2 weeks lepas tu, kalau ikutkan yang saya tau dua hari lepas lagi si Shazzaly balik. Tapi sampai hari ni teda lagi dia contact saya. Mula-mula tu saya anggap dia jetlag, tapi sampai hari Isnin dia masih nda contact saya.
So macam biasalah saya pergi office pagi-pagi, tapi macam nda sedap perasaan saya. Malas pun ada mau pegi kerja ni. Saya breakfast di rumah ja, malas saya mau pegi ofis awal. Lepas kasi bersih bekas saya makan, baru saya gerak. Saya sampai di ofis ngam-ngam jam 9.
Memang jadi habit sudah kalau saya driving, memang saya kasi silent tu handphone saya. Kalau nda, memang saya texting ja tu time driving.
Sampai ja ofis, saya terus naik atas nda lagi saya check hp masa tu. Saya pegi jumpa bos lagi, check emel apa semua. Sekali sudah mau dekat jam 10 baru saya perasan hp saya teda atas meja.
Saya ambil handphone saya dari handbag, pastu saya nampak ada 15 missed calls & 30 messages di whatsapp. Uish kenapa ni ah. Saya check semua missed calls tu dari abang & mumy.
Saya buka whatsapp pun abang saya just suruh call dia balik once saya baca mesej ja. Terus saya call lah ni..
Abang: Hello Sabby.. Kau di mana ni?
Sabby: Sorry bang. Hp saya silent tadi, nda saya perasan ni abang call..
Abang: It's okay by.. Anu, daddy kena masuk hospital..
Sabby: Oh my god! Why? What happen?
Abang: Tadi time sampai ofis daddy tiba-tiba cakap sama abang dia nda sihat, mau pegi hospital. Lepas tu abang drive la. Doctor cakap ada blockage bah tu, kena buat angiogram tu..
Sabby: Heart attack kah?
Abang: Yeah, nasib kami cepat pegi hospital. Sekarang dady di CCU..
Sikit lagi saya mau nangis tapi saya tahan dulu perasaan saya tu.. Saya nda mau abang risau betul. Dia pun mesti sedih juga tu...
Sabby: Ya allah.. how's mummy?
Abang: mummy ok cuma tekejut sikit.. can you come home?
Sabby: i will bang. Saya tengah cek tiket ni, apa-apa saya inform k..
Lepas abang kasi end call, saya terus cek tiket online, next available flight jam 3.45 petang. Ada around 5 hours lagi ni. Saya beli & terus check in. Kebetulan jam 1015, HR dept ada meeting. Kami-kami ja la ni. Masa saya pegi bilik bos saya, kawan-kawan saya semua ada situ.
Saya terus bagitau boss yang saya kena balik sebab daddy masuk hospital. Syukur juga boss saya ni memang paling understanding sudah ni & kawan-kawan saya pun suruh juga saya balik. Boss cakap selagi nda settle, jangan balik dia bilang.
Pasal cuti tu EL tu potong dari AL ka apa, nanti lepas balik dari KK baru discuss sama dia. Kalau dia kasi kira unpaid leave pun saya nda kisah juga asal saya pulang.
Masa tu tengah bulan bah tu, ngam-ngam juga last week closing untuk admin & HR department. Saya sudah kasi settle semua kerja saya last friday. Memang tiada yang pending. Saya just hand over kerja tu sama si Faye seja.
Lepas saya bye-bye sama dorang, terus saya kemas barang-barang saya & balik rumah.
Sampai ja di rumah, saya pack barang & tukar baju casual sikit, pastu terus saya ambil grab car pegi KLIA.
Sepanjang perjalanan tu, memang saya nda tenang betul ni. Saya rasa kalau saya nampak depan-depan baru saya okay.
>>>> skip part di KLIA
YOU ARE READING
My Blank Space ✔
Short StorySebelum saya start dengan Part 1, saya kasi kenal watak utama. Shazzaly, asal KL, umur 26. Sabrina, asal Penampang, 25 tahun. 40% betul & 60% rekaan...