Przydatne strony dla twórców

2.2K 310 105
                                    

Cześć,

Dzisiaj przychodzę ze spisem stron (aplikacji) przydatnych dla pisarzy. Dość długo myślałam o czymś podobnym, jednak w lipcu totalnie straciłam wenę. Więc ten, zaczynamy!

behindthename.com - strona, na której mamy chyba największy wybór imion. Możemy przebierać w różnorakich kategoriach, od krajów po mity. Mamy również możliwość włączenia rankingu najpopularniejszych imion, jak i również możemy sprawdzić popularność imienia wybranego przez nas. Dla mnie jest to niezbędnik, większość imion z moich książek pochodzi właśnie z niej. 

canva.com - strona do tworzenia grafik, idealna dla takich ameb jak ja, nieumiejących ogarnąć nawet gimpa. Strona jest bardzo intuicyjna, mamy możliwość wyporu szablonu, czcionki, a linie pomocnicze wręcz same nasuwają nam linie na środek. 

picmonkey.com - również strona do tworzenia grafik. Osobiście z niej nie korzystam, ale wiele osób ją chwali. Mniej intuicyjna, niż canva, jednak można w niej się bardziej pobawić. 

pixlr.com - najbardziej zaawansowany z tych trzech edytor graficzny. Wyższa szkoła jazdy, jednak ma bardzo przyjemny interfejs, przydaje się do wycinania jakiejś postaci, lub dodawania tekstur. 

synonimy.pl - jak nazwa mówi, synonimy. Bardzo przydatny dla osób, którym wiecznie brakuja słów. 

dropbox.com - czyli chmura. Warto się zapoznać, jeśli piszemy coś dla nas ważnego. Wystarczy przerzucać do niej rozdziały, w razie potrzeby formatowania systemu nie stracimy naszych prac.

Google Docs -  jak dla mnie, najbardziej intuicyjny edytor tekstu. Sam w sobie zawiera chmurę, zapisywanie jest automatyczne, przez co nawet jak niespodziewanie zgaśnie nam komputer stracimy najwyżej kilka linijek rozdziału. Jedynym minusem są półpauzy przeobrażające się w magiczny sposób w dziwne kropki, po wrzuceniu do edytora wattpadowego trzeba edytować cały tekst, bo z tych kropek wychodzi cudo (zauważyłam, że dzieje się to tylko na komputerze, pisząc na telefonie nie mam takiego problemu)

languagetool.org - czyli cud, miód, malina. Żałuję, że okryłam go tak późno.  Wyłapuje większość błędów w interpunkcji, ortografii etc. i poprawia je. 

Dobra, to by było na tyle, piszcie jakich wy stron używacie przy pisaniu, oraz czy dzięki temu "poradnikowi" znaleźliście dla siebie coś przydatnego. 

cóż,

do następnego!

Wattpad trudny jest.Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz