Kapitel 2
Jag gillade faktiskt Melker väldigt mycket och kände att vi kunde testa att vara tillsammans i några dagar och sedan se hur det gick.
När jag kom till skolan stog Melker i korridoren och väntade på mig. Jag sprang fram och kramade honom. När jag går in i klassrummet sätter jag mig på min plats.
-Idag ska vi börja med att byta platser, sa Marie.
Jag brydde mig inte längre om att byta platser.
Marie började ropa upp namn och visa vart dom skulle sitta. Jag förstod inte varför vi ska byta platser när det ändå är skolavslutning imorgon. Fast om jag skulle hamna bredvid Melker skulle jag tycka det var kul att byta platser.
-Johanna du ska sitta där och sedan bredvid dig ska Omar sitta, sa Marie och pekade på ett tvåbord.
Jag blev lite besviken, men att sitta bredvid Omar känns ju inte dåligt iallafall.
Vi satt helt tysta medan dom andra fick nya platser. Det såg ut som att Omar ville säga någonting. Sedan lyckades han tyst få fram.
-Är du nervös inför imorgon? Frågade han.
Jag visste att det inte var det han ville säga egentligen men jag svarade
-Ja, väldigt faktiskt, sa jag.
Själv tyckte jag att det var ett väldigt dåligt svar men Omar sa inget mer sedan.
Skoldagen gick väldigt långsamt och det enda vi fick göra var att städa och förbereda för avslutningen.
På vägen hem gick jag själv. Solen brände mina armar. När jag kom hem var Albin redan hemma. Han går alltid mycket snabbare än mig.
-Visst ska det bli kul imorgon! Säger Albin och flinar
Jag vet att han sa det för att retas, för han vet verkligen att jag är nervös. Allt detta dumma tjat om imorgon!!
Jag ignorerade honom och gick en promenad med Fiffi. Vi gick väldigt länge och jag ville verkligen ha sommarlov, skolan tog alldeles för lång tid, speciellt i 9:an.
När vi kom hem vägrade Fiffi gå in väldigt länge, men det slutade med att jag lyfte in henne.
På kvällen chattade jag med Melker igen. Vi bestämde att vi skulle ses efter avslutningen imorgon. För varje ord vi skrev så kändes det bättre och bättre.
~förlåt för kort kapitel och dålig uppdatering! men jag ska försöka skriva oftare! Kommentera gärna om ni vill att jag fortsätter <3~
YOU ARE READING
Olycklig kärlek
FanfictionAtt vara adopterad, ha kärleksproblem och när någon vän råkar ut för en olycka, låter det dom ett jobbigt liv? Det är precis vad Johanna får gå igenom. Kan en skolavslutning verkligen förändra hennes liv? I denna novellen får du följa Johanna genom...