~morgonen därpå~
**johannas perspektiv**
Jag vaknade upp ur sängen. Tittade runt i vårat ganska stökiga hotellrum. Då kom jag ihåg. Kyssen igårkväll. Varför skulle Omar kyssa mig? Varför besvarade jag den? Efter en stunds grubblande kom jag på att vi nog var berusade båda två. Iallafall jag. Varför skulle jag vara otrogen mot Melker?
Jag ringde upp honom.
"Hej Melker! Jag saknar dig!"
"Jag saknar dig också! Kan vi inte träffas"
"Jo det är såhär, att jag har kommit med i the fooo och därför kommer jag inte hem på ett tag"
En suck hördes i andra änden.
"Men kan jag inte komma upp till Stockholm då?" Frågade Melker.
Jag tänkte efter. Nej nej nej. Skulle Melker komma upp och få reda på att jag och Omar har kysst varandra skulle det bara bli problem. Men, varför skulle jag hindra honom? Vi saknar varandra båda två och jag lär inte komma hem denna månaden.
"Visst det är klart att du kan komma upp. När åker du?"
"Jag kan åka imorgon, vi ses"
"Ses"
Jag tog fart mot min resväska, tog fram en vit blus och ett par svarta shorts. Sedan sminkade jag mig snabbt och sprang ut till busshållplatsen utanför hotellet. Nere på hållplatsen var det lungt. Det var tidig morgon och vi var uppe tidigt. Om jag inte sa det så var jag påväg till Felix som fortfarande låg på sjukhus. Killarna var också påväg till Felix men de tog bussen som gick utanför deras lägenhet.
Jag såg bussen komma och tog fram mitt busskort.
Hela bussresan (som dock bara var 5 minuter) tänkte jag på Melker och Omar. '
Du måste berätta sanningen för Omar!' Tänkte jag
'Berätta att du var berusad och inte gillar honom på det sättet'
Jag klev av bussen när den stannade vid hållplatsen utanför sjukhuset. jag sprang snabbt in och tog hissen till rätt våning. Jag såg Omar och de andra killarna.
''Omar skulle jag kunna få prata med dig ensam?'' sa jag och stod fortfarande kvar en bit bort.
Omar sken upp och kom fram till mig.
''Omar, detta kommer vara svårt att berätta. Men du vet igår när vi ky''
Han avbröt mig.
''Ja! jag tyckte också att det var fantastiskt!'' svarade han.
''Nej! Jag var inte nykter och jag gillar inte dig på det sättet!''
KAMU SEDANG MEMBACA
Olycklig kärlek
Fiksi PenggemarAtt vara adopterad, ha kärleksproblem och när någon vän råkar ut för en olycka, låter det dom ett jobbigt liv? Det är precis vad Johanna får gå igenom. Kan en skolavslutning verkligen förändra hennes liv? I denna novellen får du följa Johanna genom...