Hej! Dzisiaj troszkę o tym, jak zareklamować swoje dzieło.
Pewnie każdy z nas zna ten moment, kiedy na wattpada wrzucamy całkiem nową książkę i tylko czekamy na pierwszych czytelników. Jednak, gdy nie mamy dużo stałych odbiorców może się to okazać nader trudne. Wtedy z pomocą przychodzi reklama.
Pozwólcie, że przedstawię wam mój sposób na dobrą reklamę:1. Zacznijcie od obejrzenia profilu danej osoby. Co lubi, jak wygląda jej biblioteka, czy w opisie pisze coś o swoich preferencjach czytelniczych.
2. Koniecznie uważnie przeczytaj opis, jeśli widzisz, że dana osoba wyraźnie nie życzy sobie reklam, poprostu jej nie pisz, nie bądź natarczywy, uszanuj decyzję tego użytkownika.
3. Jeśli jednak osoba zgadza się na reklamy, to nigdy nie pisz samego "Zapraszam do siebie". Pomyśl, ta osoba nie wie, o czym piszesz, jak piszesz, ba, nawet nie wie, czy ty cokolwiek piszesz.
4. Dobra, wiesz już czego nie powinieneś robić, teraz przejdziemy do sedna, jeśli chcesz napisać dobrą reklamę, to nigdy nie kopiuj jej do kilkunastu innych użytkowników, tylko do każdego pisz osobno. Wtedy do każdego podejdziesz indiwidualnie, zwrócisz się do konkretnego autora. On będzie czuł się dobrze z tym, że ktoś go docenił i napisał reklamę skierowaną specjanie do niego, a tobie sprawi to ogromną frajdę.
5. W swojej reklamie koniecznie zawrzyj:
- miejsce i czas akcji
- krótki opis głównego wątku
- główny atut książki
W atutach możesz napisać np. O częstotliwości dodawanych rozdziałów czy też opis nierypowego wątku.6. Niech twoja reklama ma od 300 do 1000 znaków, nie chcemy, aby była krótka, ale też nie róbmy na czyjejś tablicy notatki o własnej książce!
7. Skoro chcesz, aby ktoś zajrzał do twojej książki, i ty zajrzyj do książki drugiej osoby, o ile takową posiada. Niech widzi, że zależy ci na czytelnikach.
8. I ostatnia, najważniejsza rzecz, tryskaj energią, spraw wrażenie osoby miłej i optymistycznej, możesz nawet na początku swojej reklamy pochwalić okładki użytkownika. Takie osoby zawsze poprawiają humor, aż chce się czytać ich książki!
Mam nadzieję, że poradnik się podoba, piszcie swoje sposoby na reklamę, z chęcią sobie poczytam :)
Cóż, do następnego!
CZYTASZ
Wattpad trudny jest.
Non-Fiction/2016 - 2018/ Tu jest wszystko. Od poradników przez wylewanie żali po analizy (no dobra, ich już nie robię). Dyskusje, miejsce na reklamy (niedługo!) oraz moja opinia na różne tematy. Ale zanim wejdziesz tu, zapamiętaj jedną rzecz. Jestem amatorem...