Kapitel 13: Fuck, hissen är trasig

609 22 13
                                    

Andreas POV

Såklart var han vid Globen, han gjorde det verkligen svårt för sig själv. Jag sneddar vid en gata och möts av ett högt staket. Jag hopar upp på en tunna, tar tag i kanten på staketet och häver mig över. Bakom staketet sitter en hopkurad gestalt. Jag går närmare och ser att det är bara är en tiggare.

Jag fortsätter över det öde Globen-området och tänker. 'Man kan blicka ut över staden'

Jag tittar mig omkring, ´nej, här kan man inte blicka ut över annat än fasader på shoppingcentret, det måste vara högre upp. Jag snurrar runt och ser upp mot själva Globen. Plötsligt fattar jag, det var inte bara Globen Viktor menade, det var Sky-view. Såklart. 'Jag kan få mig en syn av himlen och höra dunkande musik underifrån.

Plötsligt hörs ljudet av bilar. Jag vänder mig snabbt om och ser massor av bilar från olika nyhetsprogram. Stora kameror riktas upp mot taket och jag ser att någon, antagligen Viktor, kommer gående på taket med ett bylte efter sig. Lizza.

Mina ben blir plötsligt levande igen och jag rusar mot hissen till sky-view. Men på något sätt har Viktor tagit sönder den.

Ellas POV

Jag går ut i vardagsrummet där Omar och Vilja sitter i soffan. Jag slår på Tv:n och rapport går igång. Det händer tydligen något vid globen. En ljushårig kvinna med en svt-mic ställer sig framför kameran.

-Tydligen är en man uppe på Globen-taket, han ringde för en halvtimme sedan och bad oss komma och filma. Han sa att han skulle kasta ned något om vi inte kommer, Kvinnan ser oroligt upp mot Globen.

-Stackars Kvinna, Omar lägger armen över soffans ryggstöd och rör vid min axel. Vilja sitter emellan oss och lutar huvudet mot sin pappas mage.

Plötsligt ekar en välbekant röst ut ur tv-högtalarna. Viktors.

-Jag vill ha allas uppmärksamhet, han måste ha satt upp någon slags högtalare i Globen området.

-Jag vill att den personen som tog min dotter, den personen ska lyssna extra noga. Jag möter Omars blick. Han sätter händerna över Viljas öron.

-Den som tar min dotter ifrån mig, hen ska få sota, min dotter är min, och henne gör jag vad som helst med. kameran som filmar zoomar in på den lilla personen uppe på taket. Dagens kameror är så bra att det ser ut som att man står 2 meter ifrån.

Mannen som jag nu klart och tydligt ser att det är Viktor, min barndoms bästa vän, tar tag i säcken och drar av den. Under säcken står Lizza. Min älskade Lizza.

Mannen tar tag om Lizzas ljusblå tröja. Han drar henne mot kanten. Jag lägger händerna över Viljas ögon. Hon ska inte behöva se sin syster dö.

Plötsligt puttar Viktor ut Lizza över kanten. Kameran zoomar snabbt ut och följer henne där hon singlar genom luften. Men plötsligt stannar hon. Jag ser att någon har tagit tag i hennes tröja. Mitt under hennes färd ner. Alltså måste någon hänga på utsidan av Globens vägg.

Kameran zoomar ut och jag ser Andreas välbekanta ansikte. Jag har ju sett honom växa upp. Och nu räddar han min älskade dotter.

Man jag ser att han tappar greppet och båda faller rakt ned mot den hårda asfalten. Mitt i fallet tar Andreas tag i Lizza och drar i henne så att han hamnar under henne när de träffar marken.

Jag faller ihop och vrider mig som i kramper. Andreas, som jag har hjälp till att uppfostra, har försökt rädda min dotter genom att ta sitt eget liv. Och jag tror nästan inte att Lizza har överlevt.

Andreas POV

Fuck, om hissen är trasig, hurfan tar jag mig upp? Men jag måste prova, min älskade Lizza är där uppe och kanske kommer bli nerknuffad.

Jag tar tag i fasaden och börjar klättra. (Jag vet inte om det går att klättra upp för globen, och jag skulle avråda er från att prova det, men vi säger att Andreas kan klättra uppför Globen)

Jag ser något ljusblått komma fallande när jag är halvvägs. Jag går på impuls och tar tag i henne. Jag håller för allt jag kan. Men mina fingrar glider och jag tappar greppet om Globens fasad. Jag faller och drar Lizza så att jag hamnar under henne.

Nu kan man verkligen säga att jag har fallit för den här tjejen två gånger.

Det är det ända jag hinner tänka innan jag slår i marken och smärta är det ända jag kan tänka på tills det svartnar.

**************

Jag behöver en 11 årig tjej, kommentera Utseende, personlighet och namn. Om ni vill annars skapar jag henne själv, men det är roligt om nån vill kommentera! <3<3

Jaaa, jag  har inget mer att säga, men kommentera gärna! <3<3

Så ses vi i nästa kapitel! <3<3<3

My Goodbye - The Fooo fanfictionDove le storie prendono vita. Scoprilo ora