Kapitel 19

559 21 8
                                    

Sedan såg jag ett leende från hans mun. Jag kramade om honom lite försiktigt eftersom han var täckt med slangar.
"Hur mår du?" Frågade Ogge.
"Jag har lite ont i huvudet men annars är jag okej"
"Men varför är bara nästa veckas spelning inställd och inte den imorgon?" Frågade Oscar.

"Det var för sent för att ställa in den men vi får försöka klara oss utan dig Felix" sa jag.
Felix skrattade till lite.
"När får du komma härifrån då? Och börja vara med på konserter och sånt igen?" Fortsatte jag.
"Jag skulle klara mig bra redan övermorgon"
Vi nickade. sedan kände jag ett surr från min mobil i bakfickan. Så jag smet försiktigt iväg ur rummet där Felix låg i och ut i korridoren. Det var Mira som ringde. "åh Mira vad jag har saknat din röst!" Utbrast jag.
"Hjärtat det känns som vi inte har pratat på år!"
Det kändes konstigt att höra Miras röst igen, trots att det bara hade gått 2 veckor sedan vi sågs sist kändes det som om vi inte hade pratat på flera månader.
"Vi måste ses så fort du kommer hem" sa jag.
"Ja! Vi får hitta på något kul! hur går det med Melker då? Och The Fooo? du måste berätta, jag har inte haft varken tid eller nätverk för att kunna ringa dig!!"
"Lugn, jag ska berätta." svarade jag. "Det har inte varit så bra de senaste dagarna. vi var på en fest och Omar kysste mig!! Jag har sagt till honom att vi inte var nyktra och att det inte finns något mellan oss! Men han tror mig inte. Melker kommer hit imorgon och kommer få reda på allt! Sedan har jag fått reda på att jag och Albin är adopterade och Felix ligger på sjukhus, allt är bara kaos!!"
Efter att vi hade pratat i en halvtimme skulle jag tro avbröt Ogge mig.
"Vem pratar du med?" Frågade han.
"Eeh.. bara en kompis" svarade jag.
Han nickade.
"Vi måste tillbaka till studion och repa" fortsatte han.
Jag följde med honom ner till receptionen och ut till gatan. Oscar och Omar var långt efter oss. Plötsligt tog Ogge tag i mig.
"Johanna! Jag vet allt det där om Omar och festen och det. Jag ska göra allt jag kan för att få Omar att förstå."
Jag kunde inte låta bli att le så stort jag nästan kunde. Sedan slängde jag mig i Ogges famn.
"Tack!"

**Dagen efter**
Jag vaknade upp och kollade min mobil. Ett sms från Melker:
"Hej! Jag tar tåget så jag kommer ca. 13.00 till Stockholm! Ser framemot att träffa dig igen, har saknat dig så! 💕❤️😘"
Jag log och svarade:
"Blir perfekt! Möter upp dig på stationen. Saknar dig massor 🌸💎❤️"
Sedan la jag ner mobilen och började ta på mig.
"Vad ska du göra idag då mamma?" Frågade jag.
Mamma stod och bäddade sängen och var nog inte medveten om att jag pratade med mig.
"Vad ska du göra idag!?" Frågade jag igen och denna gången lite högre och tydligare.
"Åh, jag tänkte träffa en vän som bor här. Har du något planerat då?"
"Vi ska repa och klockan 1 kommer Melker hit"
Mamma nickade och gick mot hallen i vårar hotellrum. hon tog på sig jackan och skor och sa sedan:
"Jag är här igen klockan 5 sedan. När började eran konsert?"
"8" sa jag snabbt och gav henne sedan en kram.
"Hejdå" sa mamma.
"Hejdå, ses sen"
När jag hade gjort iordning mig gick jag ner till busstationen och tog bussen till ett café där jag köpte en macka som jag sedan åt påväg till studion. Där möttes jag upp av Omar som vinkade glatt åt mig.
"Kommer Melker idag?" Frågade han.
"Ja, kände du till det? Han kommer klockan 1"
"Ja, Ogge berättade. men varför träffar du honom? Jag trodde att du gillade mig?"
"Omar lyssna nu! Det var bara en kyss, en kyss som inte betydde något! Snälla berätta inte för Melker, det kommer förstöra vårat förhållande."
Han nickade förstående.
"Jag lovar, du kan lita på mig. och förlåt för att jag inte trodde på dig om det där med kyssen"
"Vilket då?"
"Jo det där med att jag trodde att det betydde något, att du gillade mig"
Jag svarade att det var okej och sedan gick vi in och började öva medan vi väntade på Ogge och Oscar.
Alla dansstegen hade börjat sitta riktigt bra nu, vilket jag inte trodde skulle kunna vara möjligt i början. Vi hade gått igenom hela låten 3 gånger innan Ogge och Oscar kom.
"Jag hinner bara repa tills halv 1 för jag ska möta upp Melker kl. 1" sa jag.
"Okej, kommer ni tillbaka hit sedan?"
Frågade Oscar.
Jag nickade.

Klockan tickade iväg och jag skulle möta upp Melker på stationen.
"Hejdå" sa jag och gick mot bussen
När jag kom till tågen stod Melker med sin resväska vid fötterna och vinkade glatt mot mig. Jag hade saknat hans leende mer än något annat. jag satte full fart mot honom och slängde mig över honom, han höll på att ramla baklänges men hittade balansen.
"Hej Melker! Du kan inte ana hur mycket jag har saknat dig!"

Olycklig kärlekWhere stories live. Discover now