Kapitel 12: Nära

638 19 7
                                    

Andreas POV

Jag tänkte koncentrerat för att komma på om jag visst något mer om vart Lizza bodde.

Men det står helt still i huvudet.

Jag öppnar ögonen och börjar springa mot huvudgatan, men jag svänger in på en liten gränd och tar mig runt kvarteret, för att slippa fansen. Så fort jag möter någon person som kommer gående så frågar jag vart Klipp och Färg ligger.

Alla svarar att den en ligger vi T-centralen och den andra ligger i utkanten av Värmdö. Jag satsar på Värmdö, Lizza hade ju lyckats ta sig till Omar och Ella, och de bodde ju granne med Felix, Mihna och mig. Och vi bor på Värmdö.

Om Lizza hade bott vid plattan hade hon nog inte hamnat på Värmdö. Så jag springer mot bussen som ska ta sig till mig till Klipp och Färg.

När jag kommer fram ser jag att mitt emot den "flashiga" salongen står ett högt grått och tråkigt hus. Jag går fram till ena porten och tittar in. På en anslagstavla som sitter på väggen mitt emot ser jag att någon i hast har nålat fast en lapp med stora svarta bokstäver.

Jag tar upp lappen jag håller i handen och ser att det är samma handstil.

Jag tittar upp och läser lappen på anslagstavlan.

Hej Andreas, inte rätt, men bra att du lyckades, men tyvärr är jag ett steg före. Hade du varit vi den andra hade du varit närmare. Jag befinner mig där jag kan "Blicka ut över staden" och få mig en syn av himlen samtidigt som jag hör dunkande musik underifrån.

Viktor

Jag andas tungt och tänker så att min hjärna nästan flyr ut genom mina öron.

Plötsligt kommer jag på det, såklart.

Jag vänder mig om och springer mot bussarna, in mot stan igen.

-ANDREAS! hör jag Alex röst bakom mig, men jag ignorerar den och tvingar mina ben att springa fortare.

***********************

Hej, jag hinner inte skriva mer, så det blir lite kort! Jag vill egentligen bara få ut detta för att säga att jag kommer åka iväg till fjällen och kommer kanske inte kunna uppdatera! <3<3

Den som  först lyckas lista ut vart Viktor har fört Lizza, får en roll i Novellen! <3<3

Good luck! <3<3

Så ses vi i nästa kapitel! <3

My Goodbye - The Fooo fanfictionWhere stories live. Discover now