Kapitel 5
-ååh gumman jag är så stolt över dig! När ska ni träffas då? Sa mamma chockat.
-jag ska åka upp till Stockholm om två veckor!
-Ååh så bra!
Mamma var tvungen att lägga på så vi fick avsluta samtalet. Jag tog en macka och en cola och satte mig på altanen i värmen. Solen lyste rakt i ansiktet så jag fick hämta ett parasoll. Jag tog upp min telefon och satte på musik.
-Ska du inte komma ut? Frågade jag Albin.
-Visst men är det inte kallt? Svarade han
-Skämtar du med mig eller det är ju svettvarmt.
Han kom ut från vardagsrummet och satte sig i solstolen bredvid min.
Albin hade tagit fram pizza från igår och satt och slafsade i sig väldigt mycket. Min telefon ringde.
Det var Mira som ville cykla ner till havet och bada. Vårat och Miras hus ligger ganska nära en fin strand. På sommarloven är vi nästan där varje dag.
-Aa visst, jag ska bara packa mina saker så kan väl du komma hit så fort som möjligt, sa jag innan vi lade på.
Jag tog en strandväska ur garderoben och packade ner solglasögon, bikini, handduk, hörlurar och pengar. Och mobilen såklart men den har jag ändå alltid i fickan så ja.....
Det ringde på dörren. Jag sprang och öppnade, där stod Mira. Vi gick ut genom dörren och ner på gatan. Vädret var fantastiskt, det var soligt, varmt och det blåste inte särskilt mycket. På stranden var det fullpackat med folk men vi lyckades hitta en ganska stor plats i solen. Vi tog upp våra handdukar och lade ut de fint i sanden. Vi hade tagit på oss bikinin under kläderna så det var bara att ta av sig och hoppa i vattnet. Det var skönt i vattnet, inte för varmt och inte för kallt, perfekt temperatur liksom. Mira hade med sig två badmadrasser som vi låg och flöt på i vattnet. Vi pratade om precis allting och det var jätteskönt att få prata ut om skivkontraktet, precis vad jag kände.
Hon förstod precis och det glädje mig väldigt mycket. Jag har nästan ingen jag kan säga allt till förutom Mira.
Vi passade på att vara med varandra för Mira skulle åka till Spanien om två dagar. Hon skulle vara där i en månad.
Vi var på stranden hela dagen och det var näst sista gången vi skulle träffas innan hon åkte, jag skulle åka hem till Mira en sista gång och säga hejdå också. Mitt sommarlov fick bli ett ganska vanligt, "tråkigt" chill sommarlov. Nej just det förresten jag ska ju åka till Stockholm.
Jag kom hem på eftermiddagen och satte mig i solen igen. Mamma hade kommit hem och hon hade köpt glass och jordgubbar för att "fira" att jag skulle spela in ett album. Jag ringde Melker och ville att han skulle komma över och en kvart senare satt han i solstolen bredvid mig.
-Hur känns det att få ett skivkontrakt frågade han mig.
-Det känns helt fantastiskt, det kom liksom som en chock, sa jag.
Det plingade på dörren och jag sprang och öppnade.
Framför mig stod två välkända människor. En ganska kort dam och en lite längre och kraftigare man. Jag kände igen dom så väl på något sätt men kunde inte komma på vilka det var. Men när jag kom på var jag hade sett dom förr blev jag i chocktillstånd och dom med.
~vilka är det som står i dörren? Läs nästa kapitel så får du svaret~ ~och tack för nästan 150 läsare! Trodde inte att det skulle bli så många! Ni är underbara! <3~. P.s som ni kanske har märkt så har jag bytt namn på novellen men det är fortfarande samma "handling" men ja.
YOU ARE READING
Olycklig kärlek
FanfictionAtt vara adopterad, ha kärleksproblem och när någon vän råkar ut för en olycka, låter det dom ett jobbigt liv? Det är precis vad Johanna får gå igenom. Kan en skolavslutning verkligen förändra hennes liv? I denna novellen får du följa Johanna genom...