Vize haftasına hızlı bir başlangıç yapıp "ne zaman çarşamba oldu?" diye düşündüğüm bir dönemdeyim.
9 Dersin sınavını 5 güne sığdıranlara etmediğim laf kalmamış olsada kimsenin umurunda değilim. Çünkü biz öğrenciyiz ve 7\24 çalışmaya mahkumuz.
(Buradan sisteme biraz sevgi sözcüğü gönderiyorum.)
Sınav öncesi duvara, sıraya "not alanlar", çevresinde ki herkesin kağıdını görebilecek şekilde "konumlananlar", telefon taslaklarına "hatırlatmalar" yazanlar, Kağıt değiştiren "yardımseverler" her sınıfta, her yaşta, her okulda mevcut kişiler. İnkar etmeyin bunlardan en az birini sizde yaptınız.
Sınav zamanı dedik ya stresimiz olmazsa olmazlarımızdan. El ayak titremesi, hızlı hızlı tekrar etmeler, peşpeşe sigara içmeler, (Örnek alınmayacak stres türüdür.) Sıraya yazdığı notlar görülmesin diye maymuna dönen stres insanları ve daha neler neler.
Gözetmen gelir ve kağıtlar dağıtılır. İlk dakikalar da değişen surat ifadelerini kaç tiyatrocu yapabilir bilinmez.
"Biz bu konuyu ne zaman işledik?", "Bu hoca bir kere kazık sormasın şaşarım zaten", "Hiç çalışmadım ki ben bunlara!" bu tarz cümleler geçer önce akıldan.
Geçen ilk dakikalar yerini fısıltılara bırakır. Tek gözü gözetmendeyken bir yandan soru okuyan ve verilen cevaba göre işaretleme yapabilen çok fonksiyonlu bir milletiz.
Son dakikalar da herkes biraz doğru, biraz sallayarak cevap vermenin rahatlığıyla gevşemeye başlar. "Bir kaç dakika kaldı ne yapsam kardır" mantığı ağır basar. Son kez bakış atılır etrafa.
Havalı havalı kalkar yerinden sınavı ilk bitiren kağıdını verir ve birden sağanak gibi insan seli başlar. Sınav bitmiş stres gitmiştir artık ta ki yeni sınavın başlamasına son saatler kalana kadar.
Başka bir sınav yoksa o gün çimlere oturulur ve sınav degerlendirilir. Stres yerini sakinlige bırakmıştır.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Düşüncelerimden Seçmeler
Hài hướcAklıma aniden gelen ve belli bir konu içermeksizin yazacağım. Bir çeşit anı defteri gibi. Özellikle genç kızları konu alacağım. Ama bu erkekler okumayacak demek değil. Sevgilisini anlamakta sıkıntı çeken erkeklerde kızların -en azından bu kızın- b...