Hatun kişi neden ağlar ?

776 25 11
                                    

Eveeet. Öncelikle az önce duygusal bir hikayenin finalini okuduğum için elimde peçeteyle, şiş gözlerle oturduğumu belirtmek isterim. 

Böyle söyledim ama beni sakın her şeye ağlayan kızlardan sanmayın. (Her şeye ağlayan kızlara bir lafım yok yanlış anlaşılmak istemem) Tam olarak ailemin, arkadaşlarımın ve beni tanıyanların söylediği şekilde Duygusuz, Kalpsiz, Taş kalpli tanımlarının karşılığıyım. Kızlar arasında benim gibi duygusuz istisnalar var ama genelleme yaparsak erkeklere göre daha ağlak bir hamurumuz var hatun kişiler olarak.

Madde madde saymaya kalksam artık senelerce yazar dururum Kadınlar Neden Ağlar sorusunun cevabını? Ama tam bir duygu insanları olan bir kaç yakın tanıdığımı ele alacağım. 

Öhöm öhöm başlıyorum.

Sevgili ablam; 1 saniye önce kanlı bıçaklı olduğu kişiyi bile aglarken görse oturur ağlar. Zorlasa ağıt bile yakar ama şiirsellikte pek iyi değildir. Neyse şiir kısmını geçersek neden ağlar kimse bilemez. Buna kendi de dahil. 

Sevgili oda arkadaşım; Daha önce izlediği filmleri yeniden izlerken bile ağlayan bir tip. Acıklı sahnelerde ağlasa gam yemicem. Daha film başlamamış reklamlar gösteriliyor ama bizim kız ilk peçete paketini bitirmiş ikinci pakete geçmiş halde.

"Noldu şimdi?" diyorum

"Ayy bunlar şimdi gülecek, öpüşecek,el ele dolaşacaklar ama sonra şöyle olacak..." diyerek ağlama seramonisine devam eder.

Bazen de durduk yere çok duygusal film isimleri ister.

"Neden bu kadar duygusal istiyorsun?" diye sorduğumda

"Ağlama krizlerim geldi acil ağlamam lazım" diyen bir tip.

Sevgili yeğenim; Bu kuzenimin ağlama sebebinde biraz daha mantık var gibi. 15 yaşında ama tamamen hırstan oluşan bir hatun kişi diyebiliriz. Dersleri mükemmele yakın olan yeğenimin hedefi zirvede her zaman tek olmaktır. Bir dersten 98 aldı diye sabaha kadar ağlamış bir insandan söz ediyorum. Tamam 98 alıp 100 alamamak 50-60 a göre daha çok koyar ama sabaha kadar ağlamak abartı değilde nedir? Tamam hırs lazım azim lazım ama fazlası zarar! 

ve son olarak

Sevgili babaannem; Dedemi herhangi bir konuda ikna edemiyorsa ağlar. Tamamen sonuç odaklı olarak.

"Sen bana şöyle dedin...." diyerek başlar konuya "Sen bana bunu yapmadın..." diyerek bitirir dememi bekliyorsanız yanılıyorsunuz.Bitirmez.Asla susmaz. O son cümleyi duyamazsınız.

Taa ki dedemin yaka silkip "Tamam kadın tamam. Ne istiyorsan onu yap." deyişini duyana kadar. 

Sonrasında ise olanlar malum. Hiç ağlamamış gibi davranır. Her şey istediği gibi sonuçlanmıştır çünkü. 

Sonuç kısmına gelirsek burada ele aldığım kişiler 15- 18- 2O'li ve 75 (tahmini rakam. Kendileri 3 yıldır 65'te ısrar ediyor) yaşlarında olan kişiler. Biri gençliğinin baharında, diğeri üniversitede, öteki kendine kariyer yapmaya çalışan ve son olarak köy kadını olan babaannem. Yaşı, işi, eğitim durumu ne olursa olsun sonuç olarak hatun kişi ağlar. Ne yaparsan yap aglar. Ağladığı zaman yapman gereken tek şey sarılmak ve

"Neden ağlıyor şimdi bu?  bakışını "Seni anlıyorum" bakışına dönüştürmek. 

Düşüncelerimden SeçmelerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin