat betul saya rasa masa berjalan.
Lepas ja habis makan, Shazzaly angkat tu bekas makanan saya terus dia bawak pi pantry. Dia pesan sama saya 'just sit here'. Lepas ja dia cuci, dia pegi duduk depan saya.
Shazzaly: Nda cukup lagi ka makan sendiri-sendiri di rumah sampai di ofis pun mau makan sendiri? 😏😏
Aikkk? Sarcastic pulak si kawan ni... Suda lah dia renung saya macam nda kenyang makan nasi tadi haha..
Sabby: Today ja pun. Ngam-ngam ada lauk semalam tu
Shazzaly: Opah, maksu & paksu kirim salam. Dorang tanya bila mau datang lagi...
Sabby: Bah sekarang lah.. Hahaha
Shazzaly: Eh eh nakal betul..
I was surprised bah tu his family warm betul sama saya. Kalau sama si Razeef, harapan lah saya kena layan bagus-bagus begini. Sudah lah tadi mama dia suruh bawak tu bekal kan..
Nda lama lepas tu si Shazzaly balik pegi meja dia. Heran juga saya kenapa dia ni tiba-tiba lari. Tapi mungkin dia nda mau saya naik hantu kalau kawan-kawan lain naik pastu gossip kami bila nampak kami makan sama-sama. Huhu.
Actually lepas dari kenduri si Erin tu, saya nda kisah pun. Kata-kata tu kan doa.. Mana tau this guy is the one for me, kan? Tapi kalau bukan, malu juga lah sebab satu ofis beii hahaha. Kalau nda 1 ofis, senang sikit.
So saya kasi fast forward. Masa tu hari Jumaat, si Ika pegi hospital mau beranak, kami memang texting ja sepanjang lerjalanan tu. Sampai lah dia masuk labour room.
Beberapa minit lepas tu si Izwan text saya, dia cakap baby boy & dia kasitau juga mertua dia sudah sampai dari KK.
Dalam jam 3 begitu, si Shazzaly pegi tempat saya. Dia tanya bila saya pegi lawat si Ika. Masa tu kalau ikutkan saya mau lawat terus, tapi saya pikir-pikir besok ja la.
Lama sikit masa melawat dia, lagipun saya ingat mau masak lunch untuk aunty & uncle saya sebab si Ika cakap dapat bilik single. Shazzaly offer juga mau ambil saya, mau pegi sama-sama lah tu..
So lepas balik kerja, saya singgah pegi pasar Chow Kit beli bahan-bahan memasak besok. Best bah beli di sini sebab murah & fresh. Tapi kena tahan hati la sebab biasa lah pasar kan.
Ramai orang & parking susah betul mau dapat. Nasib juga malam tu saya senang-senang ja dapat. Syukur rezeki. Hehehe. Beli ayam, ikan, cili, bawang & macam-macam lah. Malam tu saya makan nasi sama telur goreng ja. Senang & sedap haha.
So besok tu awal saya masak. Saya tumis sayur sawi & masak ikan tenggiri asam ja. Si Ika ni degil sikit, awal-awal dia cakap sama saya nda mau pantang. Jadi saya kasi sedia yang dia boleh makan ja.
Dalam jam 12 begitu si Shazzaly sampai ambil saya, terus kami gerak pegi Gleneagles.
Saya sampai ja, terus saya kasi hidang lah tu lauk. Nasib saya bawak banyak, ngam-ngam lapar ni uncle saya. Dia memang nda berapa makanan semenanjung ni. Nda ngam tekak dia bilang, padahal saya tau tu dia mau suruh bini dia masak ja hahaha.
YOU ARE READING
My Blank Space ✔
Short StorySebelum saya start dengan Part 1, saya kasi kenal watak utama. Shazzaly, asal KL, umur 26. Sabrina, asal Penampang, 25 tahun. 40% betul & 60% rekaan...