Chvat a shon vládne celému domu od samotného rána.
Plukovníkova čestná šavle, třicet pět palců dlouhá úzká čepel v mírném oblouku z odlehčené oceli, zdobená černou rukojetí, visící nad krbem v přijímacím pokoji, byla vždy v perfektním stavu; stejně jako její pochva, zdobená rytinami britského impéria.
Přesto ji dnes Fay čistým hadříkem z jemně vypracované kůže znovu a znovu leští včelím voskem, pečlivě, zlehka. Jen v podélném směru. Už si to pamatuje.
Konečně je plukovník spokojený. Fay zbraň osuší, natře hřebíčkovým olejem, stejným způsobem ošetří pochvu, a odnese vše do plukovníkovy ložnice. Služebné se zatím postaraly o jeho uniformu, zásadně pranou ručně, precizně vyžehlenou. Vykartáčovaly ji, urovnaly ramenní prýmky s hvězdami hodnosti, vyleštily medaile.
Plukovník odpoledne strávil v lázních, vrátil se pečlivě ostříhaný, knírek s prvními šedými vousky zastřižený, tváře hladce oholené, nehty ošetřené manikúrou.
Dnes je první podzimní ples. Snášející se večer probouzí ve Fay paniku; marně se ji snaží pohřbít.
Nenávidí to.
Sarumské dámy v honosných šatech, zvonivé hlasy a oči plné vzrušeného lesku, vír bohatých sukní na tanečním parketu; smích a prostá radost, existence vášnivě prosakující každičkou molekulou kyslíku – nenávidí to.
Dívat se, jaký by život mohl být.
Fay tiše jako myška prochvátá přízemím, plukovníkovi neproklouzne; on vždy všechno vidí.
Přejede po ní strohým pohledem.
„Vy ještě nejste připravená?"
„Již se chystám, pane," hlesne pokorně.
Pohled jí padne na ozdobný list papíru, seznam hostí.
A srdce v ní škobrtne.
Zná je, Fay zná každičké jméno v něm, i tvář, která mu náleží.
Až na jedno.
Ralph B. McKeown.
...Mohl by...?!
On. Lord. Můj Lord. Je zpět, je tu, on je – on bude tam.
„Drahá? Pevně věřím, že nehodláte jít na ples v domácím oděvu... a s tímto vzezřením."
Fay prudce sklopí tvář; skutečně jí líčka planou nebo je to jen pocit?!
„Omlouvám se," vydechne, spěchá ke schodům do patra, pryč od plukovníka; v hrůze ji napadne, zda to nepoznal, on neumí číst myšlenky, že ne?
A poprvé se skutečně zděsí nad hodinovou ručičkou. Devadesát minut do odjezdu.
Ledová sprcha, hrubý ručník. Ještě hrubější vykartáčování vlasů. Palčivě horký dech fénu, rozžhavená kulma.
A nic z toho nedokázalo ani na moment vyhnat z hlavy onu jedinou myšlenku.
Bude tam.
Čistá, v bílé spodničce, zvlněné vlasy do půli zad, Fay stane před zrcadlem.
Nikdy dřív nebylo o čem přemýšlet – jemné líčení, splést vlasy do copu, připnout k hlavě. Nenápadné náušnice z bílého zlata, řetízek s medailonkem plukovníkovy miniaturní fotografie. Společenské, černé decentní šaty s těsným límečkem u krku.
ČTEŠ
Stopy Šelmy
FanfictionPokračování Elysejského klíče S dovolením úžasné autorky Alice O'Really publikuji její příběh zde, na Wattpadu. Charaktery zde použité jsou duševním vlastnictvím J. K. Rowlingové a Alice O'Really, jejich využitím mi neplyne žádný finanční prospěch. ...