"Sabby.. Is that you?"
Nda dapat sudah saya melarikan diri. Besar sudah mata si Erin & Nisa tengok saya. Pelan-pelan saya pusing belakang. Dia senyum pandang saya. Hmm segaknya. Pakai kemeja warna baby blue, my favorite color.
Sabby: Eh Ly.. Buat apa sini?
Masa saya tengah pikir-pikir samada mau pi sebelah dia atau bediri ja di tempat saya bediri ni, dia pun bediri juga dari sofa. Bagus saya pegi lah sebelah dia. Saya signal kawan saya yang saya mau pegi sana, terus makin lebar senyuman si Erin & Nisa.. Saya duduk dekat si Shazzaly...
Sabby: U ada appointment ka sini?
Pura-pura lagi saya nda tau kunun..
Ly: No it's my first day here. Small world kan. Nda sangka you kerja sini... Azhar went to the washroom so saya tunggu sini lah...
Lepas ja dia cakap tu, ngam-ngam jugak Azhar masuk pegi dekat kami..
Azhar: Hah! I was looking for you Sabrina. Ni Shazzaly, our new engineer. Petang ni i have to go to HQ, the whole team. Is it okay if i left him with you?
Sabby: Eh.. kenapa nda bawak sekali?
Azhar: 1st day bah girl. Nda kan juga masuk-masuk terus full force. Kasi ringan-ringan dulu.. semua settle sudah. His laptop pun kejap lagi si Faliq hantar, mo siap suda configuration..
Sabby: Emm boleh lah..
Azhar: You are the best Sabrina! Nanti saya suruh Ly belanja you makan. Hahaha. Saya sudah tunjuk meja dia tadi, nanti u brief him pasal operation and all semua lah, and tolong introduce him to everyone. Saya sudah kasitau Anna ko tolong saya ni hari and she said okay. Okay Ly, saya jalan dulu. Ni hari ko ikut ja Sabrina. No worries dia nda pandai gigit 😛
Sabby: hahaha kurang asam..
HQ kami sana di Cyberjaya, office di KL ni ada 2 floor ja, tingkat 18 & 19. Saya bawak si Shazzaly pegi meeting room tapi sebelum tu singgah meja saya dulu ambil document yang dia kena sign. Masa jumpa boss sya, dia cakap juga yang si Azhar suda bagitau, so dia okay, lagipun belum ada apa-apa task untuk saya buat hari ni.
Actually, agreement si Shazzaly ni saya belum baca lagi sebab baru ja semalam saya kena suruh ambil dia punya kes ni. Sebab colleague saya yang sepatutnya handle dia beranak semalam. Dia pun nda da assign sama siapa-siapa sebab due date dia next week sepatutnya. Jadi masa pegi meeting room tu, saya bawak laptop, pen, pensel, pemadam & agreement tu.
Sampai di meeting room, saya duduk across si Shazzaly. Saya kasi dia tu documents lepas tu pensel & pemadam. Saya suruh dia baca semua lepas tu mark mana-mana yang dia mau tanya pakai pensel sebab nanti boleh padam juga. Sambil tu saya pun go thru juga apa yang dia kena offer.
Senior engineer. Hmm. Maksudnya dia orang kedua penting dalam team dorang lepas si Azhar la ni. Not bad. Gaji pun hmm masyuk. Banyak juga lah yang dia kasi bulat sana saya nampak. Mau almost 1 jam setengah juga saya explain pasal benefit and everything, kasitau macamana mau apply leave, claims dalam system. Nasib juga la dia ni fast learner. Senang kerja saya.
Masa mau keluar dari meeting room tu, si Faliq dari IT department mau hantar laptop si Shazzaly, so saya suruh dia pegi sini ja. Sambil dorang cerita-cerita, saya go thru incoming emails. Nasib nda da apa yang perlu my attention. Skype pun nda da. Dorang di office ni suka communicate guna skype, laju. Pastu saya cek wasap, dalam group kami rancak dorang saya tengok cerita. Tapi teda chance saya cek tadi.. bila saya buka..
Nisa: Wei guys. Ingat ka mamat handsome yang datang interview hari tu? He got the job. But that's not the best part.
Lily: Apa apa?? Kamon Nisa..
Julia: Yang tadi ikut Sabby tu kan?
Nisa: yes, that's him. Tapi yang paling penting dia kenal Nur Sabrina. Dia nda panggil Nur atau Sabrina. He said "Sabby is that you?" Haaaa kau rasaaaaa...
Faye: My oh myyyyy.. Alhamdulillah jodoh Sabby sudah sampai... Hahahahah
Lily: Yes makan nasi minyak!!
Julia: Yeay nda lama dapat anak buah baru... Hahahahha
Sabby: Hoiii gila kamu sana.. Bestfriend laki cousin saya bah ni lelaki. 😠😠
Ketawa-ketawa saya reply whatsapp dorang ni, tapi lepas tu saya rasa macam kena perhati. Bila saya angkat muka, dua orang lelaki ni pandang saya. Alamak! Camana boleh terlupa ni..
Faliq: Hai Kak.. Senang hati nampak. 😆😆
Sabby: Hahaha carut ker? Ni family punya group whatsapp... Settle suda kah Fal?
Faliq: Ya kak, dari tadi tunggu kakak habis ketawa..
Serentak pecah ketawa si Faliq & Shazzaly... Nda tau kenapa saya rasa saya perlu explain the whole thing to them.
Sabby: Ciss.. Siap sudah kan? Haa okay thanks Fal, banyak kerja ni... bye 😛😛
Faliq: Hahaha dia yang ketawa-ketawa sana.. Ok kak, bye.. Bro, apa-apa call ja k..
Lepas settle, saya bawak si Ly pegi meja dia letak barang sana. Lepas tu bawak dia keliling 1 office introduce dia sama semua orang. Ada juga lah suara2 sumbang kacau-kacau kami dua. Tapi saya maintain pro kunun..
Settle semua benda, mau dekat jam 1230 sudah. Pastu saya teringat pulak yang hari ni ada makan-makan. Every month memang ada birthday celebration di office ni, pastu saya call si Nisa. Dorang semua tunggu saya di depan tu. Lepas tu kami pegi lah sana. Nothing much juga jadi masa makan-makan tu..
Sampai lah masa mau balik.. saya tinggal mau pi basement ja tengah tunggu lift.
Ly: Sabby.. Balik sudah?
Sabby; Yeah. You?
Ly: Basement kan? Let me walk you to your car..
Sabby: Oh. Bah mari lah. Eh lupa mau cakap, your season pass untuk parking still dalam progress. Once dapat, i will call you.. yang sekarang ni boleh claim..
Ly: It's okay. Saya bawak motorbike ja sekarang ni. Sudah dapat baru drive. Lama sudah kerja sini by?
By? Okay that's the first time orang panggil saya "By".
Sabby: masuk 3 sudah. Lepas convo terus masuk sini.. You?
Ly: Sebelum ni di XXXXXX. Just like you, lepas convo kerja sana, so cari-cari peluang tempat lain. Nda sangka pulak jumpa you sini. Hehe
Sabby: Oh nda jauh juga tu dari sini kan. Eh you tinggal mana aa?
Ly: with my parents hehe. Saya dengan Izwan tu childhood friend. Jiran ja pun. You pernah pegi rumah parents dia?
Sabby: Once, kenduri lepas dorang ounya wedding. But nda pernah nampak you pun.
Ly: Oh that time saya outstation. Tapi mesti you kenal my mum ni. Bff mama Izwan tu.
Sabby: Ohh. Maybe kalau jumpa, kenal la tu kali. Saya pelupa bah.. hehe.
Ly: Ehhh.. Jom pegi dinner? I owe you kan. Heheh..
***
YOU ARE READING
My Blank Space ✔
ContoSebelum saya start dengan Part 1, saya kasi kenal watak utama. Shazzaly, asal KL, umur 26. Sabrina, asal Penampang, 25 tahun. 40% betul & 60% rekaan...